ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
witam wszystkich
mam pytanie co do zerwanej szpilki z kolektora wydechowego , ostatnio wymieniałem kolektor na 4-2-1 (popularny e-bayowy) w moim z5 , wszystko dokręciłem jak należy (i tu zaznaczam że jej sam nie urwałem) i jadąc sobie z nowym kolektorkiem i wydehem wjechałem naprawde w mega wode (aż się kłęby pary wodnej pod maską zrobiłły). Wszystko było by normalne tylko że za sprawą różnic temperatury (tak mi się wydeje) wywaliło mi szpilke (pierwsza lewa ,skrajna, patrząc przodem do auta). niby nic wielkiego tylko że szpilka jest cała czarna ze spalin a z otworu wydobywają się spaliny!! Mało tego , wypija mi teraz olej jak smok z silnika.
Pytanie do Was - mogło jakoś głowice uszkodzić??
czemu zaczęło mi tak olej wciągać - może to być powód (ta zerwana szpila)??
i żeby nie zakładać nowego tematu - kupie szpilke do z5 do kolektora PILNIE


Olej nie pije przez szpilke .
Ale Na twoim miejscu bym sie zmartwil. Moglo wykrecic blok silnika. Jesli tak sie stalo to tylko wymiana.
wiem że olej nie pije przez szpilke
właśnie to jest najgorsze w tym wszystkim że przed tym zabiegiem oleju brało tyle co wcale (jak się pałowało to raz na jakiś czś się uzupełniło) ale naprawde bardzo mało,
a teraz traci się na zawołanie , dzisiaj wyciągłem ta szpilke , jest cała czrna okopcona a z tego oteoru walą spaliny!!!
co masz na myśli z tym blokiem?? blok jest pod głowicą...
A ja proszę autora o sprecyzowanie tematu - temat typu "pomoc" jest wbrew regulaminowi... potem widać stado pomoców i ratunków w dziale.



co masz na myśli z tym blokiem?? blok jest pod głowicą...
No z regóły tak jest, chyba ze strzelisz dacha to moze byc nad .
A na powaznie to chodzilo mi o to, ze mogles go wykrzywic/skrecic/zgiac przez nagla zmiane temperatury, i jest to bardzo prawdopodobne w silniku, ktory jest prawie caly z aluminium. MOgł sobie nawet najnormalniej w swiecie pęknąć.
rafalb33, jesli by byl blok uskzodzoony to czy cisnienie oleju by sie nie zmienilo ?? mi jak kiedys w pasacie poszedl to zaraz kontrolka wyskoczyla z oleju

jesli by byl blok uskzodzoony to czy cisnienie oleju by sie nie zmienilo ??
Niekoniecznie, bo cisnienie oleju moze byc nadal dobre.
nic nie pękło naszczęście (jeśli chodzi o blok itp.)
poszedł pierścień na 2 tłoku
rozbieram silnik
pozdrawiam
Na wszelki wypadek pomierz tuleje czy nie sa odksztalocne, przez to mogl wlasnie szczelic pierscien.