ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
witam wszystkich miłośników hondy civic.Od kilku miesiecy borykam się z silnikiem d15b2.Pół roku temu wymieniana była uszczelka pod głowicą,i od tego momentu zaczął sie problem z którym nie moge sobie poradzić.Silnik pali dobrze ale z czasem gdy się nagrzewa i obroty mu spadną to przy szybkim wciśnięciu gazu dławi się i potrafi zgasnąc,i jak zgasnie to czasem przez filtr powietrza cofaja mu się spaliny.Gdy dodaje gazu powoli auto normalnie wchodzi na obroty.Ale to nie wszystko.Miesiąc temu próbowałem autem wrócić do Polski(autko jest za granicą),ale po 100 kilometrach silnik przestał reagowac,tak jakby odcieto mu prąd.Auto nie odpaliło i zostało na parkingu.Po powrocie,naładowaniu akumulatora normalnie zapaliło.Co do tej pory próbowałem:rozrzad przestawiałem wiele razy i w obecnym położeniu pracuje najlepiej.Przewody są wymienione,zmieniany był krokowy,cały wtrysk,sonda lambda,czujnik wody,czujnik na kolektorze ssacym,zawory podciśnienia.Wczoraj przestawiłem mu zapłon do końca w lewo.Zawory mocniej dzwonią ale jakby troche zmniejszyło sie dławienie,ale nie jezdzilem zbyt daleko.Moze ktos coś wymyśli.dzieki


Sprawdzałeś cewkę zapłonową? ja miałem podobną przypadłość, że jak się silnik nagrzał i gwałtownie wciskałem gaz to silnik się potrafił tak mocno zadławić że zamiast przyśpieszać to hamował - pierdzieliłem sie aprę dni z tym później już tak było że gorącego nie mogłem odpalić musiałem czekać około godzinki w styczniu to było aż wystydnie, okazało się, że cewka zapłonowa miała winę. Iskra cały czas była czy ciepły czy zimny silnik.
pozdr
myślałem właśnie o aparacie zapłonowym.wczoraj go nawet wyciągałem ale samym okiem trudno stwierdzic jego usterkę.może jest sposób aby sprawdzic sama cewke,aby sie upewnic przed kupnem innego aparatu.dzieki za podpowiedz
musiał byś mieć poprostu znajomka który by Tobie użyczył na chwilkę samą cewkę zapłonową, kosztuje na allegro 85 + przesyłka MOBILETRON. Ja mam aktualnie taką bo ASO chciało za cewkę 349 pln.
Na oko to nic nie zobaczysz i jak cewka jest chłodna to pokaże tobie na mierniku8, że wartości rezystancji są w normie (u mnie tak było) dopiero po nagrzaniuwraz z silnikiem zaczyna wariować.
pozdr


Dzieki za informacje.Moze kupic caly aparat,tyle że nie ma pewnosci ze będzie okey.Ale zaryzykuje.Mam nadzieję ze to okaże się przyczyną takiej pracy.pozdrawiam

Co do tej pory próbowałem:rozrzad przestawiałem wiele razy i w obecnym położeniu pracuje najlepiej. Chodzilo o zaplon? jezeli dzieje sie to po wymianie uszczelki to moze rozrzad jest przestawiony o jeden zabek. Zaloz nowa cewke jak planowales i jesli nie pomoze to sprawdz pasek rozrzadu.
witam.Dopiero wczoraj mogłem znależć czas i zająć się autkiem.Niestety,nie dostałem samej cewki wiec kupiłem cały aparat.Po jego wymianie auto nie ma już problemów z obrotami,silnik chodzi normalnie.Wiec to była wina cewki.Nie wiem tylko jak ustawić zapłon,bo w czasie jazdy gdy dam więcej gazu to dzwonią zawory.Jak lepiej go ustawiac,przy zimnym silniku czy ciepłym.Czy wogóle dam sobie z tym radę.Dzięki wszystkim za pomoc,za wskazówki które pomogły mi w rozwiązaniu problemu.pozdrawiam
czesc kolego zaplon ustawia sie tylko na cieplym silniku i to najlepiej zeby sie wlaczyl i wylaczyl wentylator chlod. z aoaratem stroboskopowym ustawisz go napewno pozdrawiam