Rychtal ObwĂłd VI

Jak wiekszosc was wie siedze sobie wlasnie w Anglii. Wlasnie przeprowadzilem sie do nowego mieszkanka i mam pod nosem darmowy (jak sie kombinuje to sie ma ) internecik wiec sie odzywam.
Wracajac do tematu, baaardzo mocno zastanawiam sie nad powrotem w dwa samochodziki. Problem polega na tym ze auta w anglii sa robione dla mankotow i wypadalo by przelozyc kierownice na druga strone i jeszcze fajnie by bylo jak by po takiej przerobce auto preszlo przeglad i dalo sie zarejestrowac.
Prosze o wszelka mozliwa pomoc, ostatnio mialem pod nosem Prelude IV gen z 1996r. 1 wlasciciel, H22, klima, 2 poduszki, felgi 17' i poszla za 6000 zl.
Jak by ktos mogl sie dowiedziec jak wygladaja koszty przerobienia takiego autka to bede dozgonnie wdzieczny, a nawet po udanej operacji moge pokusic sie na postawienie skrzynki browara na nastepnym zlocie w celu opicia nabytku :)
Informacje na temat przerobienia civic'a V gen VTI tez bardzo mile wiedziane.
Pozdrawiam Kvasir
nie da rady przerobienia zadnej H
Wszystko sie da tylko wydaje mi sie ze w tym przypadku koszty przerobki mogly by przewyzszyc wartosc auta
Ostatnio słyszałem że jest jakaś firma z Wrocławia która się tym zajmuje.
I wiem że robili kiedyś accorda i koszt przekładki kiery wyniósł około 4tyś zł
kupujesz civa czy inneggo gada jakiego przytargasz z rozbita pupa - i przekladasz wszystko- jest z tym troche roboty to fakt - pedaly wiazka drazki ale jest to do zrobienia
Poza tym ponoc rejestruja teraz nawet z kiera angielska - bo to auto z uniiiijnej grupy
kolega przerabial omege z 2000 roku bez najmniejszych problemow i wynioslo go to okolo 3000pln ze wszystkim na gotowo
Wilu kochany moj, dowiedzial bys sie dokladniej bo jak tak to wracam Praleczka V gen h22 :) Prezesie moj ty ukochany ploooose :) Jak by sie udalo to mial bym mega oryginalna praleczke z kierka z innej manki :) Wilu kochanie dowiedz sie :) Moja Sliczna Martusia da ci buzi jak sie dowiesz :)
Jezeli ktos mogl by sie dowiedziec o dokladny koszt przekladki to bede calowal po nogach i kszynke browara postawie przy okazji opijania nabytku.(jezeli niestety :( trzeba przekladac )
no wiesz z tym buzi to on zartowal :) ale mozna sie zastanowic jak twoja zona sie zgodzi:)
moze coś pomoze
http://www.artyst.pl/przekladki.php
a napowaznie przeczytajcie to
http://www.frazpc.pl/b/115831
zacytuje kilka fragmentów ztej strony
" Niestety taki samochód po przeróbkach nie posiada haomologacji i podczas pierwszego badania pojazdu z zagranicy dostaniesz negatywa.Tym samym nie będzie on dopuszczony do ruchu. Możesz wtedy wystąpić do ministra infrastruktury o odstępstwo od warunków dla twojego samochodu, ale szanse są znikome na pozytywne rozpatrzenie twojej prośby. "
" trzeba wymienic lampy przednie. maglowniece deske rozdzielcza pedaly skrzyniebiegow. prawdopodobnie boczki jesli jest elektryka, dodatkowo należałoby wymienić kompletny mechanizm wycieraczek,daszki p/słoneczne, przełącznik pod kierownicę, lampy tylne"
trzeba wymienic lampy przednie. maglowniece deske rozdzielcza pedaly skrzyniebiegow. prawdopodobnie boczki jesli jest elektryka, dodatkowo należałoby wymienić kompletny mechanizm wycieraczek,daszki p/słoneczne, przełącznik pod kierownicę, lampy tylne" dodatkowo trzeba by zamienic miejscami wszyskie zbiorniczki, puszke bezpiecznikow, mocowanie akumulatora na tylniej scianie komory silnika, w aucie trzeba wsadzic nowa wiazke przelozyc na druga strone komputer, bezpieczniki i cala elektryke znajdujaca sie w nogach kierowcy.
