ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Witam kolega ma civic 5g z silnikiem D15B2 i chce w nim podnieść moc i zrobiłem listę części doradzie co można dodać a co niepotrzebne itp.

Oto Lista :

- Swap mpfi z b7 (kolektor ssący z6)
- CAI
- Ukł. Wydechowy 4-2-1 z6 ( kolega chce 45mm ja mówię mu 50mm który lepszy? )
- Wałek od a6 + sprężynki+talerzyki
-Reg. kółko rorządu
-Splanowanie głowicy (ile zebrać ??)

I na koniec strojenie


witam
więc według mnie pierwszy krokiem jest wymiana kolektora wydechowego na 4-2-1 jest to akurat najmniejszy koszt a na pewno potrzebne przy dalszych modach
następnie wymiana kolektora ssącego na b7 lub z6 co wiąże się niestety z większym nakładem pracy i kosztami ponieważ należy przy wymianie kolektora ssącego wymienić również wiązkę elektryczną i kompa. według mnie lepiej kupić głowice od z6 z wiązką i kopem do tego założyć kolektor 4-2-1 i dostroić kompa
powinno nieźle śmigać
powodzenia w modach

Oto Lista :

- Swap mpfi z b7 (kolektor ssący z6)
- CAI
- Ukł. Wydechowy 4-2-1 z6 ( kolega chce 45mm ja mówię mu 50mm który lepszy? )
- Wałek od a6 + sprężynki+talerzyki
-Reg. kółko rorządu
-Splanowanie głowicy (ile zebrać ??)

I na koniec strojenie


tak w skrocie:

- minime = mpfi (kolektor, wtryski i osprzet z d16z6) [nie oplaca sie ladowac z b7]
- głowica z d16z6 vtec [vtec to podstawa]
- kolektor 4-2-1 (ebay), przelot 2 cale
- dobry dolocik AEM, FUJITA itp. albo parowka, a najlepiej CAI
- wieksza przepustnica 62mm, rozwiercenie kolektora ssacego
- REMONT silnika (dol i gore)
- planowanie i porting głowicy
- doprezenie silnika, tloki PM7 (przy bloku d16), uszczelka doprezajaca pod glowice np. Cometic
- regulowane kolko rozrzadu
- strojenie komputera w strojenia.pl

bedzie jakies 140KM :) kosztow lepiej nie licz, bo tutaj sie nie patrzysz na $$
a tak z ciekawosci jaki to koszt:) +- 500zl:D



a tak z ciekawosci jaki to koszt:) +- 500zl:D
wszystko co napisalem ??? jakies 6-7 tys. na pozadnych podzespolach bez oszczedzania

minium jakie zrobic to minime z glowica z6 + remont, wydech z 4-2-1 i dolot to sie zmieszcisz w 3 tys :)

wszystko co napisalem ??? jakies 6-7 tys. na pozadnych podzespolach bez oszczedzania
Tyle wyjdzie zdrowe b16/b18 z dalsza perspektywa rozwoju. A tu juz zdecydowanie furtka zamknieta. Jak dla mnie bezsensu. Ale co kto lubi

ak dla mnie bezsensu. Ale co kto lubi
a czy ja pisalem ze odrazu musisz wszystko kupowac, mozna to sobie rozciagnac np. na rok czy wiecej. Za b-serie musisz z gory wywalic 6-7 tys. a nie kazdy ma taka kase odrazu i woli grzebac. Po drugie d-seria w utrzymaniu jest duzo tansza od b-serii. Ja juz mam 3ci silnik D i stac mnie na to (2 po remoncie i dwa powyzej 140KM) . Jakby mi sie b-seria posypala to skad wziasc znowu 5 tys. (za serie) i to w dodatku znalesc zdrowa sztuke. W d-seri moge sobie zrobic remont i wiem co mam. Ale mozna tutaj pisac i pisac...

p.s ale fajne uczucie jak objezdzasz b16 majac d15 :)


a czy ja pisalem ze odrazu musisz wszystko kupowac,
Dlatego wg mnie warto poczekac i isc na grubo, a nie rozmieniac sie na drobne.
Jesli sie chce miec szybkie D to jak najbardziej ale nie oplaca sie isc w NA. Za ta sume mozna zmontowac juz niezle turbo lub kompresor. No ale w tym przypadku to troche bardziej skomplikowane bo to b2. Jesli baza wyjsciowa bylo by juz cos na mpfi, to nie bylo by problemu. To jest tylko moje zdanie, a kazdy zrobi jak uwaza.



dlaczego ?? kompresor albo turbo


A furtka dlatego zamknieta, bo po wykonaniu tych modow zeby uturbic musialbys znowu wymieniac tloki, normalna uszczelka pod glowice itp. Bo chyba na tym CR dmuchanie nie bardzo. A to spowrotem robia sie duze koszta. I w NA juz nic za normalne pieniadze i zeby to sie nadawalo na codzien i przynosilo wymierne efekty nie zrobisz.

