X
ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam.
(poszukalem w archiwum ale nie bylo zblizonego przypadku).

Otoz moj problem polega na tym ze przy hamowaniu z predkosci praktycznie kazdej a zwlaszcza z wyzszych od 60km/h na kierownicy czuc drgania, kierownica wykonuje male ruchy w lewo i w prawo ale szybkie i silne.(im szybciej tym wszystko sie nasila.) Dodatkowo przy jezdzie z predkosciami od 70-80km/h i wiecej po delikatym luku i delikatnie ja trzymajac czuc na niej takie wlasnie ruchy w lewo i w prawo tzw. delikatnie bicie. Caly problem polega na tym ze nie sa to tarcze co wszyscy mowia. I nie sa to tez koła.(wiem bo raz auto wisialo na podnosniku kola byle rozpedzane wciskany byl hamulec i tez pojawialy sie drgania.) Dzisiaj bylem u diagnosty znajomego na profesjonalnej stacji diagnostycznej z trzepakami i na zadnych galkach czy sworzniach nie ma luzow ktore moglyby owe drgania powodowac. Na tescie hamulcow wyszlo ze jedno kolo przednie(lewe) jest hamowane pulsacyjnie. Moznaby powiedziec ze wykres sily hamowania tego kola wyglada jak mala sinusoida.(nie wiedziec dlaczego(auto bez absu))
Na sam koniec ten diagnosta sugerowal ze jako ze tarcze sa JC(kiepskie) to mozna sprobowac je delikatnie przetoczyc a co do tego drgania podczas szybszej jazdy po luku z delikatnie skrecona kierownica to wg. niego moze byc przegub wewnetrzy co mi sie bardzo nie podoba bo zamiennik JC kosztuje ok 300pln za sztuke. Natomiast inny moj mechanik specjalizujacy sie w zawieszeniu mowi ze to sa piasty. Ale poprzedni wlasciciel mowi ze jak on kupil auto to nie bylo tego bicia a on w nic nie przywalil a cala wine zwlal na tacze bo te na ktoych on jezdzil zanim wymienilem na nowe faktycznie byly krzywe. Dodatko auto bardzo ale to bardzo delikatnie sciaga w lewo zwlaszcza przy szybszej jezdzie. Jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podoba sytuacje to prosze sie odzilic jak sobie poradziliscie z takiem problemem.
Auto to honda accord 1989. 120 000km
Pozdrawiam


Tarcze hamulcowe.
Bankowo typowy objaw.Albo przetoczyć albo zmienić tarcze.
MAsz 1989r. czy 199x?? Bo po przebiegu to by się mogło wydawać że raczej ta druga opcja.
Wlasnie tarcze sa malo prawdopodobne bo:
Jak kupilem samochod biło sprzedajacy mowil tarcze ja tez tak myslalem wiec pojechalem wymienic. Wymienilem nie przestalo. Pojechalem z reklamacja. Wymienili drugi raz na nowe nie przestalo.
Accord jest 1989. Przywieziony 2 lata temu z przebiegniem ponizej 100 000 ale mniejsza o to.
A masz wyważone koła? pytam dla formalności


Toz to juz pisalem ze to nie zalezy od kół. Gdy koła sa sciagniete i rozpedzam i hamuje tylko tarcze piaste lozysko przegubzewnetrzy wewnetrzy polos i wszystko inne co tam jest to drgania tez sie pojawiaja.
Idz do tokarza z tarczami i Ci je sprawdzi. Jak bedą "krzwe" to za przetoczenie zapłacisz kilka złotych (o ile zożesz je jeszcze przetoczć) a jak bedą dobre to nie wiem co. Miałem taki sam problem w CRXie i toczenie pomogło. Pamiętaj jak je przetoczsz to kup nowe klocki hamulcowe albo stare porządnie wszlifuj żeby były równe jak bedziesz je zakładał na proste tarcze.
Heh ja jestem Tokarz tylko tokarki nie mam
Panowie jak też pisałem że to tarcze ale kolega już napisał że tarcze ma ok.
Może jakieś inne sugestie? Nie wydaje mi się jednak żeby to była wina przegububów.

