Rychtal ObwĂłd VI

byc moze zatkany katalizator lub przestawiony rozrzad co za tym idzie i zapłon ewentualnie cos z ukladem paliwa pompa lub wtryski ale na 50 stawiem ze rozrzad a drugie 50% ze katalizator
katalizator już wywalony rozrząd jest na 100%ok (kombinowałem nawet go lekko przestawić w jedna i w drógą nic nie daje) zapłon jest ustawiony na 7 stopni w tej chwili i tak chodzi najlepiej
[ Dodano: 2009-01-24, 21:36 ]
zapłon ma byc na 16 plus minus 2 stopnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! czyli od 14-18 nawet jak bedzie na 20 powinno byc korzystniej wiem z doswiadczenia a co do rozrzadu jak masz teraz ustawiaony bo tam jets mały trik w 5gen z silnikami d13 i d15 jest troche przestawiony nie moze byc idealnie na znaki
PS: na 7 stopni nie dziw sie ze nie chce jechac :
jak ustawie na 20 stopni to zupełna padlina sie robi co do rozrządu ustawiałem według programu infotech i auto data i mam identycznie tak samo co do rozrządu to kombinowałem i w jedna i w drugą
co do ustawienia zapłonu pytałem jednego kolesia to mi tak doradził bo na kole sa nacięcia 1 naciecie później 2 i nastepnie sa 3 naciecia i kazał mi ustawić na środku miedzy tymi z 1 nacieciem i a 2 nacieciami i tak chodzi dobrze jak zwiekrze do tych 3 nacieć to wogle byle jak chodzi
na kole masz 3 naciecia dalej od prawej zalerzy od kola 1 lub 2( 3 odstęp 2 lub 1 ) ustawiasz na podwojne lub na pojedynczą ceche!! wałsnie jezeli nie chodzi ci na 16 stopni lub wiecej to wina jest po stronie rozrzadu na 100% uwierz mi znam te silniki dardzo dobrze praktycznie od podstaw podrzuc mi to auto ci to ustawie tak jak nalerzy
powiedz dokładnie jak ten rozrząd ustawiłęś, bo raczej na 100 % jest zwalony, no chyba że parat zapłonowy też masz walniety. Na kole pasowym masz 2 kreseczki i 3 kreseczki. Pomiędzy dwoma kreseczkami (patrząc przez celownik) jest punkt TDC czyli po naszemu górny martwy punkt 1 tłoka. Środkowa kreseczka z tych 3 to jest właśnie 16 st, kreseczka po lewej to 18 st a kreseczka po prawej to 14 st. ustaw na środkową i musi być dobrze, a jeśli nie jest to rozrząd zwalony, albo może nie zdejmowałes przewodów z kopułki?? Może sa przestawione...
jka bym przewody pomieszał to by silnik nierówno chodził a chodzi równo rozrząd mam tak ze punkt na dole sie pokrywa a punkt z koła na wałku rozrzadu jest troche ponad poziom głowicy tak jest opisane w infotechu na nim sie wzorowałem
a punkt z koła na wałku rozrzadu jest troche ponad poziom głowicy
Tego trochę nie rozumiem. ma być tak, że znak UP jest do góry, a boczne kreski koła rozrządu pokrywają się z płaszczyzną głowicy, a patrząc przez celownik na koło pasowe powinno być pomiędzy tymi dwoma kreseczkami. Tak masz ustawione??
ale ustawiacie dokladnie na znak ktory jest na godz 7 wtedy musi sie pokryc z znakiem na osłonie kotra jest za kołkiem rozarzadu taka strzałka jak by
ale ustawiacie dokladnie na znak ktory jest na godz 7 wtedy musi sie pokryc z znakiem na osłonie kotra jest za kołkiem rozarzadu taka strzałka jak by
Na znak na godz 7 ustawia się silniki d16z6!!
