ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam w sumie mam 2 problemy ale napisze je w jednym poscie.Prosze nie patrzec na moje bledy itp.
Tak wiec problem 1 to zbyt niskie obroty silnika.chodzi mi oto ze jak auto stoi to ma okolo 700 a czasami mnie obrotow.ak wskazuje obrotomierz.i troszke sie zle rusza przy takich obrotach bo jak nie dodam najpierw gazu tylko chce ruszyc powoli bez dodawania to jakos zamula mi to auto i sie zle zbiera.oczywiscie jak wcisne gaz i rusze to zbiera sie znakomicie.teraz pytanie..czy to sparawka silniczka krokowego czy gdzies sie ustawia te obroty.problem numer 2. mam auto na gaz,ale czasem jezdze nabenzynce.ostatnio pan mechanik ustawial mi zawory bo troszke dzwonily,wymienil mi filtry (olej,paliwo,powietrze)
Po tym zabiegu jak jade na benzynie auto przy wiekszych obrotach doslownie szarpie,jakby dawka benzyny byla mala,ale to sie dzieje tylko wtedy jak jade,bo jak stoje i gazuje gona benzynie to normalnie chodzi bez szarpania i dlawienia.jutro ten sam mechanik bedzie szukal przyczyny ,tylko sie toszke boje zostawiac mu auto.hahahaha.narazie to na tyle.nizej napisze troszke danych dotyczacych autka.
Honda civic sedan 93 rok silnik 1,5 16v jak pisalem wyzej zawory ma regulowane ,nie hydrauliczne. instalacje gazowa ma okolo 2 lat.Ok koncze te wypociny. Prosze o wyrozumialosc jesli chodzi o bledy.Pozdrawiam.


Wiesz co - ja ekspertem nie jestem, i na pewno zaraz dopowiedzą bardziej obeznani z tematem.

Ale miałam Crkę na gazie i jej też wiecznie leciały obroty. Podobno to normalne przy gazie że obroty lekko pływają. Ale ona miała wogóle źle ustawioną instalację. Sprawdź instalację w dobrym serwisie.
a wiec tak co do niskich obrotow to niestety czesto sie zdarza, u mnie jest to samo czasami, moja przyczyna to ....... instalacja gazowa, tzn nie jest na pelnej elektronice, czasami obroty sa ok a czasami spadaja nisko, przyczyna moze byc tez sportowy filtr powietrza. Albo przeklamania licznika bo jesli chodzi o obroty to czesto sie to zdaza. Co do szarpania na bezynie mialem to samo nie szlo jechac powyrzej 2tys obrotow bo szarpal, poruszalem troche przewodami paliwowymi i bylo ok, mechanik mowil ze filtr bezyny moze byc zapchany bo tydzien wczesniej tankowalem do pelna i caly syf z baku mogl go troche zapchac, filtr wymienilem wczoraj jak narazie wszystko jest ok.

a wiec tak co do niskich obrotow to niestety czesto sie zdarza, u mnie jest to samo czasami, moja przyczyna to ....... instalacja gazowa, tzn nie jest na pelnej elektronice, czasami obroty sa ok a czasami spadaja nisko, przyczyna moze byc tez sportowy filtr powietrza. Albo przeklamania licznika bo jesli chodzi o obroty to czesto sie to zdaza. Co do szarpania na bezynie mialem to samo nie szlo jechac powyrzej 2tys obrotow bo szarpal, poruszalem troche przewodami paliwowymi i bylo ok, mechanik mowil ze filtr bezyny moze byc zapchany bo tydzien wczesniej tankowalem do pelna i caly syf z baku mogl go troche zapchac, filtr wymienilem wczoraj jak narazie wszystko jest ok.
no ja teraz tez tak mam bo se wgrałem fajną mape (z dobrą górą ) ale dół i obroty luzu są totalnie ........ .A niechce mi sie czego innego zapodać bo to takie trudne.....


Jak się pokopie i pokręci w 2 miejscach to da się zrobić, nawt nie bedzie go zrywało na zimnym silniku przy pracy na gazie. Po paru latch udało mi się to zrobić. A na zimowy okres i właczone światła zawsze sobie obroty jeszcze dźwigam. Dla info check engine nie wywala błędów.
Jeśli od założenia gazu jeszcze nigdy nie czyściłeś silnika krokowego to zacząłbym najpierw od tego właśnie - u mnie to była pierwsza i jedyna przyczyna falujących obrotów na gazie. Jednym słowem czyszczenie, reset i jazda. Jeśli to nie pomoże to dopiero trzeba kombinować dalej. Jeśli chodzi o przerywanie to stawiabym raczej na zapłon ( świece, kable WN, aparat zapłonowy, kopułka ) wg mnie takie sa objawy wypadania zapłonów w cyklu. Nie jest też wykluczone, że objaw 1 i 2 wiążą się ze sobą. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to sprawdź sobie spaliny na stacji diagnostycznej ( 10-20 zeta ) - jeśli którykolwiek z garów będzie nie dopalał natychmiast podskoczą tlenki azotu ( im więcej garów nie dopala tym więcej tlenków ).
Generalna zasada jest jedna najpierw sprawdzamy to w co nie trzeba inwestować nic poza czasem

Jeśli od założenia gazu jeszcze nigdy nie czyściłeś silnika krokowego to zacząłbym najpierw od tego właśnie
-100% racja, ale czasem nie pomaga, w moim przypadku był brud w przepustnicy, brudna krokówka, ale po czyszczeniu nic się nie działo.
Ale po pokręceniu tu i tam jest OK.

Co do przepustnicy - tam to dopiero jest syfek.
Czyszczenie jest robotą spoko, a oryginalna uszczelka to wydatek ok 20 zł.

[ Dodano: 2005-11-24, 12:49 ]

Jeśli od założenia gazu jeszcze nigdy nie czyściłeś silnika krokowego

w moim przypadku był brud w przepustnicy, brudna krokówka
Tak żeby wszystko było jasne ta popularna krokówka vel. silniczek krokowy w rzeczywistosci nie ma nic wspólnego z silniczkiem krokowym!! W Hondach nie ma silniczków krokowych!! To jest automat wolnych obrotów a dokładniej elektromagnes i zawor powietrza wolnych obrotow!!
Mozecie to wkleic gdzies do tych działów kompedium wiedzy czy coś w tym stylu.
Pozdro Łukasz
Ja myślę że o krokowym można w kompendium więcej napisać.

Zgadza się jest to elektromagnes (silniczek można spotkać np w pasacie) do tego sterowany dosyć wysoka częstotliwością. Bardzo ładnie to widać po podpięciu do niego oscyloskopu.
Jeśli ktoś chce sprawdzić czy krokowy (IACV chyba tak on się nazywa) jest bobrze zasilany i sterowany i ma nadzieję że po podpięciu żaróweczki zobaczy ja komp nim steruje i ma myśli że żarówka będzie się zapalała i gasła to się myli.

(IACV chyba tak on się nazywa)
IAC - nazywa sie we wtryskach
EACV - nazywa sie w gaznikach
Proponuje dogadac sie z Wombatem i wkleic do kompedium to co on ma w poradniku na temt czyszczenia IAC/EACV. Lub samemu to jakoś opisać.
Pozdro Łukasz
Stosowny temat został dodany przez Admina w kompendium wiedzy i danych / turioale.

Zamykam temat.