ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
jako że w EJ9 nie miałem lampki z przodu wczoraj podłączyłem z VW polo, niestety miała inne styki i podłączałem metodą prób i błędów. w pewnym momencie zrobiłem zwarcie. wymieniłem bezpiecznik (ten pod maską odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza) i stwierdziłem że ....:( zaświeciła się kontrolka Airbagu. co to może być. inne bezpieczniki są ok. reset kompa nic nie daje.
gdzie w EJ9 jest dioda do samodiagnostyki??????
pomóżcie prosze bo mnie ta kontrolka denerwuje a poza tym nie po to mam auto z poduszkami żeby nie daiałały. HELP


Wiem, że kiedyś tacie zapaliła się lampa SRS ale to tylko dlatego, że siadł mu akumulator i spiął kablami z innym akumulatorem, co spowodowało zapalenie się SRS. Także na mój rozum to nie musi oznaczać, że coś nie działa ... ale ja mało obyty więc nie krzyczcie jak mówię głupoty
a co zrobił żeby zgasło. bo ja też potem ładowałem akumulator i może to być jakaś przyczyna. naprawił sam czy coś w tym momencie poszło i trzeba było wymieniać??

gdzie w EJ9 jest dioda do samodiagnostyki??????
Chyba chodzi Ci o check

A o samodiagnostyce było naprawde sporo tematów



a co zrobił żeby zgasło. bo ja też potem ładowałem akumulator i może to być jakaś przyczyna. naprawił sam czy coś w tym momencie poszło i trzeba było wymieniać??
No to tak ....
Kiedyś czytałem nawet o tym gdzieś na inny forum, że to normalne przy podpinaniu aku pod inny. Jest to zwyczajny błąd kompa i dlatego świeci się SRS. Nie jest to żadna usterka. Po prostu wystarczy ściągnąć błąd z kompa. Tata to zrobił w ASO i zapłacił 100zł. Pytał się w jakimś serwisie i powiedzieli mu 40zł ale jednak wolał pewnie zrobić to w ASO.

Chyba chodzi Ci o check dokładnie.

Ja mam podobny problem i spowodowany podobną sytuacją ;)

Ja mam podobny problem i spowodowany podobną sytuacją ;) ;) więc skoro jesteśmy razem może ktoś nam wreszcie pomoże.
jeśli trzeba jechać do servisa żeby sciągnął błeby napiszcie tylko fajnie by było gdybym wiedział już co trzeba zrobić i ile to kosztuje. Tynka, jak ktoś Ci pomoże daj zaraz znać :):):)
hehe tzn ja juz z tym jeżdżę dłuższy czas
Ale tak myślę, ze wspolnymi siłami da się coś z tym zrobic ;)
Trzeba jechać podłaczyć pod komputer, sprawdzić co sie dzieje i po sprawie, tylko własnie kaska. Trzeba gdzieś zadzwonić i sie dowiedzieć ile by nas to kosztowało. No chyba że Servis nam spadnie z nieba i napisze co i jak ;)
Złącze samodiagnostyki w 6gen jest po stronie pasażera za plastkiem pod schowkiem


Spadek napięcia powoduje blokad układu srs trzeba skasować (rozłącznie akumulatora nic nie daje )
USUWANIE BŁĘDU KONTROLKI SRS - poduszek powietrznych

a niech tam:

Odłączanie poduszek

Odłączyć przewód masy od ujemnego bieguna akumulatorka. Podłączyć specjalne zwory (czerwone) nr.4 do do gniazda nr. 3 [wyjmując uprzednio nr.1 z nr. 3]

Analogicznie poduszkę pasażera: [rozłączyć nr .3 od nr .1 i] wpiąć złącze nr .3 z czerwoną zworą nr.2



lewe: [ kierowca ]: 1)złącze trzystykowe; 2) osłona; 3) wtyk; 4)czerwona zwora;

prawe [ pasażer ]: 1)gniazdo; 2)czerwona zwora; 3)wtyk;

Kilka osób chciało usuwanie błędu kodowego, niech się dzieje wola nieba:

Kolejno....

1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więć czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.

10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........

UKŁAD GOTOWY DO PRACY

Operacja nie jest szkodliwa, poduchy nie wybuchły-robiłem to trzy razy.
Przy zmianie akumulatora, po pracach z instalacją/ często SRS nie ma
ochoty ponownie się uzbrajać!

Dla dociekliwych: można od razu uruchomić zapłon- lub zrestartować
stacyjką MS_HONDĘ i w drogę......

Pisałem po kolei -dokładnie / po e-mailach z pytaniem o szczegóły typu:
jaki kolor, jaki numerek na stacyjce, co to jest zdjęcie blokady
IMMOBILAIZERA, włączenie zapłonu itd.

Działa we wszystkich modelach HONDY

zrodlo:http://www.honda.lub.pl/htech.html
ano działa działa, na innych forach dają te same obrazki i podobne opisy.
Brawo Rikoo, komuś sie chciało to opisać wreszcie tutaj.
Przekleję to potem do kompendium....
Sprawodzne u mnie dziala na 100%.robilem to juz z 5 razy.
Rikoo, wielkie wielkie THX. nie dzisaiaj (bo mi się nie chce ale jutro zaraz skasuje) jeszcze raz dzięki.