Rychtal ObwĂłd VI

moim kolejnym dylematem jest problem z zagrzaniem silnika tzn w lecie temp silnika była idealna, ale w zimie jak jade na trasie na piątce ale tak delikatnie, nie cisnąc gazu wskazówka temp ani troszke sie nie podnosi ale nie ze względu ze jest zepsuty bo na 100% jest sprawny tylko temp silnika jest za mała ( ale silnik jest dosyc siepły bo ogrzewanie grzeje ) żeby wskazówka mogła sie wychylic Ludzie ocieplają swoje silniki np wpychając jakieś szmaty pomiedzy zderzak a chłodnice żeby ograniczyc dopływ zimnego powietrza do chłodnicy, ale ja tak nie chce robic Zastanawiałem się czy mozna np dac taką plastikową płytke żeby ograniczyc troche dopływ zimnego powietrza do chłodnicy ale ciagle sie z tym waham czy to nie zabije soilnika, tak na chłopski rozum nie powinno sie nic stac bo niby dlaczego ale moze są jakies wyjątki Pomózcie
Przeczytaj co to jest termostat....
...A potem go wymien
Przeczytaj co to jest termostat....
...A potem go wymien
Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Chyba pisał, że było wszystko ok
Tak, ludzie na zime wsadzają kawałek kartonu między chlodnice a zderzak. Przy minusowych temperaturach, raczej niema mowy o przegrzaniu silnika, natomiast niedogrzanie jest wielce prawdopodobne.
Pozdrawiam
Przeczytaj co to jest termostat....
...A potem go wymien
Możesz przysłonić chłodnice,ale nie szmatami jak tam wyczytałem w poście tylko jakimś kartonikiem czy plastikiem,radzę to dobrze umocować do zderzaka,wyodraż sobie jakby jakaś szmatka wlazła pod pasek klinowy może jeżdzisz na krótkich odcinkach i auto nie ma czasu się nagrzać do normalnej temperatury
może jeżdzisz na krótkich odcinkach i auto nie ma czasu się nagrzać do normalnej temperatury
o nie nie... ponad 50 km to raczej wystarczy żeby z silnik sie rozgrzał
A dodam, że przy tej samej temp. gdy jade po mieście wskazówka silnika sie podnosi ale w mieście wiadomo jaka jest jazda: więcej wciska sie gazu, często trzeba wdepnąc przy wymijaniu a wiec silnik się bardziej nagrzewa i mniej schładza bo nie ma takiej prędkości jak na trasie Czyli krótko mówiąc silnik ma za duze chłodzenie i trzeba troszke zasłonic chłodnice i będzie git A tak na marginesie to z tego co wiem, to niektóre samochodzy miały taki bajer, że fabrycznie montowano taką zasłone z plastiku, i gdy się chciało ograniczyc chłodzenie silnika po prostu sie tą zasłone troszke przymykało i było git może sam takie coś sobie zrobie Tylko czy to ma sens jak zamierzam swapnąc na d16z6
Ja miałem tak samo w miescie wskazowka sie podnosiła a pewnego dnia wyjechałem na trase i wskazowka ani drgneła:) wymieniłem termostat i wszystko jest jak byc powinno a tez mam d13 wiec moim zdaniem to termostat
moim Zdaniem tez to jest termostat, sam mialem ten problem pare dni temu i wymienienie termostatu rozwiazalo ten problem...Przedewszystkim zrob tak jak ja tzn- odpal silnik i na postoju sprawdz czy sie grzeje przewod biegnacy od termostatu do chlodnicy, jesli tak to oznacza ze jest ciagle otwarty i silnik dlatego sie nie dogrzewa, a co do powietrza to ono sie u mnie mimo tego ze silnik byl zimny grzalo, tylko ze dlugo...dopiero jak zmienilem termostat poczulem co to znaczy gorace powietrze Tak ze przedewszystkim sprawdz ten przewod i napisz co i jak...
a co do tego zaslaniania to gdyby to bylo potrzebne to byloby tak zrobione fabrycznie, a jesli tego niema to znaczy ze mechanicy Hondy tak to skonstruowali ze termostat musi zadbac o temp, mojje skromne zdanie...