Niewiem jak wyglada sprawa z lusterkami, ale tez cchyba przydaloby sie wymenic.
Według kolegi który ściągał dość dużo aut, są firmy które mogą zrobić taką przekładk, ale koszt z częściami to ok. 3-6 tys. Zależnie od auta. Można samemu kupić części i dać im, wtedy płacimy za samą robociznę.
Aniu, a czy mogla bys dowiedziec sie od kolegi jakis namiar na ta firme? Moj tatus by tam zadzwonil i dowiedzial sie dokladnie jak wyglada sprawa z Prelude V gen. Wielkie dzieki i pozdrawiam :)
Jezeli twoj szanowny malzonek mogl by sie dowiedziec cos wiecej na temat tego co pisal (rejestrowanie w polsce auta z kierownica prawej strony) to byl bym dozgonnie wdzieczny.
z tego co ja sie dowiedzialem to trzeba miec druga pralke ze skasowanym tyłem bo trza wycinac blache pomiedzy szoferka a silnikiem , jesli chodzi o zarejestrowanie to jesli ktos sie nie doczepi do vinu to bez problemu przejdzie i jesli załatwi sie przeglad to tez tylko czy bezpiecznie jest jezdzic takim spawanym autkiem , taniej kupisz w polsce
Nie jest to takie proste i chyba kolega pyta Was o jasna odpowiedz. A wiec wyglada to tak w przypadku Prelude.
Rejestracja auta typu RH:
Jest mozliwa rejestracja takiego samochodu z kierownica po prawej stronie w naszym euro zadupiu. Jest tylko jeden warunek do spelnienia. Techniczne aspekty musza byc zgodnie z zasadami LH krajow. Czyli czeka Cie wymiana lamp. Poza tym nie ma zadnych przeciwskazan do rejestracji.
Co do ceny:
1.000 funciakow za Prele IV gen?????????? To strasznie drogo. Tam za polowe tej kwoty kupisz to auto bez problemu. Wiem bo sam na czesci sprowadzilem 4 sztuki V gen i to w cenie o ktorej ty wspominasz, a jak pamietam to IV sa tansze i to sporo. Nie wszystkie ale sa. Cale auta, gotowe do jazdy praktycznie - o takich mowimy. Poza tym jak chcesz kupowac Prele to kup sobie JDM'a - wiecej koni i lepszy wypas.
Zmiana kiery:
W Preli to kupa roboty. Co prawda moze sie to oplacic jak kupisz JDM H22A za 500 funtow. Ale jest co zrobic, a mianowicie:
01. potrzebujesz sciane grodziowa LH i ja przelozyc
02. wszystko co jest pod i nad deska rozdzielcza
03. linki pedalow
04. sterowniki szyb z panelami
05. wiazke wenetrzna i wiazke drzwi - choc mozna przerobic te ostatnia
06. maglownice
07. wiazke silnika
08. lampy
09. lusterka
10. uklad wspomagania z przewodami - w sumie mozesz sie oprzec na samych przewodach
11. i jeszcze kupe jakis drobnych pinkli.
Ale ja bym zrobil inaczej. Kup Sobie dwa auta. Jedno to Prele 2.3i bo to szajs, a nie silnik i takie auto kupisz za grosze w EU i do tego drugie JDM H22A z Anglii. Przeloz sobie silnik i wszystkie bajery, a cala reszte sprzedaj. Z pewnoscia taka opcja wyjdzie znacznie taniej, a czesci do Preli sie cenia.
Za 2.3i dasz kolo 10.000zl
za JDM gora 6.000zl
Sprzedajac graty w czesciach odzyskacz conajmniej polowe w ciagu 3 miesiecy.
No to tyle, baw sie dobrze :cool: