Rychtal ObwĂłd VI

Mam głowice ze swojego RExa (D16Z5) z tego co widze to kanaly dolotowe sa bardzo osmolone od oleju, ktory wczesniej silnik spalał.
Czy moge spokojnie wyciągnąc zawory, wyczyścić je, potem wyczyśćić kanały wylotowe w głowicy i z powrotem założyć zawory na swoje miejsca ?
Czy już wtedy bede musial dokonać docierania gniazd zaworowych ?
A teraz powiedzmy, ze mam wyciagnieta glowice, ale zawory sa jeszcze na swoim miejscu.
Chce sprawdzic uszczelniacze zaworów. Czy moge wziąźć i nalac od gory w glowice nie wiem benzyny czy nafty ? Wtedy bym zauwazylem z ktorego uszczelniacza mi leci ?
Oczywiscie wszelkie otwory doplywu i odplywu uleju bym zatkał szczelnie.
Jesli silnik spalal olej to raczej wydechowe beda zasyfione, dolotowe sa zawsze osmolone golwnie od odmy.Mozesz spokojnie wszystko rozebrac i wyczyscic do tego docieranie kazdego zaworu, tylko nie zapinaj ich do wiertartki i stosuj dobre pasty.
A teraz powiedzmy, ze mam wyciagnieta glowice, ale zawory sa jeszcze na swoim miejscu.
Chce sprawdzic uszczelniacze zaworów. Czy moge wziąźć i nalac od gory w glowice nie wiem benzyny czy nafty ? Wtedy bym zauwazylem z ktorego uszczelniacza mi leci ?
To raczej nic nie da, nie ma sensu sie bawic wymien wszystkie i nie zapomnij sprawdzic czy zawory nie maja za duzych luzow na prowadnicach.
Uważaj z czyszczeniem zaworów w miejscach przylgni (styk z gniazdem zaworowym)

jeśli będziesz nieostrożny będzie trzeba docierać zawory od nowa, na rys. zaznaczyłem
kąty przylgni które są szczególnie ważne , wiadomo że podczas eksploatacji pojawiają się
tam przypalenia, nagar etc ale czyszcząc to nie wolno naruszyć ich geometrii bo nagle
po złożeniu głowicy okaże się że ciśnienie na cylindrach znacznie spadło
Przy montażu pilnuj żeby zawory były wsadzane w ich pierwotne gniazda , kup dobre uszczelniacze (nie podróby) bo później będziesz to robił jeszcze raz.
PO dotarciu zalej komory spalania nafta i zobacz czy sa .szczelne
ok a czym byscie radzili docierac te gniazda ?
Pasta do docierania zaworow. W niektorych sklepach mozna kupic o roznej gradacji. Jak nie znajdziesz to popytaj w jakiejs szlifierni. Ja kiedys docierałem pasta własnej produkcji ( pył diamentowy z jakas zwykla pasta i olej silnikowy) i nigdy nie mialem lepszej:)