ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam

Prosze o pomoc. Temat jest przejściowy i po uzyskaniu odpowiedzi go usunę zeby nie zaśmiecać forum.

Felgi 16x7.0 czy wybrać ET 35 czy 40? Skłaniam się ku 35 ponieważ zawsze mnie ciągnęło w german style ale nie chce znów zeby wystawały poza obrys. Na ck uzytkownik PATI pisał kiedyś ze 38 to maks co można wcisnąć do civa 5gen ale być moze ktos jednak wrzucał 35 ...
Jak zmienił by się dobór ofsetu przy szerokości 7.5 ??
Jak mówilem kiedyś pasjonował mnie niemiecki styl tuningu i co prawda nie pasuje do japońców ale też nie chciałbym aby koła były zbyt schowane w nadkolach przy felunku z rantem.

Chciałbym uzyskać coś pomiędzy jdm a german baloon style ale troche blizej w kierunku tego drugiego.

Druga sprawa - aby uzyskać MINIMALNY efekt balona - jaką szerokość gumy dobrać do 7.0?
Pytanie takie ponieważ fele bedą z rantem raczej wieć wizualnie musi to pasować.


ja mam u siebie 205/45/16 i moim zdaniem najlepeij wygladaja na feldze szerokosci 7

co do mojego ET to mam 38
rikoo lokalny specjalista do spraw ET
Dzieki za odp ... nie wiem czy 205 nie są za szerokie. Wiem ze wygladają ladnie ale mimo 16 cali chciałbym jednak zachować troche dynamiki i spalanko tez utrzymać na poziomie. U Ciebie wlasnie mi sie podoba to jak są rozstawione ale niestety te felgi które chce wziąśc są 35 lub 40 ...
Moje zdanie to opony 205 et40 i szer feli 7", germanizacje w naszym panstwie juz kiedys przechodzilismy i nie bylo to nic dobrego

W japoncach efekt balonu stosowany jest do driftowozow bo podobno wtedy gladziej sie przechodzi z przyczepnosci w poslizg.


Według mnie ET 35 to troche za dużo do kapci 205 i felgi 7''. Ja mam ET 38, kapcie 195, felge 7'' i nie wydaje mi sie, żebym miał jakiś zapas...
PS. W poniedziałek prawdopodobnie będę furą w Gliwicach, to sobie obadasz...
ja mam ET 35 w swoich alusach. felga 16 , 7.5 cala .oponka 205/45/16. z tyłu pasuje jak ulał a z przodu wystaje poza obrys nadkola niecałe 1 cm. mysle ze ET 38 było by wsam raz. jak bedziesz chciał to moge ci wysłac pare fotek (są to felgi niemieckie z rentem , hyba cos takiego co cię interesuje) pozdro
Dzieki panowie. Po tych pomocach bede brał 16x 7.0, ET 40 lub 38 ... oponki 195, nie wiem jaki profil.

[ Dodano: 2007-03-25, 14:10 ]
jak to jaki profil tylko 45 i pomysl nad 205 a nie 195
noo, to juz nie chodzi o stylistyke, wiecej gumy lepsze hamowanie lepsze bezpieczenstwo
wiesz stylistyka sadze ze tez ma znaczenie dla Neo
ja sie obawiam ze on wlasnie przez to wybiera 195
a ja sadze ze przez to ze 195 sa tansze
Sorki, ze sie podpinam ale nie chce zakladac nowego tematu. Mam na oku alusy 15X7 chcialbym na nie opony 195mm felgi maja et 35. Myslicie ze to mi podejdzie bez zadnych problemow z obtarciami i wystawaniem za nadkola w moim civicu?? Czy moze lepiej szukac felg z et 38??
Napewno bedzie wystawać.

Czy mógłbym prosić tutaj albo na miala neo_jacek@wp.pl foty od Was jak wygląda felunek w aucie.. chodzi mi o dwie konfiguracje:
- 16x 7.0 ET 40 (rozmiar felgi nie jest wazny)
- 16x 7.0 ET 45 (rozmiar felgi nie jest wazny)

[ Dodano: 2007-03-27, 23:54 ]
Dzisiaj
tak zarzuć prosze
co prawda mam crx'a a nie ciffa ale powiem tak, kolka maja parametry takie:
{opony:
- 195x50x15
{felgi
- 15'', 7J, ET 35
i powiem, ze kolka troszeczke wystaja poza obrys auta, poza tym prowadzenie w koleinach to masakra... przy glebszych tirowych wgniotach prawie z reki potrafi wyrwac... wiem, wiem 2nd gen nie ma wpomagania, no ale wydaje mi sie, ze ciffy/crxy maja zalecane te same parametry kol...
Prosze o szybką pomoc bo musze sie zdecydować dziś i sie gubie...
Temat z CK o doborze felg tez nie pomaga za bardzo bo 7.5 to dosc duzo dla budy eg.

7.5 cala szerokość, ET 38 bedzie ok?