Rychtal ObwĂłd VI

Jestem posiadaczem hondy jazz 1.4 2002. Mam na oku civica hb rocznik 91 dla siebie aby dojeżdżać do pracy.Mam pytanie?
Sprzedający twierdzi że to silnik 1.5i 90 z dowodu rejes. oraz vinu wynika że takowy ma być.
Ja mam wątpliwości ,że to 1.3
Proszę was o wsparcie co to za silnik o jakim oznaczeniu?
ta duza pucha czarna to filtr..pod nią gażnik...tak wyglądaja d13b2 1.3...;> w VINie jest EG3 ?
Od kumpla dziadek ma takiego cifa, silnik tam jest 1,5 na gaźniku, D15B3.
Ale na necie mało info jest o nim, ale z tego co mówił kumpel to nie ma z nim problemów.
Dziękuję za info. Lecz dalej mnie niepokoi ten silnik.
Zrobię foto vinu i dam znać.
Pozdrawiam
To zdjęcie które wstawiłeś to D13b2 czyli standard 1,3.
A tak wygląda D15b2 czyli 1.5
http://img528.imageshack.us/i/d15b2.jpg/
http://img25.imageshack.us/i/8829430696.jpg/
Nie wiem czy masz dostęp do auta czy to foto od sprzedawcy, jeżeli masz możliwość to sam sprawdź numerki na silniku : )
a jak nie to niech sprzedawca zrobi zdjęcie tego numeru ze zbliżeniem.
szukaj go po lewej stronie kolektora wylotowego na dole, patrząc na komore tak jak na zdjęcie,
najprościej zobacz na słupku(blok) co pisze,jakie jest oznaczenie tego silnika<>
Wracam do tematu. Co sądzicie o tym?
EG4 z silnikiem wspomnianym przez max666:
Czyli D15B3 - czyli 1.5 na gaźniku.
Trochę info z wiki:
D15B3
* Found in:
o 1988-1989 Honda Civic EX
o 1988-1995 Honda Civic Shuttle GL
o 1992-1995 Honda Civic LX (NZ model)
o 1988-1991 Honda Civic LX (NZ model)
o 1992-1995 Honda Civic EX (SA model)
+ Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
+ Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.3 in)
+ Compression : 9.9:1
+ Power : 93 hp (69 kW, ? ps) @ 6000 rpm
+ Torque : ? ft·lbf (? kg/m, 121 Nm) @ 4500 rpm
+ Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder)
+ Cam Gear : 38 tooth
+ Fuel Control : Carburetor
buda może być z d15b3 ale silnik może być d13b2 sprawdź na bloku jakie jest oznaczenie tak jak lisek pisze looknij tam
Wyszukałem że D15B3 to były silniki na Polskę bez kompa i katalizatora.
Bardzo rzadki silnik. Mało o min na forach.
Jak znacie ten silnik , to co o nich sądzicie, wart uwagi?
Mogę do nabyć
Rocznik 91
przebieg 156 tys
stan budy zadowalający
zawiecha ok
Czekam na wasze sugestie.
z tego co wiem silniczek dosc fajny , na hamowni lubi pokazywać 100 koni
ja mam w moim sedanie 1.5 właśnie z gaźnikiem.. kupiłem mojego ferio z myślą o swapie oczywiście.. ale muszę powiedzieć że silniczek bardzo ładnie chodzi.. i póki nie nazbieram hajsu jestem zadowolonym użytkownikiem ;) chociaż jak jest bardzo zimno to gaźnik nie zbyt dobrze pracuje.. gaźnik ma swoje zalety przede wszystkim prostota budowy itp... jak to się potocznie mówi klupniesz młotkiem pare razy i naprawisz.. ale żeby coś w nim modzić to nie ma większego sensu ;)... przeróbka na wtrychol też odpada cenowo...wyregulować dobrze gaźnik i tyle a jak coś więcej to najlepiej swapować..
sedan niby cięzki, a ja mam jeszcze pełną wersje elektryka wszystkiego klima itp itd a zbiera się całkiem ładnie :)) .. pali na poziomie 8 litrów .. hmmm i chyba tyle.. nie bój żaby jak dobrze wkręcisz go na obroty to kalibre i tigre objedziesz
Dzięki myszuu za optymizm.
zakupiłem furkę aby śmigać do pracy. Jak jest zimno to faktycznie gaźnik nie domaga.
Ale całość cacy!
Życzę szerokości.
ostatnio zacząłem się interesować wymianą filtra paliwa.. jeszcze nie zajrzałem pod maskę dokładnie.. bo wczesniej akurat o tym filtrze nie myślałem ale czy to możliwe ( ponieważ tak gdzieś przeczytałem ) że w naszy gaźnikowych silnikach filtr paliwa jest umieszczony gdzieś w okolicach baku kolo tylnych nadkoli ?????? ; /; / ponieważ średno chce mi sie tam grzebać jeżeli jest śnieg a chcialbym zrobić to już...
korzystająć ze zdjęcia kolegi wyżej..

