Rychtal ObwĂłd VI

Potrzebuje zidentyfikowac kabelki wychodzące z silniczka anteny. Jako że zamontowana jest już w moim Civiczku to wypadało by ją podlączyc ;). chodzi o 3 kabelki
biało-czarny
żółto-czarny
czarny
a i jeśli ktoś by miał pomysł gdzie mógł bym sie nimi wpiąc to ułatwiło by mi prace to był bym wdzięczny bo elekryk ze mnie żaden ;)))
Dzięki
Jak elektryk z Ciebie żaden to daj innym zarobić ;P Jak już musisz się bawić to delikatnie i ostrożnie żeby krzywdy sobie i autku nie zrobić...
Tego typu antenami steruje się tak: jeden kabel leci do +12V (po kluczyku), drugi do masy, a trzeci to kabel sterujący. Podłączenie sterującego do +12V powoduje wyjechanie anteny, jak wisi w powietrzu to antena powinna się schować.
Czarny kabel to masa, musisz wyczaić który z dwóch pozostałych to zasilanie, a który sterujący.
Myślę, że chyba raczej może nie powinno się nic stać jak zrobisz tak:
1. Podłącz czarny do MASY, obydwa pozostałe do +12V. Antena powinna wyjechać (o ile będziesz jeszcze miał samochód i antenę :wink: ). Odłącz jeden z przewodów (byle nie czarny :razz: ) od +12V - jak się antena schowa znaczy odłączyłeś sterujący.
2. Jak się antena nie schowa - podłącz zaś obydwa do +12V i odłącz tym razem drugi. Jak i tym razem antena się nie schowa to zapomnij o wszystkim co tu pisze ;)
Czarny kabel podłączasz na stałe do masy, wyczajone zasilanie anteny do zasilanie radia, a sterujący do odpowiedniego pinu radia.
Tu masz rozpiskę pinów w złączce Hondy:
http://www.installdr.com/Harnesses/HA-Wiring.pdf
A tu w złączce ISO:
http://elektron.pol.lubli...ble/isoshop.htm
Miłej zabawy, ino se krzywdy nie zrób :)
ostrożnie żeby krzywdy sobie i autku nie zrobić...
a jak mnie srece bolalo jak dziure pod antene wierciłem i ciagłe zastanawianie sie czy w dobryn miejscu czy aby nie za wysoko czy nie za nisko...
Dzieki za linki przydadzą sie
Rozumiem że zasilanie anteny moge podpiąc do zasilania radia??
Rozumiem że zasilanie anteny moge podpiąc do zasilania radia??
Możesz do radia, tylko do tego kabla gdzie +12V jest przez cały czas. Tylko, że jak coś spsujesz to wywalisz bezpiecznik na którym oprócz radia wisi też podtrzymanie ECU i zegarek (i będziesz musiał ustawić zegarek i wytresować kompa)
Jak Ci się chce bawić to znajdź przy skrzynce bezpieczników w kabinie którym kablem przyłazi stałe +12V z aku (zdaje się biało-czerwony albo biało-czarny - serwisówka Twoim przyjacielem, hm... przyjaciółką? ), podłącz się do niego, daj bezpiecznik 7.5A na wsuwce i dalej do zasilania anteny.
Pozdrawiam.
Czarny kabel podłączasz na stałe do masy, wyczajone zasilanie anteny do zasilanie radia, a sterujący do odpowiedniego pinu radia.
No wiec tak...Wszystko by sie wydawoło bardzo logoczne tyle że jest coś nie tego.
Podpinając w domu antene do aku w ten sposób to antena sie wysuwa

a odpinając środkowy czyli ten od sterowania radia to antena sie chowa

I niby jest fajnie ale jeśli to samo sie zrobi w aucie to juz nie jest tak kolorowo.
Masa podłączona i teraz jeśli podłącze srerowanie anteny to stycznik "cyka" jeden raz gdy podłączam + do + to nic wiecej sie nie dzieje. Jeżli zaś podlącze + i sterowanie do zasilania to stycznik "cyka caly czas jeśli zas podepne sterowanie anteny do + to radio sie wyłącza(badania;) prowadzone przy wtyczce do radia). No i jestem troche skołowany bo w domu wszystko cacy działa a w hani nie chce...
Tu masz schemat podłączenia takiej anteny z serwisówki (kolory kabli się nie zgadzają):
http://www.server.risp.pl/antena.jpg
Skoro działa w domu musi działać i w aucie :) Coś może pomyliłeś, zamieniłeś "+" z "-" albo jakieś zwarcie zrobiłeś? Przejrzyj jeszcze raz i musi zadziałać.
Pozdrawiam.
Juz opanowane wziołem + bezposrednoo z aku bo przy radiu jakieś spadki mapiecia i wszystko działa cacy teraz wszystko uporządkowac i bedzie gotowe. Dzieki Server za pomoc jestem dozgonnie wdzięczny za zainteresowanie:)
Spadek napięcia to pewno styki gdzieś po drodze zaśniedziałe... Pamiętaj o bezpieczniku tzn. między aku a zasilaniem anteny MUSI być bezpiecznik, najprościej na kabel takie cosik i bezpiecznik 7.5A:

Pozdrawiam :)
Szukałem jakiegoś kabla do ktorego można by sie wpiąc no i sie znalazł-kabelek z alarmu nie dośc że idzie prosto z aku to ma w dodatku bezpiecznik :grin:
No widzisz a mówiłem że tu ktoś pomoże
Zamykam