Na tescie hamulcow wyszlo ze jedno kolo przednie(lewe) jest hamowane pulsacyjnie Hmm a może tłoczki sa zatarte i klocki nie równo przyciskają do tarczy, jeden mocniej a drugi słabiej.
Witam

1. Korektor siły hamowania (znajduje sie na prawym nadkolu)
2. Zatarty tłoczek zacisku
3. Pompa hamulcowa
4. Uszkodzony przewód elastyczny zacisku
5. Zatarte klocki w klockotrzymaczu
6. Tylny prawy beben moze miec owal (sprawdzic)

Posprawdzaj to wszystko i nic wiecej byc nie moze.

Tarcze masz na bank krzywą jak wychodzi pulsacyjne hamowanie.
Mozna sprawdzic to czujnikiem zegarowym max moze miec 0,010 mm.

Pozdrawiam.

1. Korektor siły hamowania (znajduje sie na prawym nadkolu)
W moim samochodzie korektor rozdziela sile hamowania tylko na przod tyl. nie ma podzialu na prawo lewo.

2. Zatarty tłoczek zacisku
Hamulec po puszczeniu odbija normalnie jak hamulec jest puszczony to nic nie trze. Z zacisku tez nic nie cieknie.

3. Pompa hamulcowa Nie ma nic do tego bo daje stale cisnienie. Naciskasz pedal i cisnienie jest naciskasz glebiej cisnienie jest wieksze. Ale przy okreslonym polozeniu hamulca pompa daje stale cisnienie. W moim przypadku co do sily hamowania nie ma zastrzezen.(zbadane na stacji diagnostycznej.)

5. Zatarte klocki w klockotrzymaczu ?? Ze co? Pozatym skoro hamulec po puszczeniu pedalu zupelnie odpuszcza to chyba nie to.

6. Tylny prawy beben moze miec owal (sprawdzic) Tylny beben moze miec wplyw na bicie przednich kol?

Podsumowanie. Tarcze tak czy siak beda przetoczone co z tego wyniknie poinformuje. Jezeli ktos ma inne sugestie to chetnie poslucham.

Ps. Czy to wogole mozliwe zeby nowki tarcze wymagaly przetoczenia? Zuzylem 2 komplety na te doswiadczenia i bede w szoku jak sie okaze ze nowki tarcze trzeba przetaczac.

Rada dla wszystkich. Nie kupujcie nigdy tarcz JC zawsze lepiej dolozyc troszeczke(naprawde nieduzo) i zainwestowac chociazby w ATE.
rada dla Ciebie nie kupuj nic z JC

2. Zatarty tłoczek zacisku

Hamulec po puszczeniu odbija normalnie jak hamulec jest puszczony to nic nie trze. Z zacisku tez nic nie cieknie.


Servisowi nie chodzi chyba o główny tłok ten co dociska szczęki tylko tak jak wczesniej pisałem te małe tłoczki które odpowiedzialne sa za to że obie szczęki równo dociskają sie do tarczy.
Wujas miał podobnie w Alfie szarpaki nic nie wykazywały tzn że niby wszystko jest ok a problem tkwił w połączeniu krzyżakowym kolumny kierowniczej oraz nadmiernym luzie na magli. Na kierownicy nie odczuwało się większych luzów tylko właśnie drganie przy hamowaniu oraz przy dużej prędkości po puszczeniu gazu na biegu.
Ja bym jeszcze sprawdził :
- łożyska piast
- no i luzy na maglownicy
- oraz luzy na drążku kiewrowniczym (całą kolumnę tzn wszystkie połączenia nie tylko przy zwrotnicach i piastach.

Nie mam już innych pomysłów bo zbieżność to raczej nie jest.

Ale i tak stawiam na tarcze ... zamienniki z JC podobno i nowe trafiają się często krzywe
chłopie jak kupujesz części z JC to respect za odwagę :) - prrrr szalony, wszystko tylko nie to! Podjedź do SERVISA to ci pomoże.
Dzieki wszystkim. Pierwsze co to dam przetoczyc tarcze jak to nie pomoze to bede wymienial pokoleji.
(i juz nawet filtra powietrza z JC nie kupie)

[ Dodano: 2007-07-16, 21:28 ]

Drogi uzytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

 Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

 Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.