ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
witam wszystkich mam pytanko a mianowicie czy wasze hondy biora olej jak tak kontrolujecie sobie czasem stan oleju bo ja miałem taki przypadek bo jezdziłem na oleju shel helix ultra racing 10 w 60 potem zmieniłem na olej 5w 40 bo u mechanika mi powiedzieli ze nie musze na takim drogim oleju jezdzic no wiec zmieniłem na ten 5 w 40 ale z biegiem czasu zauwazyłem drobne zmiany w pracy silnika i sprawdzałęm stan to ubywało zrobiłem 15 tys kilometrów i przez ten czas dolałem chyba z 3 litry i mysle czy nie zajechac tam gdzie wymieniałem olej i dac im w pysk albo za to ze mnie tak w bład wprowadzili ale w tej chwili zmieniłem na olej shel helix racing 10w 60 wymieniłem sobie w serwisie hondy ale zauwazyłem po przejechaniu jakiegos 1tys kilometrów ze troche ubyło hmmm no ale musze zobaczyc z biegiem czasu i tak sie zastanawiam jak u was jest z olejem pozdrawiam


yyyy jak sie nie myle to z 10w nie mozna schodzic na 5w , zawsze musi byc taki sam lany albo wyrzej, jak sie zaleje 15w to nie mozna juz lac 10w i 5w . Jedynie plukanie silnika.
Jedynie plukanie silnika. to znaczy ze przed zmiana na inny olej mam sobie silnik wypłukac?? no a co teraz ma czekac co dalej sie bedzie działo
trzeba bylo przejjsc na 10W 40 a nie na 5w niewiem ale ja bym jak najszybciej zalal 10w40


no ale czemu 10w 40 co to da bo nie wiem a wtej chwili mam spowrotem zalany ten racing 10w 60 bo juz wczesniej był a w hondzie powiedzieli ze ten olej zmniejsza zuzycie oleju do minimum w porównaniu do 5w 40
aha sorki niedoczytalem ze wrociles do 10w60 wiec pojezdzij troche i zobacz co bedzie sie dzialo jak bedzie ubywalo wiecej to zaczniesz sie martwic ,

zobacz ile bedziesz musial dolac do kolejnej wymiany
schodzac z 10w na 5w mozna niezle silnik zajechac , plukanie tylko wtedy kiedy wlasne z wyzszego na nizszy, w innych wypadkach nie trzeba. Nawet nie wiem jak sie odbywa takie plukanie i jakie sa tego koszty. Ale jak masz 10w to lej taki.
zastanawia mnie tylko po co robic plukanie?? bo szczerze powiedziawszy nie rozumiem, jak sie silnik rozszczelni to plukanie nie pomorze, a sens zeby wywalic resztki 5w tez nie widze. blad byl ze przeszedles na 5w i to ci moglo rozszczelnic silnik, popatrz jak sie teraz bedzie na 10w zachowywal jak bedzie dalej zarl olej to juz tylko zamiana na mineralny i to tez nie musi gwarantowac ze dalej nie bedzie zarl oleju. tak to juz jest z tymi olejami
Moje auto brało około 0,7l/1000km połsyntetyku mobil, ostatnio wymieniłem pierścienie i uszczelniacze zaworów i przeszedłem na pełny syntetyk schell no i teraz zero ubytku, przejechałem po naprawie 2 tys. km i na bagnecie bez zmian. Pierścienie były wymieniane bez szlifu ponieważ gładzie były w bardzo dobrym stanie.

jak sie zaleje 15w to nie mozna juz lac 10w i 5w
a niby dlaczego nie wolno? Zalałeś taki i rozciekł Ci sie silnik? Jak by Ci w kranie puścili żadszą wode to też byś zadzwonił do wodociągów żeby puścili gęstszą bo Ci uszczelki ciekna?
Jak kupiłem auto to jeździl na 15W40, zalałem motula 10W40 i mam święty spokój
PS. Znam przypadki że stopniowo przychodzili z 15W40 na 5W i jest gites

15w to nie mozna juz lac 10w i 5w . Jedynie plukanie silnika. no co ty