ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
po wizycie u dumnickiego w Bytomiu okazalo sie ,ze mam do wymiany w najlepszym wypadku panewki walu korbowego ,a w najgorszym caly wal. Zna ktos moze osobe ,lub firme co sie zajmuje takimi sprawami. Albo nie wiecie czy ma ktos sprzedac caly slinik w dobrym stanie ,moze byc vtec , potrzebuje 1.6 D16Y7 .... qrwa mac....????


mozna zobaczyc czy wał nie porysowany itp-wg mnie wpierw mozna wymienic panewki -niejest to jakis mega koszt
sluchaj sajmona,bo widze ze zna sie na zeczy,a w ASO zawsze mienia jak moga zarobic,heheheh.dawaj forki walu!!!!!! i panewek!!!!!

sluchaj sajmona,bo widze ze zna sie na zeczy,a w ASO zawsze mienia jak moga zarobic,heheheh.dawaj forki walu!!!!!! i panewek!!!!!

Ty nie wiesz z kim tańczysz Zresztą kolega zrobi co chce ja mu to samo powiedziałem , a ty jak po fotkach sprawdzisz czy wystarczy panewki wymienić to życzę ci powodzenia.



po wizycie u dumnickiego w Bytomiu okazalo sie ,ze mam do wymiany w najlepszym wypadku panewki walu korbowego ,a w najgorszym caly wal. Zna ktos moze osobe ,lub firme co sie zajmuje takimi sprawami. Albo nie wiecie czy ma ktos sprzedac caly slinik w dobrym stanie ,moze byc vtec , potrzebuje 1.6 D16Y7 .... qrwa mac....????

Zanim zaczniesz wymieniac panewki to trzeba przemierzyc wał w jakim jest stanie i wtedy mozna cos zaczac robic.

Wału nie musisz od razu wymieniac wystarczy przeszlifowac go na 0,25 i zakładasz panewki na pierwszy szlif i jezdzisz dalej.

Jak chcesz namiar na dobry warsztat ktory robi remonty silników to polecam:

WARSZTAT SAMOCHODOWY czesław Rekus.
Chorzów
ul. Maronia 44
tel. 503-916-200

wystarczy przeszlifowac go na 0,25 i zakładasz panewki na pierwszy szlif i jezdzisz dalej. Niestety w Hondzie się wału nie szlifuje jeśli ktoś tak zrobi to nie długo ten silnik popracuje i problem wróci.
raf-a gdzie ja napisalem ze jak zobacze wal to stwierdze w jakim jest stanie???nie widze takiego zdania,??? m chce tak zobaczyc z ciekawosci i tyle... PS a umiesz walca???bo ja nie.,nauczysz mnie,kiedy jakas lekcja... he tak zartem...
zadziobalem jak mlody ,bo ty to znasz z autopsji,a nie ze siedzisz w biurze i gadasz hehehehehe, przyklad tego wlasnie nie szlifowania walu.znam goscia co szlifnol w crx i smiga jak trzeba juz rok,,,,hehehe

a to w tej białej civie tak masz? czy w innym?

Nie w cifie, w Accordzie
A które instukcja honsy piszę że dopuszczalny jest szlif wału?? Owszem takie praktyki śa wykonywane i takie panewki również można kupić za śmieszne pieniądze, lecz nie można liczyć na to że silnik zrobi taki przebieg jak na oryginale, wał w hondzie jest powierzchniowo utwardzany także taki zabieg nie jest na długo (ale rok gwarancji można dać )
raf,to ja mam pytanie,nie bede robil nowego tematu,,,co to za panewki,niby w manualu pisza ze sa rozne kolory panewek,nic nie kumam,niby na boku jest kolor,np brazowy,zielony,niebieski.itp[5 chyba]],mi chodzi o to ze chc esie dowiedziec czy mam nominal czy juz pos zlifie,ale raczej w niemczech nikt by sie nie bawil w szlify he,jsk to jest z tymi nominalami w hondzie,sa rozne rozmiary panewek seryjnie/??????????????????Aha mam oznaczenie panewek np glownych PH3 i dalej nA kazdej inaczej.SOD LUB SOC.
Znawca tematu nie jestem ale proces utwardzania walu nazywa sie azotowanie. Mowil mi o tym kumpel ktory interesuje sie 200sxami w ktorych to wystepuje problem z ta czescia. Mowil ze po azotowaniu wytrzymalosc znacznie sie zwieksza tzn powierzchniowa ale o taka tu chodzi. Jesli w hondach stosuje sie to samo to:

"Powierzchnie przedmiotów przeznaczone do azotowania powinny być obrobione mechanicznie na gotowo, ponieważ po azotowaniu (w zależności od struktury warstwy wierzchniej) dopuszcza się zdjęcie warstwy o grubości do 0,05mm"

Wiec nic tylko po szlifie oddac do azotowania.