no mi też włąśnie to spojoju nie dawało, że inżynierowie hondy zostawili by taki problem dla urzytkowinków Wskazówka nie wychyla sie przy temp około 0 stopni C, co bedzie jak temp będzie -10... - 20 stopni C silnik zamarznie
mówicie, że termostat hmm... jak tak mówicie to wymienic można, a cieżko sie to wymienia bo sam chciał bym spróbowac to wymienic
ja Wymienilem sam...40min roboty przed garazem hehe ale dla pewnosci sprawdz jak Ci napisalem, odpal silnik poczekaj z 5min, podnies maske i sprawdz przewod (termostat-->Chlodnica), co do samej wymiany to nawet nie trzeba odkrecac calego tylko przednia czesc ( bodajze 2 srubki, nie pamietam dokladnie) lekko odsuwasz, wyjmujesz termostat wkladasz nowy, skrecasz i testujesz
Na 99 procent to jest termostata. Chlodnicy nie przyslaniaj. Ja rozmawialam na ten temat z takim panem ktory pracowal dlugie lata jako mechanik miedzy innymi na serwisie hondy i mowil zeby pod zadnym pozorem nie zaslaniac chlodnicy w zimie bo w najlepszym wypatku w miescie wetylator bedzie sie czesciej wlaczal a wnaj gorszym przegzejesz silnik.
Jakby wszystko bylo ok to silnik powinien sie nagrzac bez zadnych zaslon! Sprawdz termostat. A chlodnice mozesz przyslonic (nie zaslonic!) tak max do polowy. Pomoze to troche szybciej zagrzac samochod.
Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Chyba pisał, że było wszystko ok
Ochlłoń i przeczytaj jeszcze raz post ze zrozumieniem i napisz w którym miejscu napisal, ze termostat jest sprawny??
Nie ma innej mozliwosci. Przysłanianie chłodnicy kartonem to było dobre ale w polonezie....
Przy mrozach klilkanascie stopni ponizej zera nie ma prawa byc takiej sytuacji a co dopiero teraz, gdy temperatury sa w granicach zera.
termostat sprawny
Moge postawic skrzyne wodki, ze jest zepsuty .
Skad ta pewnosc, ze jest sprawny skoro pytasz sie czy łatwo go wymienic. A to znaczy, ze go nie sprawdzales.....
Termostat można łatwo sprawdzic,wystarczy go wyjąć i ,,zagotować,, w jakimś pojemniczku na piecu, nalewamy zimnej wody wrzucamy termostat i gotujemy obserwując co się dzieje,wraz ze wzrostem temperatury termostat powinien się stopniowo otwierać aż do samego końca,powinno to przebiegać w miarę płynnie
Termostat można łatwo sprawdzic,wystarczy go wyjąć i ,,zagotować,, w jakimś pojemniczku na piecu, nalewamy zimnej wody wrzucamy termostat i gotujemy obserwując co się dzieje,wraz ze wzrostem temperatury termostat powinien się stopniowo otwierać aż do samego końca,powinno to przebiegać w miarę płynnie
rafalb33 sory, że zwątpiłem w Twoje porady
ok jutro test
Witam , Na 100% termostat , zamawiaj z Rovera 400 jest taki sam a 20 zł tańszy :)
[ Dodano: 2007-12-16, 00:22 ]
Termostat wymienić !!
Wszystko zostalo napisane zadnych przyslon tylko wymien termostat.
Wymieniaj termostat jak piszą wszyscy ja miałem to samo w lato ok zaczeła sie zima i wskazowka troche sie odchylała odkreciłem termostat a tam pół termostatu ktoś przepiłował i wsadził spowrotem zamiast kupić nowy
wczoraj poczytałem sobie w necie o demontażu termostatu i z tego co się dowiedziałem to żeby wyciągnąc termostat trzeba spuścic płyn z chłodnicy To prawda
mozesz ale nie musisz. no chyba ze boisz sie ze ucieknie ci kilka kropel płynu podczas wyjmowania termostatu to mozesz go spuścic
POZDRO!!!
E tam ja wymieniałem bez zlewania płynu :), przy odkręcaniu termostatu po prostu troche płynu ci się wyleje i to tyle, wystarczy wtedy tylko dolać i już
podłączę się do pytania - bo mam odrobinę podobny problem (i głupieję szczerze mówiąc):
dopóki nie włączę ogrzewania kabiny - silnik nagrzewa się "po Bożemu", szybko i do właściwej temperatury. jak włączę ogrzewanie - temperatura (na wskaźniku) momentalnie spada. jeśli ruszam z włączonym ogrzewaniem kabiny - wskazówka ani drgnie. po wyłączeniu ogrzewania w ciągu kilku minut mam wskazanie normalnej temperatury silnika. termostat jest ok. jedyny mój pomysł jest taki, że coś w ogrzewaniu kabiny "ogłupia" czujnik temperatury silnika (a przy okazji skutecznie ogłupia również mnie).
ktoś to miał?
W ogrzewaniu kabiny nic nie moze oglupiac czujnika, napisz czy leci gorace powietrze czy zimne. Nagrzewnica rowniez dziala jak chlodnica wiec spadek temperatury nieznaczny bedzie.
też mi się tak wydaje.
więc co jest nie tak?
Podepne sie...
Auto: civic 97 sedan.
Wskaznik dziala poprawnie, po 3 km ustawia sie poziomo i stoi.
Ogrzewania brak!
Rozumiem ze termostat odpada?
Co to moze byc?
Pozdrawiam
Moze zbyt malo plynu.
Przytkana nagrzewnica podobna sytuacja byla u kolegi w golfie, moze uszkodzone sterowanie cieplo zimno tak bylo u znajomego w civicu z 95r
Plynu dolalem juz z tydzien temu - jest OK.
Suwak dziala, w pozycji zero leci zimne powietrze, w pozycji max leci letnie powietrze i odpowiednio w calym zakresie sie to zmienia wiec raczej OK.
Wyczytalem ze mozliwe ze plyn zamarzl, jednak zaczelo sie to w temp powyzej zera, wiec raczej nie mozliwe.
Jakies inne sugestie?
Pozdrawiam
Zakamieniona nagrzewnica
Albo zakamieniona nagrzewnica. Albo nie dokonca linka otwiera ci zawor do nagrzewnicy( jest pod maska).
Sproboj sciagnac z niego linke i recznie ustawic w pozycji max jak samochod bedzie rozgrzany.
Nagrzewnica mowicie ...hmmm
Czyzby po 10 latach wreszcie cos sie popsulo? :)
Ide sprawdzic linke.
Pozdrawiam
pilnie potrzebuje waszej pomocy, bo kupiłem już termostat ( 52 zł ) i pilnie musze go wymienic bo jutro potrzebuje autko i nie wiem gdzie jest termostat w moim d13b2 Kiedyś widziałem gdzies na necie fotki i chemat ale nie moge teraz znalesc tej strony a naprawde bardzo pilnie musze go wymienic. Jak macie jakieś fotki gdzie się znajduje to wrzuccie HELP
Jak ktoś wie to niech zaznaczy strzałką gdzie jest termostat
W zasadzie to powiien być gdzieś tam pod spodem, a najłatwiej leć po rurce z chłodnicy od dołu
No to ja też sie podepne :) Wprawdzie u mnie jest wszystko OK ale dziewczyna ma Meganke i tak na postoju po chwili wskazówka sie podnosi i leci cieple powietrze a w trakcie jazdy czy po miescie czy poza wskazówka leży na dole i ani drgnie - powietrze powiedziałbym ze letnie
Tez termostat ??
właśnie wymieniłem w swoim d13b2 termostat ale przy okazji wypłyneło mi sporo płynu borygo, i teraz nie wiem co mam zrobic, bo ja miałem letni płyn a teraz sklepy motoryzacyjne są pozamykane a w supermarketach są pewnie tylko zimowe Można mieszac płyn letni z zimowym
Nie jestem do końca pewien ale płyny do chłodnic nie dzielą się na letnie i zimowe (przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałem), nie mieszaj tylko tego borygo z innym płynem.
Pozdr.
