Rychtal ObwĂłd VI

A nie mozesz sobie pociagnac nowych kabli z akumulatora i masy ?
A nie mozesz sobie pociagnac nowych kabli z akumulatora i masy ?
To bedzie duzo prostsze niz szukanie po kablach w desce jak nie dalej...
ale poco z aku ciagnąć ??
przecież od zegarka mozna puścić
weź se lepiej sam poszperaj i to zrób z sąsiadem bo za elektryka sie mozesz nieźle wybulić ...
Najlepiej pociagnac nowe prosto z aku jak juz hikiel mowil :) z zegarka mimo wszystko nie polecam bo tam raczej wiekszych obciazen pradowych byc nie moze. I tak w wiekszosci ludzie podlaczaja radia mostkujac czerwony z zoltym zeby moglo grac bez kluczyka w stacyjce wiec na to samo wyjdzie:)
no tak z aku ale słyszałem że wtedy się kasują wszystkie ustawiania i to troche dziwne hehe wątpie czy to prawda no ale wątpliwośc jest
Hmm nie bardzo rozumiem, skoro teraz podlaczasz i nie dziala bo nie ma napiecia to jesli dasz napiecie i zacznie dzialac to nie stracisz ustawien, a bedzie zasilane raczej non stop tylko po wyjeciu panela bedzie na czuwaniu. Wydaje mi sie ze nie ma roznicy czy podlaczysz pod wiazke seryjna czy swoja, to tylko podanie napiecia i radio sie naprawde nie skapnie ;)
update:
juz sie skapnalem o co chodzi, w wiazce jak nie mostkujesz to jeden kabel podaje ciagle napiecie i podtrzymuje pamiec a drugi podaje napiecie do radia po przekreceniu sacyjki. Wystarczy ze zmostkujesz je i masz i od pamieci i od zasilania bezproblemowo :)
a ja miałem podpiete pod aku bezposrednio i mase tez nowa i wszytko było git ....nic sie nie kasowalo
dokladnie - po zmostkowaniu zolrtego i czerwonego w iso i podlaczeniu bezposrednio do aku - bedzie oki
czerwony to jest + a zolty to jest pamiec czarny -
czerwony razem z zoltym skrecic i do + podlaczyc najlepiej do aku na tym przewodzie zaluz bespiecznik ale nie musisz koszt to w sklepie moto 3zl mase grubszy kabel moze byc do aku ale tez mozesz go podlaczyc do masy auta obojetnie gdzie i bedzie dzialac .niewiem co to byl za elektry co nie umie radia podlaczyc to jest proste jak ruch...
pozdrawiam
Ja na twoim miejscu żółty kabel bym podłaczył tak jak jest a do czerwonego poprowadził sobie kabel z aku. Jak już pisali czerwony to zasilanie orginalnie w hondzie jest za stacyjką czyli po wyłaczeniu zapłonu radio gaśnie zabezpieczony bezpiecznik 15A, żółty to pamięć radia - w hondzie ten sam obwód co zasilanie zegarka i kompa zabezpieczony bezpiecznikiem 7A. I teraz w zależności co zmostkujesz jeśli do stałego plusa czyli żółty kabel to prawdopodonie na postoju w zależności od radia przy głośniejszym graniu wypalisz bezpiecznik 7A czyli zasilanie kompa i zegarka.