ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Czy ktoś ma jakieś narzędzia by sciągnąć koło pasowe? Albo jak to zrobic ? Próbowałem kilka sposobów i nic


Ściągnąć koło pasowe? Je po prostu się odkręca ( z tym czasami jest problem ale dobrze unieruchomiony wał i dobry klucz nasadowy- zdaje się 19-ka - z konkretnym przedłużeniem zrobią swoje ) i zdejmuje ( z tym nie ma żadnego problemu chyba, że ktoś je przyspawał ). Śrube odkręcaj w lewo czyli jak normalny gwint.
buahhahaha ! robilismy to do 4 rano i w koncu pasek strzelił :)
Rany Boskie!! że jak?? przy odkręcaniu śruby koła pasowego strzelił pasek?? Człowieku, nie bierz sie juz nigdy za naprawę swojego samochodu jeśli chcesz nim jeszcze trochę pojeździc !! Przy odkręcaniu śruby koła pasowego należy unieruchomić WAŁ a nie wałek rozrzadu Najlepiej to zrobić wsadzając śrubokręt pomiedzy obudowę skrzyni biegów a wieniec zębaty na kole zamachowym ( to po drugiej stronie silnika patrząc od rozrzadu )........a tak w ogóle to jedź lepiej na warsztat i bedziesz miał spokój i pewnie zaoszczędzisz


ja tez mialem taki problem z odkreceniem.Musialem zciagnac miske zeby wal zablokowac i poszlo a kolo jest osadzone na klinie i jak odkrecisz to prawie samozejdzie.ta sruba jest dokrecona z sila 18Nm
Chyba 180nm bo złamałem juz kilka kluczy :)
A tak dokladnie to jest z sila 260 nm jak juz. Trzeba miec porzadny klucz i blokade kola zamachowego (srubokretem to odkreca sie sruby :wink: )

Pozdro!!!
Trzeba miec porzadny klucz i blokade kola zamachowego (srubokretem to odkreca sie sruby :wink: )

... a czasami i blokuje koło zamachowe silnika wsadzając go miedzy wieniec zebaty a obudowę skrzyni - dokładnie taki sposób blokowania wału polecano w manualu HAYNES'A traktującym o HA'94>97 wersaj USA i powiem szczerze, że u mnie się sprawdzało w 100%. Niedawno zastosowałem dokładnie ten sam sposób wymieniając pasek zebaty w VW Polo i efekt był ten sam - szybkie odkręcenie śruby koła pasowego.
dokładnie klucz 17mm z kawałkiem rury i srubokret i musi sie odkrecic