X
ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam,
po zalozeniu springow -60mm wszystko ladnie siadlo (oprocz prawego tylu), ale nie o to chodzi. Szukam przyczyny zlego "prowadzenia" sie samochodu.
Efekt jest taki ze czuje jakby auto jechalo po torach, przy mniejszych predkosciach i malym skrecie nie odbija kierownicy, skrece np lekko w lewo - puszczam kierownice i auto jedzie w lewo, nawet jak dodam gazu. Bardzo dziwne uczucie, trzeba trzymac caly czas kierownice. Przy jakis nierownosciach czuc jak auto chce jechac swoim torem.
Napewno sie zmienil kat kola, ale czy az tak zeby byl taki efekt. Na dniach bede zmienial tuleje w wachaczach i po tym robil zbieznosc, mam nadzieje ze cos pomoze.
Oprocz tego auta nie sciaga na boki, jedzie prosto i trzyma sie bardzo dobrze drogi.


oj na pewno pomoże zawsze po zmianie wysokości sprężyn należy zrobić geometrię... jak ja założyłem -40mm było podobnie, potem miałem regulację na geometrii zawieszenia i jest wszystko w porządku! Ponoć przy obniżeniu jak i podwyższeniu są jakieś zmiany w kątach czy coś takiego.. Geometria zawsze pomoże!
a jaka cena za ustawienie zbieznosci itp. ? orjetuje sie ktos moze ?
w tamtym roku placilem 120zł (ceny w Bielsku 100-120zł)
p.s w tym jeszcze z tylu mi nie ustawili dokladnie bo nie mogli srub odkrecic, bylo w normie naszczesciem ale skasowali za kompletna usluge :)


Hmm w Zabrzu 50zl sam przod i ja obstawiam na 99% zbieznosc :)
U mnie po zmianie springów było odczuwalne bujanie na zakretach, jak na łajbie ;) Zrobilem zbieżność niedaleka Żywca i wszystko cacy Takze, mysle ze to pomoze bankowo :) Baza ma znajomego ktory bardzo dobrze ustawia zbiezność (ja tam rowniez ustawialem).Ale to niech sie Baza wypowie.

Baza ma znajomego ktory bardzo dobrze ustawia zbiezność

Hmmm jak mozna nie ustawic dobrze zbieznosci? Wtedy poprostu nie jest ustawiona. Po ustawieniu zbieznosci powinno sie dostac wydruk z katami, na ktorym wszystko widac. Wszyscy ustawiaja zbieznosc tak samo :)
sorry Pawlo ze nie zadzwonilem jutro rano to zrobie. tak jak mowilemprzez telefon zbierznosc.
Dokładnie. Pierwsze moje słowa jak Pawlo dzwonił to mówiłem zbieżność. Oby pomogło, pozdrawiam.
Zbieznosc zrobie po wymianie tuleji, czekam na odp. o Rikoo w sprawie tuleji i u Zycha bedziemy wymieniac. Teraz mam problem, bo nie wjade juz do warsztatu znajomego i garazu Gitka :( bede musial jezdzic do DG
Wisły nie polecam... 100zł kasują a w K-ce (Mirek934 wie gdzie) biorą 50 czy 70zł

Hmmm jak mozna nie ustawic dobrze zbieznosci? Wjechać autem, koles troszke poudaje i wyjezdzasz.Kumpla tak koles wyjeb** wiec da sie Hikielku ;) Pozniej musial jechac poprawiac.
Pawlo, jak coto polecimy ci zioma od geometri u nas
Widzę, że trafiłem na mój temat. Właśnie moja praca polega na ustawianiu aut.
Jeżeli pojechałeś w dół z zawieszeniem zbierzność poszła automatycznie w negatyw auto się rozjechało i jest strasznie rozbierzny pewnie łapie każdą koleine poprostu szuka drogi. pewnie i kierownica ci ciężej chodzi. , Każda ingerencja w zawieszenie wymaga ustawienia. Z tymi kątami jak piszecie nie jest tak do końca. honda nie ma regulacji pochylenia kąta( w przypadku obniżenia kąt też się zmieni lecz na tyle że nie jest to groźne.) Jest tylko regulacja zbierzności z przodu jak i z tyłu.Jeżeli nie ustawisz tego auta szukaj nowych opon :) bo wewnątrz będzie łyso...Bez dobrego ustawienia nie ma jazdy jak ktoś będzie przelotem w kraku to zapraszam do mie.

