ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Opisów gdzie się to znajduje w silnikach na wielo punktowym wtrysku jest cała masa. Czy robił to ktoś w silniku D15B2 ? proszę o opis gdzie to się znajduje, zdjęcia mile widziane.


a masz za niskie ? z tego co wiem to czyszczenie silnika krokowego pomaga (jesli wina niskich obrotow)
wydaje mi sie z eniema zdanej regulacji, mozesz tylko wyczyscic silniczek krokowy tak jak pisze devil, za kolektorem ssacym masz mechanizm obrotów biegu jałowego, 4 srubki i zdjety, jest tam takie szkiełko optyczne....deliktnie je wyczysc i powinno być ok
Spoker mow do mnie :) Chodzi mi wlasnie o obroty biegu jalowego, zeby je podniesc, silniczek krokowy wyczyszczony. W ktorym miejscu to jest i jak wyglada, moze siakeis zdjecie, mam problem z autem i musze to zrobic.


a skąd ci wezme fotkę jak niemam cifa cio?
powiem tak - jest też inny sposob - mozna podniesc obroty na lince z gazu

Spoker mow do mnie :) Chodzi mi wlasnie o obroty biegu jalowego, zeby je podniesc, silniczek krokowy wyczyszczony. W ktorym miejscu to jest i jak wyglada, moze siakeis zdjecie, mam problem z autem i musze to zrobic.

www.google.com
Silniczek kroczkowy słuzy do stabilizacji wolnych obrotów !!!!!!!!!!!

Do podniesienia wolnych obrotów słuzy śrubka umieszczona gdzies przy wlocie powietrza do przepustnicy (którą zreszta tez polecam przeczyścić)...nie mam niestety chwilowo fotkijak wyglada śróbka w d15b2, ale w d16a6/d15b7/d16a9 (ogólnie wtrysk PGMfi) wyglada to tak:



A cała operacje przeprowadza sie mniej wiecej tak:

1. Odpalic silnik

2. Odpiac podlaczenie elektryczne od ukladu IAC (zapali sie CHECK ENGINE ale silnik nie zgasnie - nie powinien- jezeli zgasnie silnik to oznacza brudne kanaly Bypass w przepustnicy
lub inna usterke !!!)

3. Srubokretem wyregulowac delikatnie!! wolne obroty zwracajac uwage czy w tym czasie nie wlaczyl sie zaden odbiornik elektryczny (operacje wykonywac przy wylaczonej klimatyzacji - wtedy jedynym utrudnieniem moze byc wentylator chlodnicy). Sruba regulacji wolnych obrotów znajduje sie nad wejsciem doprowadzenia powietrza w przepustnice !!!

4. Wylaczyc silnik po regulacji.

5. Podlaczyc powtórnie uklad IAC.

6. Wyjac na 10 sekund bezpiecznik oznaczony BACK UP (7,5A) ze skrzynki bezpieczników komorze silnika. Ta operacja kasuje bledy ECU bez resetowania radia, alarmu, airbagow..itd.

7. Uruchomic silnik na 1-2 minuty w celu ustabilizowania wolnych obrotów przez uklad IAC.

8 Gotowe Maestro !!! Wszystko jest łatwe jak ubijanie śmietany czy gotowanie jajek !!

Nieświadomym tego co piszą powtórzę jeszcze raz:

Silniczek kroczkowy słuzy do stabilizacji wolnych obrotów !!!!!!!!!!!
Ze swojej praktyki dopowiem jeszcze tak, a przypuszczam że w civiku jest tak samo jak w accordzie.
Dod to fajnie opisał, i wielu to podobnie opisuje, ale w manualu jest jeszcze jedna uwaga, że wolne obroty przy odpiętej krokówce podkręca się do 550 obr a po podpięciu krokowego zostaną one podwyższone już przez sama krokówkę do optymalnego poziomu.

Owe 550 jest dla accorda, najwyżej pokop w manualu i zobacz ile ustawia się w civiku.
Ja u siebie ustawiam tak jak opisałem i chodzi git, zresztą w ASO robili to w ten sam sposób.

http://www.altech.com.pl/...k/wolne_obr.htm
Znalazlem śrubeczkę i pokręciłem, pozniej zrobilem reset kompa. Jutro sie przekonam czy cos to pomoglo.Krokowka juz wyczyszczona, przepustnica bedzie sie czyscic w czwartek/piatek jak serwis laskawie zalatwi uszczelke.