Dlatego warto sie zastanowic czy jest sens. Dla kogos moze byc, a dla kogos nie.
Moje zdanie jest takie, ze jak D-seria to tylko turbo. I tu faktycznie jest ta przewaga, ze jak sie silnik wysra to za grosze jest nastepny. Skrzynia analogicznie do B jest z 5 razy drozsza. A do D mozna znalesc na przyslowiowym smietniku
Niedawno kupilem civic'a eg4 z d15b2 i czytalem juz troche w temacie minime.
Nie chodzi mi o niesamowite osiagi ale o lekka poprawe tego co narazie jest (nie mowie NIE dla d16z6 ale jeszcze nie teraz) czy oprocz przejscia dpi>mpi d15b7 sa jakies inne male usprawnienia? Nie bede sie bawil zadne magnetyzery i inne dziadostwo. O swapach tez nieco czytalem i ludzie mowia ze nigdy nie ma pewnosci co w silniku siedzi dlatego polecaja minime. Silnik mam zdrowy z nieduzym przebiegiem. tak jak pisalem nie chodzi o rajdy tylko o wieksza frajde z jazdy
mówiłem koledze że lepiej zrobić minime ale on chce zostawić głowice od b2 i tylko zrobić swap MPFI a co do tłoków PM7 to jaki mają skok ?

a co do tłoków PM7 to jaki mają skok ?
A co ma tłok do skoku?
Za skok tłoka odpowaiada tylko i wyłacznie wykorbienie wału korbowego. Mozesz policzyc mierząc odległość między osią główną wału a osią czopu korbowodu * 2.

tłoków PM7
one pasuja do D16 i chodzi tutaj o denko tłoka. PM7 lub P29 sa wypukle, przez to zmniejsza sie komora spalania.
czyli można spokoje do d15 włożyć tłok PM7 a wiecie ile mm bliżej zaworów będzie w porównaniu serii ? a ma ktoś takie coś jak tabela z porównaniem tłoków,wałków rozrządu itp. ?

zyli można spokoje do d15 włożyć tłok PM7

tutaj masz do d15
http://cgi.ebay.com/ebaym...sQ5fAccessories

masz kalukulator http://www.zealautowerks.com/dseries.html

stock............................................. ..9.28

PM7 pistons installed......................9.50

PM7 pistons w/ d16y8 HG...............10.03

PM7's w/ Y8 head and HG...............11.33

[ Dodano: 2009-07-25, 11:46 ]
To ja polecam tłoki z d13b2 do d15. Komprecha będzie w okolicach 10,5:1 z cienką metalową uszczelką, lub ok 11,5:1 w połaczeniu z głowicą d16z6. Do zaworów jest dokładnie taka sama odległość jak w przypadku tłoków d15, ponieważ tłoki d13 posiadają takie same wycięcia i pod tym samym kątem co w d15. Dostępność tłoków jest dużo większa i pierścień olejowy jest prawie 2x grubszy niż ten w d15...

To ja polecam tłoki z d13b2 do d15
a nie trzeba zmieniac walu ?? bo z tego co mi mowil Dominik_BB korbowody sa inne i nie pasuje.
b serie mozna tez zbierac :P ja na swoja 3 miechy nie cale zbieralem a kupilem w stanie idealnym od tygryska :) i prebieg 80 000 mil :)

w b seri lepiej vitka czuc :) i mozna kupic za mniej niz 6000 :) a swapa ogarnie dan :)

jogal napisał/a:
To ja polecam tłoki z d13b2 do d15

a nie trzeba zmieniac walu ?? bo z tego co mi mowil Dominik_BB korbowody sa inne i nie pasuje.


Co to za głupoty Ci nagadał. Tłoki są praktycznie identyczne, róznią się tylko tym, że te z d13 są wypukłe. Kolesie jeżdzą w niemczech na takich tłokach w d15 i d15 minime i wszystko pasuje. Musisz sobie tylko same tłoki przełozyć, do swoich korbowodów założyć, bo korbowody z d13 są dłuższe i jakbyś założył korbowody z d13 to by Ci tłoki wystawały ok 4 mm ponad blok.

a oto dowód:
http://d-series.org/forum...b2-block-2.html

Komprecha przy d15b2 minime z tłokami 1.3 dochodzi do 12.5:1 czyli jest to już dużo, przydaje się dobry wałek do tego i wysokooktanowe paliwko...

Musisz sobie tylko same tłoki przełozyć, do swoich korbowodów założyć, bo korbowody z d13 są dłuższe
no wlasnie, za duzo roboty z przekladniem samych tlokow :) nie pamietam co dokladnie mowil ze ze za duzo zabawy z tym i nie probowal :)

to ja się podepnę do tematu... Teraz mam d15b2 z głowicą z d16z2... i tak planuję robić minime (w planach było b7)...