W d13/d15 ustawia się tak że boczne kreski musza się pokrywać z płaszczyzną głowicy. Panowie ja rozumiem że nie macie czasu bo spędzacie cały czas w warsztacie, ale zerknijcie czasem na manuala hondy, po to przecież on jest!!
a ja bym obstawil wtrysk, mialem kiedys w Audi tak ze na benzynie nie chcial mi sie wogole rozpedzac, i starsznie mulowato bylo, byla to wina wlasnie wtryskow
a wydech Ci się gdzies nie zapchał na którymś tłumiku?
a ja bym obstawil wtrysk, mialem kiedys w Audi tak ze na benzynie nie chcial mi sie wogole rozpedzac, i starsznie mulowato bylo, byla to wina wlasnie wtryskow
czytaj dokładnie że i na lpg jest to samo wiec podanie paliwa zostało wykluczone
Jogal manual to nie wszystko!! nie chce sie wymądrzac ale kazdą praktycznie D-serie ustawiasz na godz 7 a znaki ktore sa po bokach kola to tylko pomocnicze i tak jak mówisz sa mniejwiecej na równo z plaszczyzną glowicy
dominik_bb ma racje nie wytrzymałem do jutra i od rana poszedłem zdjąc osłony i sprawdzić te rozrządy i faktycznie to co on gada widze że ma sens ale jutro poustawiam według jego teori i odpowiem czy jest ok pozdrawiam i podziękowania za info dla dominik_bb
Skoro uważacie, że jesteście mądrzejsi od inżynierów hondy to ok, wasza sprawa. W d15 nie ustawisz dokładnie na znak na godz 7, bo wtedy nie bedą Ci pasować znaki na kole pasowym. Między ustawieniem bocznych kresek z płaszczyzną głowicy a ustawieniem na godź 7 jest róznicy 5 st, czyli pół zęba i tego się nie przeskoczy. Jak tak bardzo chcecie się sugerować godziną 7 to on ma być nieco z lewej strony znaku umieszconego na obudowie rozrzadu. Tak jak mówię to jest róznica tylko pół zeba. Wiem że cięzko jest też znaleźć punkt, w którym boczne kreski znajdują się na równi z płaszczyzną bo w tym przeszkadza błotnik i tu trzeba użyć trochę wyobraźni :P. Zalecam jeszcze skontrolowanie naciągu paska ( i tutaj również polecam manual przykładowo civic_EG_shop - według mnie najlepsze co moze być do hondy, tylko niestety w języku angielskim).
dokladnie jogal tam jest trik na ustawienie tego byc moze moj sposób ustawiania moze sie pokrywac z tym co pisze manual nigdy tego nie porównywałem tak czy siak po zalozeniu paska i prawidlowym naciagu w silnikach d13 d15 znaki uciekają jakaies 0,5 zeba za znak
u mnie przy ustawieniu up do góry znak na obudowie jest równo na środku znaku na godz 7 a 2 boczne znaki zgrywają sie idealnie z płaszczyzną głowicy. Teraz jak ustawie 1 tłok w GMP to ten celownik przy kole pasowym ma być na środku tych 2 kresek??
[ Dodano: 2009-01-26, 21:27 ]
znak na obudowie jest równo na środku znaku na godz 7 a 2 boczne znaki zgrywają sie idealnie z płaszczyzną głowicy.
to jest niemożliwe do osiągnięcia w d13b2 i d15b2/7. W d13/d15 boczne kreski mają być idealnie z płaszczyzną głowicy, a przez celownik widać dwie kreski na kole pasowym(znak na godz 7 jest o pół zęba przestawiony w stosunku do znaku na obudowie). W d16 znak na godz 7 jest idealnie na równo, a jesli chodzi o boczne kreski to kreska z lewej jest trochę poniżej głowicy, a kreska z prawej trochę powyżej płaszczyzny.

hmmwiec tak jak na dole mam GMP to te dwa znaczki na wałku pokrywaja sie na głowicy i te pół zęba co ma być przestawionego to na tym znaku na godz 7 ?? i to ma być cały trik z tym rozżądem??