więc oprócz mojej prośby, gdzie znajduje się filtr paliwa ?????
dorzucam prosty sposób na "podkręcenie gaźnika " ło dżizys jak to brzmi ;D
1. Usuniecie zwężki na dolocie
W puszcze filtra powietrza w miejscu gdzie doprowadzane jest powietrze z nadkola
znajduje się plastykowy element, który wyhamowuje powietrze dostające się do filtra
powietrza. Z drugiej strony jest przykręcony śrubą a z drugiej strony wsadzony na
wcisk. Śrubę należy zastąpić płytką w kształcie U i ja przekręcić do odpowietrznika.
Ja zwyczajnie przykręciłem odpowietrznik bez tej śruby w kształcie U. Kilka prostych
ruchów i pozbywamy się zwężki na dolocie.

2. Usuniecie sitka nad gaźnikiem
W miejscu, gdzie powietrze dostaje się do gaźnika jest zamontowane sitko, które
zapobiega zassaniu przez silnik lub wpadnięcia większych zanieczyszczeń. Skoro
mamy filtr powietrza to po co nam to sitko. Odkręcamy dwie śruby i wyjmujemy sitko.
Po odgięciu 10 blaszek trzymających sitko i usuwamy je, po czym składamy w
odwrotnej kolejności. Po usunięciu sitka powietrze w szybszy i łatwiejszy sposób
będzie się dostawać do gaźnika.
To zdjęcie które wstawiłeś to D13b2 czyli standard 1,3.
A tak wygląda D15b2 czyli 1.5
http://img528.imageshack.us/i/d15b2.jpg/
http://img25.imageshack.us/i/8829430696.jpg/
Jak ten pierwszy silnik to d15b2, to chyba nigdy takiego silnika nie widziałeś. D15B2 ma jeszcze puszke, tu już masz kolektor ssący z wielowtryskiem, i nawet na pokrywie zaworów masz napisane vtec-e... to jest d15z1
dokładnie tak jak Pampek mówi... na drugim zdjęciu jest d15b2, na pierwszym prawdopodobnie d15z1
dobra ale dalej mi nikt nie odpisał gdzie znajduje się filtr paliwa w 1.5 z gaźnikiem czyli d15b3 .... czyli w moim sedanie !?? i czy wystarczy wjechac na kanał czy np musze odkręcać tylne koło ?? itp itd
Właściwie to wg książki Haynesa w silnikach gaźnikowych są dwa filtry paliwa. Pierwszy znajduję się niby na przewodzie paliwowym dochodzącym do gaźnika (ja go nie mam w d13b2 i z tego co wiem wielu innych użytkowników tej jednostki też go nie ma), drugi znajduję się po lewej stronie baku pod taką plastikową osłoną.
o to już jest coś dziekuje ;) czyli rozumiem że kanał musi być..
moze sie nie znam ale ,albo zdjecie zostalo zmienione albo to jest d15b2 na 1 focie :P
myszuu, ty nie masz przypadkiem bialego sedana? bo widuje na W1 na woli wlasnie na parkingu takiego czesto jak z pracy wracam :)
tak mam ;) tylko hmm na W1 ?? ja mieszkam na W2 .. ale znam każdą honde na woli w najmniejszym szczególe ..hehe i napewno nie ma drugiego białego sedana..
..więc to ja ... a skąd jak wracasz z pracy ?? nie czasem od strony Tychów ?
bo szczerze mówiąc to Twojego drącego jape b18c4 widziałem już nie raz ;D a raczej słyszałem najpierw :) .. zwłaszcza jak się vtec przypnie ;d

dla jasności dorzucę foto .. tyle go picowałem do tej foty ze nie powstrzymam się nie wrzucić :P... jeszcze na starych blachach..