Rychtal ObwĂłd VI

W Hondach byłem zakochany od ładnych już paru lat, zawsze moim marzeniem był Civic VTi jednak skorzystałem z niepowtarzalnej okazji i doczekałem dnia kiedy mogę nareszcie założyć temat w tym właśnie dziale :wink: z czego jestem bardzo zadowolony.
Od kilku dni wolne chwile spędzam z moją nową towarzyszką życia :wink:
Model: 1995 CC7
Silnik: F20Z2
Reszta: totalna seria
Wyposażenie:
* boskie wspomaganie, skrzynia biegów i dzwięk silnika
* klima
* elektryczne szyby z przodu
* welur
* airbag
* roleta tylnej szyby
* instalacja gazowa
* immobilizer, alarm, centralny zamek
Historię auta znam bardzo dobrze, ponieważ nabyłem ją od człowieka, którego traktuje jak starszego brata :wink: Autko było sprowadzone do Polski z Niemiec w wakacje 2004 roku. Zostało kupione w komisie przy salonie Hondy, miała lekko pęknięty zderzak i lewy przedni migacz oraz malutkie wgniecenie na nadkolu ( mam zdjęcia, ktoś chyba zapomniał zaciągnąć recznego :wink: ). Zagranicą i w kraju do chwili obecnej była serwisowana w ASO Honda ( książka + faktury ), gaz zakładał w niej profesjonalista, który sam jeździł taką samą Hanią z identycznym silnikiem - wiedział co robi :cool: Silnik jest niesłyszalny podczas spokojnej jazdy, a jak trzeba to słodko warczy - zakochałem się w tym dzwieku, wcale nie przeszkadza mi brak radia. Na liczniku widnieje 230.000km a wszystko nadal jest w idealnym porządku, co potwierdziła zaznajomiona Okręgowa Stacja Diagnostyczna :cool: i jak tu jej nie pokochać
Żeby nie przynudzać - zdjęcia:








Plany: Utrzymywać ją w perfekcyjnej kondycji jeszcze długie lata
Alufelgi 16" lub 17" na wiosnę, inna końcówka wydechu, bo moja wygląda jak z seicento i nie pasuje do tego warczenia, większy akumulator :wink:
Serdecznie Wszystkich pozdrawiam :cool:
no te akordki bardzo mi sie zawsze podobaly masz piekny egzemplarz, oby Ci dlugo sluzyl.
I obys sie jak najszybciej dorobil nowych kolek
Ooo...widze akordeona Przez jakis czas myslalem nad tym wozem, ale jednak nie, wole Pralke choc szczerze mowiac podoba mi sie taki wózek ;) Widac, ze zadbana, jakies fele łądne i bedzie slicznie ;)
Pozdrawiam i zycze powodzonka oraz szerokosci ;)
Piekna jest. Zawsze mi sie podobaly te Accordy. Leciutka gleba + wieksze fele i nic wiecej jej nie trzeba.
No widzę kolejny accord. Bardzo fajny wózek. Sam jeździłem podobnym (model'96, silnik 1.8) przez dwa lata. Jeśli będziesz o niego dbał napewno odwdzięczy Ci się bezawaryjnością. Tak jak poprzednicy uważam, że felgi i jakiś ładny wydech trzeba założyć i będzie super. Powodzenia w eksploatacji.
Ładny Accord, oby dobrze Ci słuzył i życze powodzenia w modach. :)
Dzięki wszystkim za miłe słowa
Alumki są już uaptrzone, najpooźniej w lato znajdą się na aucie, chyba, że w międzyczasie napatoczy się coś lepszego :wink:

Pozdrawiam wszystkich
Ladne sa. Beda pasowaly idealnie.
A to moje marzenie na przyszłość


Jest na co zbierać :neutral:
Wszystko fajnie tylko one Ci nie beda pasowac.
Pozdro Łukasz
Ładny accordeon gratki ojciec ma '98 rok ale 1.8 i tak uważam ze fajnie idzie.
Bo jezeli to chińszczyzna sprzedawana na ebayu (a na 99% tak jest) to są one do wersji usa i nie pasuja do europejskiej.
Pozdro Łukasz
Jeśli dobrze widze to na fotkach jest napis tuning24 a z tego co się orientuję to 99% ich asortymentu pochodzi z niemiec więc o to bym się nie bał :wink:
Tak wyglada seryjna lampa na pierwsz rzut oka widac ze wew. skosy sie róznia i nie bedzie pasowac.