Nie ma tam żadnego triku, poprostu w d13 d15 ustawia się na boczne kreski, a w d16 na znak na godz 7 i to jest wszystko. Proste jak budowa cepa, a i tak mechanicy nie potrafią tego ustawić...
no dokladnie cały- dzis ustawialem tak samo i ok jest
jezeli probowales ustawiac na wszytskie sposoby i auto nie chce jechac byc moze masz wytarete krzywki na walku rozrzadu tak jak ci pisałem dzis
dominik_bb albo jak wczoraj pisałeś to cie źle zrozumiałem albo sie pomyliłes jak mi tłumaczyłeś bo według twego opisu miałem przestawić 1 ząbek na wale korbowym i stąd mój problem
[ Dodano: 2009-01-26, 22:17 ]
według mnie tam bedzie inna przyczyna jezeli próbowales juz wszystkiego i dalej nic radził bym sprawdzic ten wałek czy krzywki nie sa wytarte i dlatego auto nie che ciagnąc
dominik bb (24-01-2009 22:36)
walek rozrzadu na rowno a wał korbowy 1 zabek za znakiem (przekrecając w lewo tak jak kreci sie silnik patrzac od boku
tak mi dominik_b napisał na gg
[ Dodano: 2009-01-26, 22:23 ]
próbuj do skutku jak nie pomoze to bedziesz musiał szukac innej przyczyny braku mocy
PS:przy złym ustawieniu rozrzadu nie da sie ustawic zaplonu na znaki wejz to pod uwage mozesz to sprawidzic pokazdej kombinacji
jutro pokombinuje dziś długo w robocie siedziałem i mało czasu miałem by kombinowac ale jutro to sie wezme i zrobie jak ma być a jak nic nie da to jak sie wkurze to na złom oddam
[ Dodano: 2009-01-26, 22:46 ]
po ustawieniu rozrządu dobrze, ustaw sobie zapłon korzystając z lampy. Przed ustawieniem zapłonu włóż jakiś drucik w punkty serwisowe kompa (tak jakbys chciał błędy na kompie sprawdzić). Nie muszę chyba dodawać, że auto ma być już dobrze rozgrzane. Musi latać po tym zabiegu dobrze, nie ma innego wyjścia...
PS. nie ma lepszego wałka do d15. Możesz co prawda włożyć wałek nieco wyższy d16z2/a6, ale jest on przestawiony względem wałka d15 o 5 st (pół zęba) i żeby znowu dobrze ustawić rozrząd potrzebujesz regulowanego koła rozrządu :)
D16a6 d16z2 d16y3 d16y7
Przed ustawieniem zapłonu włóż jakiś drucik w punkty serwisowe kompa a gdzie je znajde?? to auto to hania concerto 94r ja błedy sprawdzam na diodzie na ecu
zaraz nad kompem powinieneś mieć dwie wtyczki 2 i 3 pinowe. Ciebie interesuje ta nibieska wtyczka z dwoma dziurkami:

Ps. Wałek d16y7 napewno nie pasuje, bo jest on z nowego typu głowicy, a parametrów wałka d16y3 nie znam, ale powinien pasować. Wałki takie trafiają się czasem tutaj na forum, a jak nie to allegro.pl
PS2. Jednak u Ciebie też się zwiera punkty serwisowe, znalazłem tu całą procedurę ustawiania zapłonu w concerto:
http://hondainfo.hottamal...2sk301/5-21.pdf
dzięki tak właśnie zwróciłem uwagę że u mnie taka mała luźna kosteczka wisi dziś poustawiałem zapłon tak bez zwarcia ale jutro wyreguluje ze zwora dzięki serdeczne jogal za fatygę swoją drogą sonda lambda mi sie zesrała jeszcze miesiąc temu śmigała teraz stoi napięcie non stop na 0,2volta wiec i sonda czeka na wymianę
a autko jeździ już wreszcie jak należy czy jeszcze ma jakieś niedomagania??
na przyspieszeniu czuć że jest lepiej ale v-max jeszcze nie testowana jutro sprawdzę no ale swoją drogą wiecej nie spodziewam sie bo tym autem wcześniej jeździł kat bo auto wiele razy było bez oleju wiec swoje rzycie straciło a ja go tylko zreanimowałem
ale dla mnie te 140km/h to wystarczająco ale przy okazji tego zamulenia itp objawów strasznie dużo palił jak trochę deptałem 14 l/100km a jak dałem po pedale kilka razy dobrze to ok 16l/100km
[ Dodano: 2009-01-27, 23:45 ]