Rychtal ObwĂłd VI

jak co roku, stoje przed problemem wymiany lozysk w accordzie. Czy jest mozliwa wymiana lozyska tylnego bez wymiany piasty? Pytam bo lozysko z piasta to wydatek okolo 600pln a samo lozysko w sumie za 200;)
Jesli taka kombinacja jest mozliwa, to czy moglibyscie polecic mi warsztacik, gdzie beda w stanie takiej kombinacji dokonac?:)
Adas
jak co roku łał. Wiem że w tym accordzie lozyska padają.
Wymieniasz zawsze na oryginały czy jak.
W moim było wymieniane tylko raz w jenym kole i to jeszcze na gwarancji.
Niestety;)
roznica miedzy orginalem a podrobka to jakies 2-3 miesiace roznicy na korzysc orginalu, oczywiscie
Pierwsze lozysko padlo miesiac przed gwarancja i wytrzymalo 13mcy pozniej ta srednia wynosila 12, czasem nieco ponad 12mcy, ogolnie roku to nie wytrzymywalo;(
moze to byc spowodowane profilem opony ( 205/55R15 ) wiec teraz chcialbym tez pokombinowac przy okazji zmiany opon z wyzszym profilem: 195/60R15 . Nie wiem czy da sie tak wykombinowac na feldze 7". Odbylem kilka rozmow z gumiarzami i z tego co powiedzieli, to nie da sie na 7" feldze polozyc gumek o rozmiarze 195.
Ale...;-) Czytajac posty tutaj natrafilem na jednego forumowicza, co ma zalozone 195 na 7"
Adas
Rany Boskie - co roku łożysko??!! Masz nerwy, nie ma co. Dwie rzeczy:
1. z tego co mi wiadomo to nie ma opcji wymiany samego tylnego łożyska. Na www.hondapl.org/forum już kombinowali w tym temacie i d...a blada - sie po prostu nie da; jest tam ponoć jakiś knif, który to uniemożliwia.
2. Jestem w 100% przekonany, że winę za ten stan rzeczy ponoszą koła. Przy ostatniej, wiosennej przekładce opon w firmie "Braciki" w Rudzie Śl.-Wirku wysłuchałem interesującego wykładu popartego przykładami i obliczeniami, z którego jasno wynikało, że uzywanie zbyt szerokiej opony ( a co za tym idzie niższego profilu ) w połączeniu z jakościa naszych dróg musi w końcu powodować tego typu usterkę. Przy wymianie był nawet klient, młody chłopak, który potwierdził, że najpierw zaczęły mu hałasować opony, potem zaczęło coś mu się dziać z bieżnikiem by ostatecznie padło mu łożysko.
Wiem, że wygląd robi swoje, cieńka guma na wielkiej feli wygląda pieknie jednak....koszty, koszty i jeszcze raz koszty - bycie pięknym, niestety, kosztuje Może to nie jest reguła jednak coś musi byc na rzeczy no bo to chyba nie jest normalne, żeby w aucie co roku padało łożysko, nie? Jeśli chodzi o zamienniki felg i opon to tu masz link i sprawdź sobie: http://www.rimstock.co.uk...tmakesearch.php
No wlasnie zaczynam te nerwy tracic
Dzieki wielkie za linka, sprawdzilem sobie tam mozliwe dla danego modelu rozmiary felg i nie znalazlem tam swojego 15j7H2 dodatkowo z oponkami 205/55 R15 ;)
Jak wczesniej wspomnialem, chcialem dokonac zakupu 195/60 R15, ale po rozmowach z kilkoma gumiarzami, ktorzy stwierdzili, ze w sumie wejsc wejdzie, ale spadnie na zakrecie, dalem sobie narazie spokoj Ale i tak zmiana jest nieuchronna wiec w najblizszym czasie powroce do tego ktepujacego tematu ;)
Jeszcze raz wielkie dzieki za linki;)
chcialem dokonac zakupu 195/60 R15, ale po rozmowach z kilkoma gumiarzami, ktorzy stwierdzili, ze w sumie wejsc wejdzie, ale spadnie na zakrecie
Ja mam 15/7 i z gumą 195/50 i jest dobrze (poki co). Na civicklub.pl znalazlem kiedys cos takiego:
opona - szerokosc zalcena felgi - szerokosc dopuszczalna
175____5___________________ 4,5 do 6
185____5,5__________________5 do 6,5
195____6___________________ 5,5 do 7
205____6,5__________________5,5(??) do 7,5
215____7____________________6 do 8
225____7,5__________________6 do 8,5
ale lepiej te dane zweryfikowac u fachowca.
W takim razie jeszcze raz bede musial wybrac sie do fachowcow;-)
Dzieki wielkie;)