Rychtal ObwĂłd VI

Witam !!!
Krótko o instalacji głośników Hertz esk-165 w cifie 5D i nieprofesjonalnym wygłuszeniu ;)
Materiały:
Głośniczki Hertz esk-165 :) – 285zł
Maty App – 10 wystarczy spokojnie - 5.4 za sztukę
Dystanse (http://www.powe.com.pl/product_info.php?cPath=36&products_id=105 - pasują idealnie ) – z impregnatem 26zł komplet.
Uszczelka do okien –2 metry podwójnej- 90gr za metr
Taśma izolacyjna -1 rolka – 1.5zł
Opalarka bezcenna, suszarka niewystarczająca.
Poza tym:
-nożyk, szmatka i woda, rozpuszczalnik, rurki gumowe lub styropianowe, wiertło(wiertarka nie potrzebna), śrubokręt krzyżak.
A więc:
Odkręcamy śrubkę, która znajduje się w klamce, następnie przesuwamy całą klamkę w prawo, aby można ją było zdemontować. Odczepiamy żyłkę mechanizmu otwierania drzwi wysuwając pręcik ku górze. (zatrzask)


Klamka bardzo łatwo wychodzi. Następnie odkręcamy śrubki, które znajdują się tuż pod rączką do zamykania drzwi.

Teraz demontujemy rożek przy lusterku pociągając go od góry. Jest na zatrzasku, spokojnie można pociągnąć, nic się nie łamie.

Teraz przechodzimy do zdjęcia boczku. Podważamy w kilku miejscach, żeby wyskoczył z zatrzasków. Ja robiłem to dłutem owiniętym szmatką :)

Należy pamiętać, by odłączyć kostkę od szyb elektrycznych przed odciąganiem boczku.

Naszym oczom ukazuje się taki oto obraz :) Przystępujemy do demontażu oryginalnych głośników i ramek.


Następnie chwytamy dystans (np. ten zakupiony w sklepie powe) i obklejamy go uszczelką do okien z obydwu stron.


Tak przygotowane dystanse możemy zamontować na drzwi.

Następnie bierzemy się za oczyszczanie drzwi. Zrywamy fabryczną folię i dokładnie wycieramy drzwi. Wewnątrz drzwi śmiało można działać namoczoną szmatką, ponieważ u dołu znajdują się dziurki odprowadzające wodę. Po tym zabiegu odtłuszczamy wszystkie powierzchnie, ja używałem rozpuszczalnika. Można także powalczyć z fabrycznym klejem uszczelniającym, jednak to wymaga dużo wysiłku, więc długo z nim nie powalczyłem. Stanąłem na tym etapie.

Jak widać na zdjęciu zostawiłem oryginalną osłonę kabli od sterowanie lusterek, centralnego zamka itp. Osłonięte są one plastikowym pojemniczkiem, nie chciałem w to ingerować, bo wyglądało na szczelne. Poza tym, jak już pisałem wcześniej – nie jest to profesjonalne wygłuszanie ;)
Następnie zabieramy się za przeprowadzenie kabelków i montaż zwrotnic. Hertz’e mają po 2 zwrotnice na drzwi. Są one zabezpieczone przed wilgocią. Ja swoje owinąłem dodatkowo taśmą izolacyjną i umieściłem w styropianowych rurkach, którymi kiedyś obkładaliśmy w domu rurki od centralnego. Tak przygotowane zwrotnice należy przymontować do drzwi w taki sposób by nie przeszkadzały mechanizmowi opuszczania szyb.
Po tym fakcie zabrałem się za wygłuszenie. Nakładałem maty od środka drzwi jak poradzili starsi koledzy prowadząc matę pod belką wzmacniającą i po spinkach od listew bocznych. Każdą matę ogrzewałem uprzednio opalarką a dokańczałem suszarką :)


Blachy od strony boczku zaklejałem tylko częściowo. Żyłkę od otwierania drzwi jak i żyłki od centralnego zamka umieściłem w styropianowych rurkach(ale to tylko dlatego, że w święta nie mogłem nigdzie znaleźć jakiegoś lepszego sposobu – pozamykane sklepy :/ )

Okleiłem, więc drzwi w taki sposób jak widoczny na zdjęciu. Po tym zabiegu podłączyłem i zamontowałem głośnik. Oryginalne śrubki dostarczone w zestawie głośnikowym zamieniłem na wkrętaki do drewna. Należy przed przykręceniem ogarnąć trochę kabelki, żeby nie wadziły o opuszczaną szybę, bo miejsca jest tam naprawdę niewiele. Po tym fakcie można założyć boczek i sprawdzić czy nic nie wadzi. Jeżeli nie zalepiło się dziurek od spinek, to jest luzik :)

