ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Cześć
Z góry uprzedzam, że to mój pierwszy post i jestem raczej laikiem w sprawach mechanicznych. Do tego mieszkam w Katowicach dopiero od roku. W jednym poście opisze kilka problemów z moim autem (Honda Civic 1.4i z roku 1997 5-cio drzwiowa) i mam nadzieje, że użyczycie mi swojej wiedzy :)
1. Stukot kierownicy
Dziwna sprawa. Luzów w układzie kierowniczym niby nie ma, ale samą kierownicę mogę lekko (około 1-2mm) "wepchnąć" w przód i następnie o tyle samo wyciągnąć. Towarzyszy temu dziwny stukot, który również mogę usłyszeć czasem podczas jazdy. Co to jest, jaki koszt naprawy i gdzie na śląsku (najlepiej Katowice) kupić potrzebne części i gdzie dokonać naprawy?

2. 1.4i 75KM czy 90KM
Swoje auto kupiłem od starszego Pana w Tychach. Oznaczenie jest 1.4i i z tego co się orientowałem wersja 1.4 Hond z 1997 roku występuje w dwóch wersjach: 70-75KM lub 90. Jestem na 90% pewny, że moja ma 75KM, ale jak jeszcze mogę się upewnić? Do tego czym różni się wersja 75KM i 90KM i w jaki sposób (jakim kosztem i gdzie) dokonać modyfikacji z 75KM na 90KM?

3. Elektryka
Spaliło mi się kilka diod (żarówek) na tablicy rozdzielczej oraz przestała świecić kontrolka rezerwy. Gdzie pewnie i nieprzepłacając mogę pozbyć się tego problemu?

4. Blacharz
Z tego co wiem to blacharka w tym modelu, który posiadam to niezbyt mocna strona tego auta. Po zimie ostro zaatakowała mnie rdza na wszystkich nadkolach w rogach i chciałbym się tego pozbyć pewnie i tanio. Czy macie jakiś pewnych blacharzy godnych polecenie do których mógłbym podjechać to wycenić itd?

5. Dziwny metaliczny odgłos
Czasem podczas jazdy bo nierównym terenie (progi zwalniające itp) z tyłu coś bardzo głośno się odzywa. Pojedynczy, głośny, dźwięczny i metaliczny stuk. Coś podobnego do zginania twardej blachy. Co to może być?

To chyba tyle. Jeśli tego typu sprawy powinienem dawać w osobnych postach przepraszam, ale kilka topików dotyczyło kilku problemów naraz i tym się kierowałem.

[ Dodano: 2008-03-10, 15:51 ]


Ad1. Nie wiem niestety nie pomogę.
Ad.2 Masz silnik d14a2 czyli wersje 90KM. Chcesz poprawić osiągi ? Wbij 2 bieg i przeciągnij do 6-7 tyś zobaczysz co to auto potrafi...To są silniki wysoko obrotowe i niestety do 3-4 tyś raczej słabo zbierają , wyżej zaczyna się robić ciekawie choć daleko i tak do 1.6.
Ad.3.Najlepiej, nieprzepłacając zrobisz to na parkingu. Kontrolka rezerwy w tym modelu nie świeci .. mówiąc krótko jej tam po prostu nie ma.
Ad.4. Nie blacharz tylko lakiernik Ci to zrobi. Poszukaj na forum jest temat o lakiernikach z Katowic i okolic.
Ad.5 To może być wszystko i nic. Nikt tego nie stwierdzi na "oko" najlepiej jedź na stacje kontroli, jeżeli robiłeś u nich przegląd powinni CI to za darmo sprawdzić , czy coś jest nie tak.

Mam nadzieje , ze trochę pomogłem.
Pozdrawiam.

Ad1. Nie wiem niestety nie pomogę.
Ad.2 Masz silnik d14a2 czyli wersje 90KM. Chcesz poprawić osiągi ? Wbij 2 bieg i przeciągnij do 6-7 tyś zobaczysz co to auto potrafi...To są silniki wysoko obrotowe i niestety do 3-4 tyś raczej słabo zbierają , wyżej zaczyna się robić ciekawie choć daleko i tak do 1.6.
Ad.3.Najlepiej, nieprzepłacając zrobisz to na parkingu. Kontrolka rezerwy w tym modelu nie świeci .. mówiąc krótko jej tam po prostu nie ma.
Ad.4. Nie blacharz tylko lakiernik Ci to zrobi. Poszukaj na forum jest temat o lakiernikach z Katowic i okolic.
Ad.5 To może być wszystko i nic. Nikt tego nie stwierdzi na "oko" najlepiej jedź na stacje kontroli, jeżeli robiłeś u nich przegląd powinni CI to za darmo sprawdzić , czy coś jest nie tak.

Mam nadzieje , ze trochę pomogłem.
Pozdrawiam.


Ad.2 Ponieważ jestem laikiem zadam pytanie jak laik. Czy wymiany filtrów itp rzeczy mają sens? Gdzieś czytałem, że można trochę w ten sposób poprawić osiągi

Ad.3 Rezerwa jest bo świeciła i teraz już nie działa :) Potrzebuje namiar na elektryka bo coś jeszcze z alarmem szwankuje

Ad.4 Szukałem, ale nie znalazłem nić konkretnego
[ Dodano: 2008-03-11, 18:00 ]


[ Dodano: 2008-03-11, 18:00 ]

Chyba się nie zrozumieliśmy :)
Mozliwe, ale nastepnym razem pisz dokladniej co masz na mysli
Wiec np jesli chcesz zmienic filtr powietrza na sportowy (stozek) to doczujesz przyrost mocy ale pod warunkiem, ze podrasujesz sobie układ wydechowy...