ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam
Silnik d15z8. Wiem ze to nie jest B18 i glowy do tylu nie rzuca ale, przed wymiana paska rozrządu wydawalo mi sie ze około 5500 - 6000 auto dostawało jeszcze lekkiego kopa (byc moze to tylko moja sugestia nowym autem).Pasek raczej jest dobrze ustawiony bo auto przyspiesza bez problemu jest dynamiczne nie szarpie tryb econo włącza sie nie ma żadnych problemów.Jeżdze już pół roku, ale bylem na ustawieniu zapłonu i przy okazji auto było podłączone pod komputer. Komp nie wywala żadnych błędów, wszystko chodzi prawidłowo, ale wyszło, że nie załącza się vtec. Servis mówił, że może sie załączać podczas jazdy,pod obciążeniem. Dodam że wszystkie płyny i filtry były wymienione jedyne co to nie były regulowane zawory. I stąd moje pytanie: w jakim zakresie obrotów załącza sie vtec u Ciebie i czy jest to odczuwalne? Generalnie jestem z hondy mega zadowolony, i tylko ta informacja, że vtec sie nie włącza troszkę mnie zaniepokoiła. A może załączanie sie vtec nie jest odczuwalne w d15z8 i wszystko u mnie jest ok. Może macie pomysł co ewentualnie sprawdzić. Przepraszam troszke sie rozpisałem, ale chciałem jak najczytelniej przedstawić mój problem. Jeśli macie jakiś pomysł proszę o radę. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam



tryb econo włącza sie
no to jak tryb econo sie zalacza to znaczy ze vtec nie dziala (12V)
jak gasnie to vtec sie sie zlacza (16V)
mozesz zawsze sobie zrobic kontrolke do vteca (poszukaj na forum)
a vteca w VTEC-E nie czuc tak bardzo i nie slychac :(
Zrob kontrolke, to najbardziej pomoze. Albo podnies jedno z przednich kol na lewarek, wsadz kolege do auta, niech wrzuci jedynke i dojdzie do ok 6tys obrotow a Ty siedz z miernikiem pod maska i sprawdz czy idzie napiecie do zaworu VTECa w momencie osiagniecia odpowiednich obrotow.
vtec-e działa na 3,4,5 biegu przy mało obciąrzonym silniku od 2000-3500 obr/m