Następnie chwytamy trójkąciki przy lusterkach i zabieramy się do montażu gwizdków. Należy wyciąć co najmniej 2 otwory – jeden na śrubki, drugi na kabelek. Zamontowałem je tylko na jednej śrubce, by mieć możliwość zmiany kierunku głośniczka, bo okazało się, że gwizdki hertz’a są bardzo wydajne i czasami aż męczące. Po całym zabiegu montujemy trójkąty i możemy się cieszyć efektem pracy :)
Proponuje dokładnie przyłożyć się do pracy, bo u mnie nie wyszło to perfekcyjnie. Przy bardzo głośnym graniu i dużym basie boczek troszkę mi drży, być może dlatego, że nie objechałem mocowań śrub silikonem, a może dlatego, że nie uwięziłem przewodów pod matami..
Podsumowując efekt naprawdę fajny. O wiele lepiej gra od serii, a i wygłuszenie dało swoje :) Polecam :)
dokładnie miałem taki sam plan, tzn te same głosniki plus dystanse plus maty
dzieki na pewno sie przyda :wink:
fajny tut. ale moze powinien się znaleźć tutaj?
:: honda.slask.pl ::: Strona Główna » forum ogólne » kompedium wiedzy i danych » tutoriale
z prezesem uzgodnilismy ze bedzie tutaj
wszystkie tutki dot. car audio bedziemy tutaj wrzucac- w koncu dzial porad
oświećice mnie w jednej sprawie :neutral: Czy wewnątrz drzwi tez są oklejone matami czy tylko to co widoczne na zdjęciu.
jeśli chcesz dobrze wygłuszyć - to jak naj powinieneś wyłozyć wewnętrzną stronę matami jak i można na dodatek wyszmarować pastą konserwująco-wygłuszająca
szczerze przeraziłem sie na widok tej "opalarki" ja tam bym czyms takim spalił tą mate:(
aby dobrze wyciszyc polecam opalarke elektryczna np. bosch
a na wewnetrzna blache to jasne ze trzeba wrzucic mate przynajmniej ja tak zrobiłem u siebie efekt "niebo -a - ziemia" :P bo zrobiłem 2 warstwy na wewnetrznej blaszce miejsce przy miejscu gdzie reka doszła i na zewnetrznej czesci jedna warstwe tez dokładnei wszystko uzyłem tez pianki tapicerskiej samoprzylepnej do podklejenia boczków
i mam takie pytanie czy aby dobrze wyciszyc trzeba tak miejsce przy miejscu czy jest jakas reguła jak wyklejac??bo mnie zeszło ok miesiaca całymi dniami wyklejajac całe autko miejsce przy miejscu wsumie efekty było widac
aha jakie maty proponujecie
tzn. mam namysli cos lepszego od APP czy mozna jednak nadal ufac APP??
i ostatnie czy te pasty pod wpływem ciepła nie spływają??
P.S. Jesli zamierzacie wyciszac samochód a szczegolnie tył to najpierw zajmijcie sie doprowadzeniem blacharki do super stanu zeby potem nie spłyneła wasza praca albo zebyscie nie musieli odklejac co jest czesto gdy nie ma sie wprawy katorga!!!
a jesli juz chcecie zrywac to wiedzcie o tym ze mozna uchronic mate przed jej deadline!! wystarczy uzyc opalarki i delikatnie sciagnąć ...trzeba tylko zeby jesli jest naklejone na mate na ktorej została folia aby nie zerwac foli bo jak sie oderwie z folia to po faworkach
jescze jedna mysl
jak zaklejacie dziury to proponuje zaopatrzyc sie w taki samoprzylepny filc albo w filc do pacek chyba tynkarskich (w obi, castoramie) i to przykleic na przygotowana forme maty do zaklejeni adziury tak by filc wypełnił klejiace sie miejsce maty ktore nie bedzie przyklejone do karoseri badz poprzedneij maty
a jak nie filc to najlepszym sposobem jest podklejenie tego miejsca kawałkiem zółtej foli ktora zostanie wam z mat
jak cos zle napisałem lub nie jasno to walic na PW
Jeszcze troche byłej hani..dla przykładu:)