No to ja też sie podepne :) Wprawdzie u mnie jest wszystko OK ale dziewczyna ma Meganke i tak na postoju po chwili wskazówka sie podnosi i leci cieple powietrze a w trakcie jazdy czy po miescie czy poza wskazówka leży na dole i ani drgnie - powietrze powiedziałbym ze letnie
Tylko i wyłącznie termostat!, prosta logika to podpowiada jeżeli dziewczyna stoi w miejscu powietrze nie chłodzi silnika i ten się nagrzewa a w czasie ruchu powietrze opływa koło chłodnicy i silnik się chłodzi. Termostat jest właśnie po to aby przy zbyt niskiej temperaturze silnika odciąć chłodnicę (woda krąży z pominięciem chłodnicy), jeżeli uszkodzi się termostat to występuje włąśnie taki objaw jak opisałeś powyżej... przecież to takie proste, że prostsze już nie może być.
pozdr.
Fenk Ju
Nie jestem do końca pewien ale płyny do chłodnic nie dzielą się na letnie i zimowe (przynajmniej ja się z czymś takim nie spotkałem), nie mieszaj tylko tego borygo z innym płynem.
ups..... a co sie może stac jak sie zmiesza 2 różne borygo Bo kiedyś mi troche brakowało i dolałem inny niż był Jak pytałem się w sklepie to sprzedawca powiedział, że nie ma to znaczenia i że mozna mieszac A tak przy okazji, to ile wchodzi borygo do chłodnicy
A jeszcze jedno, bo właśnie znalazłem schemat i nie jestem pewien czy zmontowałem to tak jak było tzn: na termostacie jest taka okrągła blaszka i na brzegu tej blaszki jest taka dziórka, która ma jak by taki metalowy zaworek ( ci co to widzieli to pewnie wiedzą o co chodzi ) i teraz sie zastanawiam jak ja to włożyłem Co się stanie, jak bym ten zaworek dał nie z tej dtrony co powinien byc Prosze o odpowiedź kogoś kto sie na tym zna, bo duzo zabawy jest z ponownym ustawieniem termostatu, ale jak trzeba by było to to zrobie Sprawa dosyc pilna bo jutro potrzebuje auto Ale dałem gafę, miało byc że co się stanie jak sie zmiesza borygo np z petrygo
co sie może stac jak sie zmiesza 2 różne borygo ja sie spotkałem z czymś takim ze koledze zabrakło boryga i dolał petrygo a puzniej porozpinało mu wężyki i wypryskał sobie cały płyn
poszedłem na stacje i sprzedawca powiedział mi, że są też płyny do chłodnic, które można mieszac, a więc kupiłem 2 litry owego płyny, zalałem chłodnice po korek, zakręciłem, odpaliłem, ssanie się włączyło, silnik się rozgrzał, ssanie się wyłączyło, silnik troche jesczze pochodził, wyłączyłem silnik i słysze jak coś cieknie Nie myliłem się, płyn chłodniczy, a sączył sie z miejsca, gdzie skręca sie dwie kopułki obudowy termostatu Okazało się, że przy pierwszym skręcaniu przyszczypnąłem kopułkami gumke od termostatu i zrobiła się szczelina i tamtędy wyciekał płyn No to biore już resztke płynu, leje do chłodnicy i modle się zeby starczyło, ale nie starczyło ( ale dużo nie brakowało ) Musiałem jednak odpalic silnik, żeby sprawdzic czy już nie cieknie i narazie nie widac żeby coś ciekło, powycierałem do sucha, zobaczymy jutro czy coś wycieknie, oby nie
.
.
.
Dolałem płynu do chłodnicy i wyciekło więcej niż myślałem, no ale trudno. Zrobiłem pare kilometrów i wydaje sie byc sucho, no i nareszcie wskazówka od temp sie podniosła bardzo szybko Zobaczymy co będzie na trasie A mam pytanie do posiadaczy d13b2: ile wam trzyma ssanie na zimnym silniku ( około 0 stopni ) Mi trzyma jakies 3 min ...
.
.
.
przejechałem ponad 300 km, temp na zewnątrz była w granicach zera a temperatura silnika była git Tylko musiałem wydac sporo kasy na płyn do chłodnicy, ale tak to jest jak coś się robi pierwszy raz Dzieki wszystkim za pomoc