Pozdro Łukasz
no..... roznica jest widoczna....
wracajac do tematu, fajna furka, a calkiem milusinskie fele
tylko ile cali? :twisted:
Na zdjęciu są 17", w gre wchodzą także 16" - nie chce przesadzać, za to chciałbym zachować jak najlepsze właściwości jezdne i w miare możliwości komfort - więc muszę znaleść najlepszy kompromis rozmiaru do w\w reszty :???: Jeśli ktoś porusza się na kołach o podobnych rozmiarach w akordeonie to chętnie wysłucham opini. Zastanawiam się też nad szerokością (195 lub 205?) i profilem (50?) :neutral: Same zmartwienia :wink:
Z tymi lampami załamka, faktycznie są do modelu po FL :sad:
Dzisiaj wypełniłem lukę w miejscu na radio Pionnerem P5800MP, głośniki jakieś tam były (13 przood i jajka 16x9 z tyłu) - na początek wystarczy :wink:
Update:
Musiałem edytować posty bo fotki mi poznikały :neutral:
Update 2:
OK, kolejny z priorytetów osiągnięty, pod maskę powędrował mocniejszy akumulator 70Ah (370A w normie DIN czyli około 680A według normy europejskiej) Do Accorda przewidziany jest coprawda 55Ah ale z doświadczenia wiem, że warto miec zawsze więcej i że alternator sobie z tym poradzi :wink:
Alumki są już uaptrzone, najpooźniej w lato znajdą się na aucie, ......... łał ładne, chyba musze kogoś przekonać by zakupił je do naszego accorda także
Chętnie posłużę namiarami w razie czego
Update: 7 listopada 2007
Tragedia
Przy ostatnim przeglądzie serwisant krzywo wkręcił świecę, czego skutkiem stało się ułamanie gwintu świecy w gnieżdzie. Świeca wyszła na kluczu, gwint został w silniku - upraszaczając. Nie życzę nikomu takiej przygody.
Ładnie mnie załatwili oczywiście nie ma jak udowodnić ich winy (faktura to żaden dowód) tego po ASO się nie spodziewałem. Dla zainteresowanych podam namiary na PW. Musiałem przystąpić do reanimacji biednego akordeonka... najpierw pojawił się odwieczny problem - dobry mechanik, na szczęście kumpel przyszedł z pomocą i namówił znajomego, który pracuje w firmie 4turbo.pl żeby mi pomógł. Ucieszyłem się bardzo kiedy dowiedziałem się, że pracował wcześniej w ASO Hondy w Katowicach. Auto poszło na warsztat tzn. do garażu Demontaż silnika zajął godzinkę, byłem w szoku. Zawiozłem głowicę do Mototechniki Bytom, gdzie wyciągnęli ułamany gwint świecy i nagwintowali otwór raz jeszcze. Potem na planowanie głowicy do Moto-szlifu. Cała impreza wyszła mnie niecałe 100 zł jeszcze czyszczenie i przedmuchanie - wygląda jak nowa. Przy "okazji" stiwrdziłem, że przy takim przebiegu to i rozrząd by wypadało wymienić i silnik troszkę odnowić
Hania dostała pare nowych części:
- rozrząd: dwa paski, dwa napinacze
- uszczelkę wałka rozrządu
- uszczelkę pod głowicę
- uszczelki pod klawiaturę
- uszczelkę pod kolektor ssący i wydechowy
- uszczelkę pod pokrywę zaworów
- uszczelki pod gniazda zaworów
- pasek klinowy
- filtry: oleju, powietrza, paliwa
- świece
- kable wysokiego napięcia
- kopułke i palec
- akumulator MOLL M3plus 58Ah
- poduszkę przednią pod silnik
- tarcze i klocki hamulcowe do przodu
- 7 litrów dynagelu do układu chłodzenia
- olej Shell Helix Plus 10W/40 (z formułą oczyszczającą silnik)
- wycieraczki
- żarówki Philips Vision Plus
W chwili obecnej to wszystko się składa w jedną całość i mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze niestety operacja przeciągnąła się bo uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy okazały się nie pasować i czekam na wymianę. W międzyczasie zdążyłem jeszcze wyczyścić i pomalować pokrywę zaworów oraz pokrywę kolektora czarną żaroodporną (do 700 stopni Celsjusza) matową farbą. Efekt Wam zaprezentuję jak autko wyjedzie od mechanika. Przez ten czas co stała wypucowałem środek i nabyłem od kumpla gwizdki Sony ze zwrotnicami, wzmacniacz JBL CS 50.4 (2x82W RMS + mostek 1x164W RMS), 25cm głośnik niskotonowy 150W RMS i porządne kable. Musze jeszcze zamówić skrzynkę na suba, cała reszta już zamontowana i ładnie gra, jak narazie bez basu i na seryjnych przednich głośnikach (niedługo będą Hertze) pod radiem Pioneerem DEH-P5800MP
Zawsze czułem magię Hondy, ale teraz uświadomiłem sobie jak bardzo zależy mi na tym aucie i że nie mogę się doczekać, żeby znowu usłyszeć ten słodki warkot silnika. Po tym wszystkim co przejdzie należy się jej pełny bak VPower Racing
Troche przydługi post wyszedł ale musiałem gdzies to wszystko przelać
Jeszcze muszę podziekować chłopakom za pomoc: Markowi za udział w organizacji części, transport i montaż audio, Piotrowi i Karolowi za zorganizowanie mechanika oraz Przmkowi magikowi za naprawę auta no i nie mogę zapomniec o ludziach z Honda Dumnicki, którzy szybko sprowadzili kilka trudnodostępnych uszczelek
Pozdro.