Po ustawieniu zbieznosci powinno sie dostac wydruk z katami, na ktorym wszystko widac.

Hmm moze niewyraznie napisalem? W kazdym normalnym warsztacie a nie u p. Zdzisia w garazu dostajesz wydruk po ustawieniu zbieznosci. Pozatym tam gdzie ja jezdze widze przez caly czas to co wyswietla sie na okranie komputera i wiem czy jest 0 stopnij czy 15 :) Zbieznosci sie na oko nie ustawia. Na oko to sam sobie moge ustawic i wierzyc w to, ze jest prosto Arus :)

Zbieznosci sie na oko nie ustawia. Na oko to sam sobie moge ustawic i wierzyc w to, ze jest prosto Arus :) Tylko ze ten ktos w ogole nie ustawił Wiec ładnie przygrał w *****
Bo jezdzicie do jakichs warsztatow "Mechanika samochodowa-lakiernictwo-blacharstwo-protetyka-ogrodnictwo" to pozniej macie

Jeżeli nie ustawisz tego auta szukaj nowych opon :)
ustawie:) narazie zmienilem z powrotem na zimowki bo te sa do wywalenia, a z tydzien jeszcze przezyja. Czekam na monster garage

Bo jezdzicie do jakichs warsztatow "Mechanika samochodowa-lakiernictwo-blacharstwo-protetyka-ogrodnictwo" to pozniej macie Ja nie, kolega mi opowiadał Ja ustawialem u znajomego Bazy ;) W dodatku, gosc dobry bo jajcarz i jako ciekawostke powiem, ze ustawia zbieznosc jeszcze starymi metodami ;)

ustawia zbieznosc jeszcze starymi metodami
hmm, ja mam wydruk z kompa z poprzedniego razu. Gosc ustawia na maszynce model auta i pozniej kreci. Laserki, lusterka... ale 120zł
Baza niech sie wypowie najlepiej odnosnie tego goscia On mi go polecał ;)
http://www.autokomputer.krakinfo.pl/
Wlasnie mialem ten sam problem , po obnizeniu auto dziwnie sie prowadzilo a po kilku miesiacach zauwazylem ze nowe opony ktore z zewnatrz wygladaly idealnie od srodka nie maja juz gumy i druty wylaza. bylem w szoku, musialem kupic nowe opony i jechac na zbierznosc. Nauczka na cale zycie :P
Jak opuścicie -60 na samych springach bez wymiany amortyzatorów na sportowe o ograniczonym skoku to kątów niestety ale nie ustawicie bez montażu regulowanych wachaczy i zawsze w mniejszym lub większym stopniu będzie wam scinać opony od wewnątrz ale pocieszcie się tym że auto z takimi minusami lepiej się prowadzi po zakrętach
Bezpieczne obniżenie na samych springach to około -35/-40 dalej już się kąty niestety znacznie zmieniają.

-60 na samych springach bez wymiany amortyzatorów na sportowe o ograniczonym skoku to kątów niestety ale nie ustawicie bez montażu regulowanych wachaczy
narazie nie wymienialem na krotsze, ale sa wpisane na liste :) narazie brak funduszy, troche nie logicznie - ale te trzeba "dobic". Opony ktore mam teraz i tak sa juz w tym roku spisane na straty, ale mam nadzieje ze duzo sie nie zetra od wewnatrz po ustwieniu zbieznosci.
jak cos polecam ten warsztat w okolicach Katowic- http://www.geometria-podwozi.pl/

taki sobie warszatcik gdzie czesto mozna spotkac rajdowe slawy PL takze chyba slaby to nie jest...
ile biorą za ustawienie zbieżności?
no a wczoraj zmienilem na zimowki 175/70/13 i jest normanie :) odbija kierownice, ale znowu znosi auto na prawo

Drogi uzytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

 Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

 Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.