(chyba, nie mam doswiadczenia w tym a to tylko dedukcja no i o ile honda stosuje azotowanie bo tego tez nie wiem czy akurat ten proces :P)
widze,ze atmosfera sie ozywila na forum przy tym temacie. Jutro jest wtorek i jade do Dumnickego w bytomiu ,zdejma miske i sprawdza te cholerne panewki. wtedy bede wiedzial czy to to. Na Maronia 22 juz bylem ,panowie mili bardzo ,ale nie potrafili mi pomoc. Przejchali sie autem i powiedzieli ,ze moze zbyt slaba mieszanka jest i dlatego silnik pracuje twardo ?? .Jednak na 99% stwierdzili ,ze to nie panewki, moze to byc czujnik spalania stukowego , zobaczyli tez swiece i uznali ,ze jest zbyt jasny osad... przyznam szczerze ,ze jak sie okarze iz panewi sa do roboty to ok wymienie,ale jak idzie za tym szlif walu to kupuje nowy silnik. Slyszalem ,ze nie warto robic szlifow ,bo silniki hondy nie lubia jakiejkolwiek ingerencji.... kombinujcie dalej :]moze ktos mi pomoze ...

raf,to ja mam pytanie,nie bede robil nowego tematu,,,co to za panewki,niby w manualu pisza ze sa rozne kolory panewek,nic nie kumam,niby na boku jest kolor,np brazowy,zielony,niebieski.itp[5 chyba]

Panewki oznaczone kolorami są panewkami nominalnymi , oznaczenie kolorami jest dobierane do obróbki bloku i wału takie oznaczenia są na nich(kolorki) , ponadto wrazie uszkodzenia panewki a nie uszkodzenia wału można dobrać inny kolor ale do wartości nominalnych z uwzględnieniem stopnia zużycia wału do max normy . To są naprawde małe tolerancje w manualu możesz otym poczytać.

Pozdrawiam
raf-moje wymiary wlu to KORBY 44.98/glowne 54.97,wyhodzi ze nominal,wiec teraz tak jak kupie panewki np acl czy cti to one nie sa tak jak serja ze maja kilka mikro rozmiarow,i jak je dobrac,kupic te zamienniki i wsadzic i tyle????czy jak bedzie np o 0,1mm mniej[lub wiecej]luzu niz seryjnej to co zakladc czy co???szukac innych panewek???
Te panewki musisz teraz dobierac kolorami jak chcesz na twój wał założyć musisz odczytać kod z bloku i kupic sobie takie lamelki które sprawdzają żużycie wału na poszczególnym łożysku korbowym i takie dobrać w serwisie , nie zaproponuje ci panewek zamiennych na twój wał bo mam przykre doświadczenia , wolał bym zainwestować w dokładność i się nie stresować i popadać w następne koszta i tracić czas , ale to twoja decyja . Pozdrawiam (poszukam ci link do manuala)
lamelki???co to jest???to jak to jest inne civy lataja po zmianie panewek a moj crx nie bedzie latal????nie kumam....panewki beda ACL-RACE,
To sa takie listki staram się w czytelny sposób wyjaśnić wszystkim czytającym ... To takie listki które sprawdzają stopień zużycia wału by dobrać oryginalne panewy
oki ,tak myslelem,he.aha jeszcze jedno,panewki i sruby na wale-skrecic to na jakims kleju,czy dac panewki na sucho[mowie o czesci co przylega do bloku],a gwinty na srubach na kleju czy na sucho czy na oleju[jak gwinty z glowicy],to tez bym musial wiedziec, aha pierscienie maja luz na zamku 0.30 to jest luz ok czy moze za duzo.seryjnie w manulalu pisze ze miedzy 0.15-0.35 wiec tu przed dotarciem troche juz duzo co???,aha seryjne stare tez maja 0.30.czy noy pierscien cos sie zetrze zanim sie dotzre do tuleji,tuleje sa honowane....
Na oleju poczytaj manule są przecie dostępne dla twojego motoru