Rychtal ObwĂłd VI

niewyrabiam wiec kilka pytan :
1.Czy przy gazie w Hondzie wymagany jest bądz bardzo zlecany
dodatkowy system lubryfikacji gniazd zaworowych?Bylem w dwóch
cenionych gazowniach i sprzeczne opinie.W Elpi Gaz w Będzinie
mówią ze "jest konieczny i z tego powodu tak przez nich zalecany
ze odmówią podjęcia sie zalozenia bez niego".Natomiast w AutoMidaGaz
w DG.mówią ze zalecany jest owszem ale do nowych Hond natomiast
takie jak ja mam go nie potrzebują.I jest dylemat a idzie o 400zł- tyle
kosztuje ten system(pomijąjąc koniecznosc pilnowania wymiany lubryfikantu
i kupowania go)
2.Jak ma sie kwestia dolotu przy inst.gaz.?W AutoMidaGaz mowią ze stozek
bez zimnego powietrza ok, natomiast zimne powietrze na stozek lub te cold
air intake w stylu inetrcoolera nie da rady bo bedzie gasł.W Elpi Gaz mówią
"wyregulujemy pod dolot jaki tylko pan bedzie chcial"
Ja juz kompletnie sie zamotalem w związku z tym i prosze o odpowiedzi.
Z góry dziękuje.
Ad.1) Według mnie w twoim wozie nie masz się co martwić o zawory, nic im nie będzie.
W przeciwnym wypadku moja by się już rozsypała jakieś 5 lat temu.
Dzieki Aplukasz.:) Piszcie piszcie szczególnie posiadacze(lub byli posiadacze)zagazowanych.Bo temat pilny
ja tam na gaz narzekam caly czas, chociaz ostatnio dup... mi uratowal, bo na bezynie auto nie chcialo jezdzic, co do 2.) to calkowita racja przy cieplym powietrzu bedzie w miare ok, przy zimnym gasnie, ale po co stozek na cieple powietrze ? tez mam i planuje albo wywalic gaz albo stozek. Co do zaworow to aplukasz ma racje, w piatek bylem u servisa w warsztacie i sprawdzalimy moje zawory, i wszystko super smiga zednych luzow.
Ja u siebie pierszy raz ustawiałem luzy na zaworach po przejechaniu 60 000km na gazie.
Ja powiem Ci tak. Jeśli trafisz na dobrego fachowca to bedziesz sie cieszyl z jazdy. A jak trafisz na lipnego to chocby nie wiem co Ci on pozakładał to i tak bedziesz narzekał. Także szukaj, pytaj itd. Nie zakładaja u pierwszego lepszego.
Pozdro Łukasz
[ Dodano: 2005-11-16, 10:08 ]
Do odważnych świat należy. Ja bym sie na to nigdy nie odważył (10-15 tysiecy).
Masz rację, ja też ale jkos tak wyszło.
A teraz po 10kkm - 15kkm jak dzwigam pokrywę to wszystko jest w normie.
wiec tak: odnosnie gnaizd zaworowych i calej lubryfikacji - mniemam ze jest to ten srodek ktory sprawia ze sie nie wypalaja. Jesli tak to lej to! Ze wzgledu na to ze Honda od wielu lat stosuje utwardzane gniazda zaworowe i nie ma bata zeby sie schrzanily.
To raz a dwa - jak pisano powyzej - wazny jest dobry gazownik - jak wie co zalozyc do auta i jak to ustawic nie bedziesz mial zadnych problemow! Ja jestem ze swojego gazownika bardzo zadowolony bo auto dziala tip top od prawie 1,5 roku na gazie (20.000 km na gazie).
Rexio a gdzie zakladales i za ile?Bo ode mnie chcą 2100
Bo ode mnie chcą 2100
To sporo za duzo. Chyba ze sie ceny teraz pozmienialy. Ja placilem prawie 1.5 roku temu 1850 (butla w kole) i mam instalke III gen. A teraz to chyba ceny powinny spasc a nie wzrosnac jeszcze berdziej.
Pozdro Łukasz
teraz jak gaz idzie w gore ceny instalacji beda spadaly
Doładnie. Mój kumpel bawi się w zakładanie instalacji i z tego co mówi to ma zerowy ruch, więc powinny ceny zjechać w dół.
Co do kosztu to myślę że ok 1600 jest rozsądną ceną, ale z drugiej strony pożądny sprzęt musi kosztować.
Tyle tylko, że Ty chcesz wsadzić do civa, więc żadnych "wzmocnionych" parowników nie potrzebujesz, więc 2100 to przesada.
ja zakladalem w Radzionkowie, ul.Nałkowskiej o ile sie nie myle. Standardowa cena 30.06.2004 roku to 1900 za II GEN ze wszystkim zeby chulalo cacy. Dodatkowo zamontowali mi ten zaworek na filtr powietrza - 50 zl i przelacznik gaz/benzyna z widocznym poziomem paliwa w baku co jest super rzecza - 100 zl. Calosc 2050. Moze mozna bylo zamontowac np. za 1800 gdzie indziej ale po co mi swiecace CHECK ENGINE?! Tak mam spokoj i tylko leje i jezdze. Po 1 przegladzie po 15.000 filterek z gazu byl malo brudny wiec gaz na BP (bo tylko tam leje) jest raczej wolny od syfow :P
Dzieki za odpwoiedzi popytam jeszcze w innych gazowniach o ceny.
Rexio a ten zaworek co piszesz to co to dokladnie jest i po co -nieslyszalem jeszcze o tym,moze tez se kaze zalozyc?
A w kwestii drugiego pytania to jest dolotu macie jakies informacje?
to jest taka klapka na sprezynce - w razie ewentualnego strzalu powietrze ucieknie tym zaworkiem nie rozrywajac obudowy filtra powietrza. TEORETYCZNIE. Ale kosztuje to 50 zl a lepiej to miec niz nie miec.
ReXio no ja wymieniałem tą klapke niedawno, bo mi sie w starej urwała gumka (tak tak taką starą miałem na gumke recepturke i sie sama rozpadła bez zednego strzalu ani nic), i placilem 20 zł z wymianą. I teraz mam taką mozna powiedzieć profi na sprezynce, sto razy lepszą niz ta poprzednio.
Huti a ta klapka daje ci to ze jak bedziesz mial jakis strzal to ci nie rozj.... obudowy filtra tylko wyleci powietrze przez tą klapke.
Pozdro Łukasz
Ja mam ten zawór bezpieczeństwa jeszcze starej generacji (moja instalka ma ponad 4 tata) i gumki w zaworze sobie wymieniam dwa razy w roku bo się rozsypują.
U mnie gumka to zwykły oring, ide do sklepu wod-kan i kupuje wiecej.
Co do strzałów - to mi się juz raz przytrafiło, że po bum krokowy poszedł do "śmietnika" (niedomykał sie i fiksowały obroty, gdzieś jeszcze leży na pamiątkę) i szukałem nowego.