no to ja jeszcze zadam pytanko jeśli chodzi o 6 gen. Czy można by było z tyłu okleić matami - blache dokładnie tą nad i koło nadkoli tylnych i plastiki - te boczki z tyły. chodzi mi o to jak by zrobił z tyłu taką mini "skrzynie" takiej mniej więcej wielkości jak zaznaczyłem na rysunku. Fioletowa kratka na rysunku oznacza zatkanie przestrzeni pomiędzy blacha a plastykiem np. gąbką. oki ale sie rozpisałem - tak więc pytam czy da to jakieś efekty a odsłuchu i czy można te maty przyklejać na plastik?? pozdro
jesli dobrze rozumiem to chcesz stworyzc cos czego nie umiem sobie wyobrazic :sad: nie słyszałem zeby ktos przyklejał mate na plastik dac sie da ale poco?? i z góry odradzam gdziekolwiek dawac gąbke!!!gabką to sie myje bo super naciaga wode!!i odpukac mogło by to byc przy zetknieciu z blacha mega miejscem do korozji...
czy Ty chcesz tam wcisnąć subek??czy chcesz komore dla głosników ktore masz w półce??
bo jesli dla tylnych głosników to proponuje wykleic miejsce pod kołem zapasowym + boczki w okolicy swiateł( co mozesz zobacyz u mnie na fotografi numer 2 to jest włąsnei zdjecie tyły przy lewym swietle...wykleic nadkola i zakleic dziury choc jest to dosc trudna sprawabo tam dochodzi plastikowy boczek i poprzecina maty...
pozniej popodlejaj ta pianka o której wspomniałem szczególnie podłoge bagaznika połke zeby nie drzała choc nie kponiecznie półke ale plastiki boczne polecam nastepnie złożyc i napewno bedzie ciszej troche w autku a jak bedziesz słuchał w bagazniku to na 100% lepiej ..jednak aby uzyskac pożadany efekt zaleca sie wyciszyc całe autko ..bo tak bedziesz siedział z przodu i po uszach bedzie dawał silnik + to co na drodze
pozdrawiam i jak cos zawsze doradze jak umiem
P.S. jestem otwarty na krytykę :cool:
hmm to już coś wiem, nie chciałem robić skrzyni dla sauba tylko dla głośników. kucze w wakacje będę w takim razie miał dużo dłubania przy hani no ale - to praca która łączy przyjemność z pożytecznym.....
jak cos zawsze mozesz dzwonic na tyle ile bede umiał doradze i pomoge:)
to fakt- jest to długa mozolna czasochłonna - dosłownie maniakalna robota- ale za to jakie przynoszi efekty :grin:
OT:Bernard, a komórka Ci odbierała w środku czy traciła zasięg przez te maty :grin:
szczerze nie sprawdzałem choc powiem wam ze robiac autko załozyłem czujniki i kiedys siedze na obiedzie w miedzy czasie roboty w garazu i słysze ze alarm wyje i przestaje znowu wyje iprzestaje ..ide do auta patrze komorke zostawiłem i były 2 nieodebrane połaczenia wiec widac ze odbierała komórka i patent na zamontowanie zdalnego alarmu...tak własnie sie uruchamia sterowana bomba na fale ..w autku naprawde jest ciszej a komorka dobrze odbiera..nie zauwazyłem roznicy
Tekst Leeo z civicklubu
Każdą matę ogrzewałem uprzednio opalarką a dokańczałem suszarką
To nie jest opalarka tylko palnik gazowy np. do podgrzewa papy dachowej
I przesadą jest podgrzewanie tak małej powierzchni takim palnikiem.Z doświadczenia wiem ze opalarka taka jak w linku spokojnie wystarczy i będzie napewno bardziej poręczna i dokładniejsza.
Palnik - http://www.allegro.pl/ite...mp_1800_sc.html
Opalarka - http://www.allegro.pl/ite...top_fa_vat.html
Pozwólcie, że przykleję się do tego tematu.
Czy jeśli montujecie głośniki 165 wyciągając wcześniej koszyk, nie obawiacie się, że na tył głośnika będzie kapać woda, lecieć kurz, brud itd? Czasem poleci coś po wewnętrznej stronie szyby i nie zatrzyma się na uszczelkach, a tak ten koszyk jednak chronił przed takimi czynnikami. Co sądzicie?
ja rozwiazalem to w ten sposob ze talem kawalek kabki takiej jak np dołączaja z plytami glownymi do kompow, cienka gabka przyklejona tasma izolacyjna od spodu u gory glosnika, robi nad nim taki daszek ze moze lac a glosnik i membrana bedzie sucha ;]