Rychtal ObwĂłd VI

Mam do was pytanie. Czy silniki hondowskie jak dostają mocna po garach mogą palić więcej oleju, niż jak byście jeżdzili tak do 4 tys obr
Bo mam kumpla który dosyć dobrze kręci swoją honde i po 2 tys ubyło mu minimalnie oleju na bagnecie.
jak to jest jaka jest dopuszczla norma spalania oleju. Jeżeli taka wogule jest
Dzięki za odp
Bo mam kumpla który dosyć dobrze kręci swoją honde i po 2 tys ubyło mu minimalnie oleju na bagnecie.
powiem tyle: jak dobrze kręci to niech się cieszy, że bagnet nie jest suchy
Czyli jak dobrze kręci silnik to ma prawo zjieść troszkę oleju??
Wiadomo, kazda Honda odrobine musi tego oleju spalić.Najwazniejsze, tak jak mowi Brzozman - ze bagnet nie jest suchy.
A jak sprawdzić czy honda połyka tego oleju wiecej niz powinna?
powiem tak mi przez 4tys km prawie nic nie spaliła.
jak nie pije 1litr na 1 tysiac to nie jest zle,tak na poczatek,,50%/50% jazdy.....do odcinki...
Jak ubyło trochę na bagnecie na dystansie 2 tyś km to pali powiedzmy około 100 ml na 1000 km. Jak się tym martwi to niech przy następnej wymianie zaleje gęstszy olej. Znaczy z syntetyka na 10w40, jeżeli ma 10w40 to niech zostawi. Na minerała jeszcze przyjdzie czas ;) Moim zdaniem idealnie zdrowy silniczek. Napisz jeszcze jaki to silnik, bo są takie które piją bo tak założył producent :)
to zalezy jak trafisz i jak ciezkie miało autko zycie u poprzednich włascicieli..... Z tego co słyszałem to jak H juz zacznie spalac to bedzie tylko gorzej. Jak Kvasir mówi zalezy od silnika. Moja 1,3 od wakacji(19000km temu) nie spaliła ani kropli
Chester człowieku co ty wygadujesz. Przecież olej trzeba zmieniać w V gen najdalej co 15 tyś a najlepiej co 10. Jakie 19 tyś ?? Tyle na jednym oleju ?
Wiadomo, kazda Honda odrobine musi tego oleju spalić.Najwazniejsze, tak jak mowi Brzozman - ze bagnet nie jest suchy.
nie każda- moja nbie b iere
Kvasir - wymieniam zawsze na jesień (wrzesień) i na wiosne (teraz trza zmienic). 20000 nie tragedia jak dobry olej lejesz...
20000 nie tragedia jak dobry olej lejesz...
E tam skoro producent wymyślił, ze co 10tys to jak 2 razy przeciagniesz to nic takiego....
Napewno lejesz olej półsyntetyczny.Więc tym bardziej nie mozna przeciagac jego wymiany.Jego własciwości opieraja sie w głownej mierze na dodatkach, które szybciej ulegaja degradacji a sama baza w wiekszosci jest mineralna. Nie tak jak w przypadku oleju synteycznego, gdzie jego wymiany moga byc stosowane zadziej.
Dlatego nie kupie kilkuletniego samochodu od polaka.....
troszka spalać może, z tego co piszesz jedst ok.
a co do wymian co 20000 - nire robił bym takich eksperymentów. twiedzisz że ci nie spaliła po 19000. jeździj tak dalej a kiedyś się zdziwisz jak skoczy temperatura i wyciągniesz suchy bagnet. producent zaleca co 10000 wiec tak ma być. może się zdażyć że przeciągniesz 1000 ale 9K to już przesada. ja tam wole po 9K wymienić jak wiem że lece do Niemiec i zrobie 2K niż ciągnąć do 11K
Ja tam wymienia co 8tyś olej zależy od stylu jazdy w każdym bądź razie częstsza zmiana nie zaszkodzi natomiast przeciąganie zmiany oleju raczej nie wpłynie korzystnie na stan jednostki
Ja tam wymienia co 8tyś olej zależy od stylu jazdy I to je to. Też tak zawsze robiłem w brykach gdzie producent zalecał wymiany co 10kkm.
Hmm a teraz bym musiał tak co 13kkm
ogolnie zmiana z polsyntetyka na mineral nic nie daje....nawet wiecej mineralu bedzie polykal,,,,
ogolnie zmiana z polsyntetyka na mineral nic nie daje....nawet wiecej mineralu bedzie polykal,,,,
a z półsyntetyka na syntetyk?
bo mi tak kolega radzi, ale nie zrobię tego, bo wydaje mi się, że tak się nie powinno raczej robić...
nawet wiecej mineralu bedzie polykal
Za chiny ludowe się z tobą nie zgodzę... Minerała zawsze mniej polknie bo jest gęstszy.
Co do zmniejszenia spalania oleju to warto przestac hamowac silnikiem szczegulnie na wysokich obrotach, bo wtedy robi sie ogromne podcisnienie w komorach spalania i olej jest zasysany przez pierscienie do srodka.
baza-robimy test!!!rafalb33-masz racje!!!a moze tak tez wciagac uszczelniaczami,bo ja wlasnie tak mam jak hamuje silnikiem to potem puszcza baka na niebiesko,heheheh,,i kombinuje czy to pierscienie czy gumki???arek-polsyntetyk jest wystarczajaco dobry do silnikow hondy,wiec nie przekombinuj,rozumiem jak masz nowke silnik,ale jak juz ma przebieg to odradzam...kup dobry olej polsyntetyczny i tyle...
arek-polsyntetyk jest wystarczajaco dobry do silnikow hondy,wiec nie przekombinuj,rozumiem jak masz nowke silnik,ale jak juz ma przebieg to odradzam...kup dobry olej polsyntetyczny i tyle...
nie mam nawet zamiaru nic kombinować, ale z ciekawości pytam jak to jest
a leje motula 10w40 wiec uważam, że wystarczy
baza-robimy test
To akurat już nie raz testowaliśmy że jak się zalało do podupadłej hondy minerała to jeszcze jeździłą i nie wciągała tak oleju.
hamuje silnikiem to potem puszcza baka na niebiesko,heheheh,,i kombinuje czy to pierscienie czy gumki??
Witam
Mam do was 2 pytania bo co się pytam mechaników to każdy mówi inaczej.
Jak wyciagam bagnet od oleju w swojej hani to widze ze są tam dwie kropeczki, pozakujące stan oleju. W jakim miejscu powinien być olej najbardziej optymalnie. Na 1 kropeczce, na środku między 1 a 2 czy na drugiej.
Wiem ze może to być śmieszne pytanie ale co mechanik owi mi inaczej. Wiec proszę o jakąś jasną odpwiedz.
A i mam też pytanie nr 2.
Jak mam wlaczony silnik i wyciagne ten bagnet celem sprawdzenia czy mi czasem z niego nie dymi to czy jak przyłoże tam palca to powinienim czuć jakieś powietrze, czy tam nie powinno być zadnego dmuchania.
Z góry dzięki za odp i pozdr
Ad1) między
Ad2) poczujesz
Dzięki wielkie już wszystko wiem