PS. Nie kupujcie NGK made in France, tylko & only made in Japan.
Ładne autko , widac, że o nią dbasz.
W sumie, to nie wyszła tak nadjgorzej ta niespodzianka z serwisem. Możesz zdradzić ile mniej więcej wyniosły cię te wszystkie części?
No i najwazniejsze pytanie, gdzie znalazłeś te patrzałki co są na pierwszej stronie?
Fotki lamp przednich z poprzedniej strony są z allegro, ale uzytkownik tuning24 ma zawieszone konto, sprowadzał takie światełka z USA, ale niestety do mojej cc7 one nie pasują
A powracając do tematu koszt tej zabawy to ponad 2500zł + robocizna. Żadna tajemnica (choć jakbym miał żonę to bym sie jej zapewne nie przyznał hehe). Oczywiście nie wliczam audio bo to oddzielny temat.
Dzisiaj odebrałem właściwe uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy, jutro podrzuce je do mechanika i zacznie się składanie.
W praniu wyszło jeszcze, że kolektor wydechowy jest leciutko pęknięty, ale mam już 'nowy' (używany) też niełatwo go było zdobyć... eeeeh kiedy ten koszmar się skończy
Fotki lamp przednich z poprzedniej strony są z allegro, ale uzytkownik tuning24 ma zawieszone konto, sprowadzał takie światełka z USA, ale niestety do mojej cc7 one nie pasują
Podejzewam, że do mojej mogłyby pasować. Muszę się gdzieś rozejżeć za takimi .
beda pasowac pewnie tylko jak masz wersje USDM.
Niestety EDM i tu właśnie jest ten problem, że nie można niczego do H dorwać :).
Cały czas rozglądam się za clear'ami do przodu, jak natknę się na coś do CE8 to walne cynk na PW
Mam jeszcze dobre wieści - na niedzielę jest przewidywany koniec prac przy akordeonie. Tylko nie wiem czy zdążymy zrobić też hamulce bo w cc7 trzeba piasty ściągać żeby się do tarcz dostać zobaczymy, jestem pełen optymizmu
[ Dodano: 2007-12-24, 22:47 ]
Piękne te felgi i cała fura śliczna
Bez dekielków wygląda całkiem nieźle. Ja u siebie też zdjąłem
Foteczki enjoy
Już nie mogę się doczekać obniżenia ehhh...
Ładnie prezentuje się na tych alu, myślałeś nad zmianą tłumika końcowego? Ja tam widzę prostą, nie za dużą nie za małą dwururkę :)
no całkiem całkiem jak dojdzie gleba jakoś mi nie leży ten kolor ale całość
powodzenia w dalszych modach
No bestia nabiera charakteru ....
Ładnie prezentuje się na tych alu, myślałeś nad zmianą tłumika końcowego? Ja tam widzę prostą, nie za dużą nie za małą dwururkę :)
Wydeszek mi pasuje, bo mam cicho, a jak trzeba to warczy - ale końcówkę już zmieniłem, dam jutro foto - niestety nie ma dwururki, jest za to skośnie podcięty owal, imho sympatyczny, ocenicie sami jutro
PS. Dowiedziałem się jaki mam model felg hahaha - Azev Type H
Update:
Poniżej obiecane foty końcówki wydechu - bez rewelacji, ale jest znacznie ciekawsza niż poprzedni 'kikut'
Zdecydowana poprawa! Zapraszam do siebie, dzisiaj wrzuciłem foty.
Jeszcze fotos gumy
Piekny samochód... Mało zaglądam w ten dział, a tu takie cudo! Wydech końcowy jak najbardziej prawidłowy. Popieram. Powodzenia w dalszych modach
Dzięki wielkie, zawsze miło przeczytać dobre słowo takie posty motywują do dalszego działania
Update:
Nie dałem rady zrobić zawieszenia w sezonie będzie musiało poczekać do wiosny za to napewno pojawi się coś konkretnego i mam nadzieje - nowe
Pozdro i trzymajcie Hanie w garażach bo zimo sie zrobiło
o jeju jejuuu moja henryczka :)))
nie no gratuluje
one sa piekne
postaram sie zrobic zdjecia zeby pokazac moje cudo
Elegansio Acc
Felunek też mi się strasznie podoba.
Gratki, gratki
bardzo ladne sa te acc mam przyjemnosc jezdzic takim z kumplem no w 3 lata natluklismy juz troche kilometrow :P i wszystko jezdzi elegancko
widac ze zadbany egzemplarz bardzo ladnie sie prezentuje na tych kolach
gratulacje wozka
Ładny ten Twoj ACC ;)