I właśnie minime na co warto będzie robić? Dodam, że silnik ani głowica nie wymaga remontu... Oba elementy były niedawno remontowane z tego co mi wiadomo (głowica po 100% regeneracji)... Na bloku pierścienie i panewki mają pół roku...

Chciałem z dpi zrobić mpi czyli b7... Ale czy jeśli już mam głowę z d16z2 to iść raczej w tym kierunku czy też warto bawić się w osprzęt z d16z6? albo nawet z9 jeśli da radę coś takiego włożyć oczywiście...
NajLepiej wrzucić kompresor do d15 tłoki Tak jak wyżej Jogal czy Pawlo pisał z tym że D13 wyjdzie znacznie taniej i zainwestować w wałek bo to i tak tańsza zabawa niż B16 czy B18 a podłubana d-seria nie wiele odstaje od serii B16 czy B18 a D-seria z doładowaniem to zmiata b-serie gdzie koszty są znacznie wyższe jeżeli chcemy mieć to samo:)))
zgadzam sie z kolegą
mam hanie świeżo po minimie
wymieniłem tłoki, wycentrowałem blok, wyremontowałem głowice od z6 założyłem ją i muszę przyznać że zostaje mi jeszcze do ogarnięcia komp którym Jogal powiedział że się zajmie
jak na razie to jest niebo a ziemia do tego co było
koszta całego remontu łącznie z obróbką głowicy, bloku,częściami i robocizną wyniósł mnie około 8-9 tyś. ale mam podstawę do dalszych modów (kompresor lub turbo)

wyniósł mnie około 8-9 tyś.
chyba zakute minime
No skoro wspomina o turbo albo kompresorze to pewnie tak :)

A powiedz iloma konikami dysponujesz teraz?
nie panowie nie jest to zakute ale nowe
tyle kosztowały mnie części + ich obróbka i montaż
ilości koni nie znam jak skończę projekt to dopiero zajade na chamownie
No to powiem ci, ze chyba nie znam nikogo kto by utopil tyle pieniedzy bez celu.
Za 8-9 tys masz kompletnie wyremontowane b16/b18 na TIP TOP. .
A nie d- serie

nie panowie nie jest to zakute ale nowe
jestes hardcorem
Ty naprawde wydales 9kola na remont d-serii i minime??
Napisz co konkretnie bylo wymieniane/robione i na jakich czesciach. Jeszcze pewnie nie na orginalach
Kurcze za tyle to pewnie v10 mozna chyba wyremontowac
No ja miałem w planach na przyszły rok robić swap na d16z6 zakuty + turbo... Ale jak wyliczyłem koszty to kupując b18c4 i niekoniecznie go zakuwając ani też nie zakładając turbo mam prawie to samo co w d16 za mniejsze pieniądze...

Bo za zakutą i uturbioną d16z6 musiałbym dać najmniej 10 klocków (i kto wie czy w tej cenie miałbym też remont silnika) a za seryjną b18c4 w dobrym stanie dam około 6...
Efekt ten sam albo i lepszy...

A serii b do średniego turbo nie muszę w ogóle zakuwać...

Ale to jak na razie plan hardcore'owy :) I jak nie będę miał co z kasą robić to zainwestuję w taki silniczek

Swap na b18c4 - 6000 zł
Turbo - 3000 zł
Mina kierowców wypasionych furek gdy bierzesz ich na 3 biegu - bezcenne ]:->
no troszkę kasy utopiłem
wszystko u mnie jest zrobione na orginalnych częściach
rozłożone to było na rok albo i więcej nie wydałem tyle pieniędzy na raz
poza tym wychodze z założenia że jak coś ma byś zrobione to niech jest to zrobione porządnie
w między czasie wymieniłem hamulce z tyłu i przodu
włożyłem zawieszenie z vti ze stabilizatorami
zrobiłem całą blache i pomalowałem lakierem z nowej s-klasy na czarną platyne
a jak bym kupił b18 i swapował to silnik se swapem by mnie nie kosztował 8-9 tyś tylko więcej bo mam znajomych którzy to robili i wiem ile zapłacili i ile oleju do silnika dolewają
NO dobra ale wydales na sam remont 8 kola??Czy na wszystko, bo jak na sam remont, to i tak pieniadze wyrzucoen w bloto, bo mozna zrobic wszystko na orginalach za mniej niz 1/3 tej ceny. Ale jak kto lubi.
sam remont tyle kosztował z częściami
moge ci rachunki pokazać i nie wiem czy taniej dałbyś rade zrobić to co ja mam tam zrobione
Z ciekawosci napisz co ile kosztowało, jak ci sie chce (jakie czesci za ile, i ile robocizna).
Bo jestes przykladem najdrozszego remontu D-serii.
Pierwsze słyszę tyle kasy pakować w remont D serii...na co ta kasa poszła jak można zapytać?
honowales jeszcze cylindry i planowales blok ze takie koszta w remont ?? i bez zakucia ?? za tyle kasy mialbys zakuty i zajefajne walki do d seri :]

[ Dodano: 2009-08-07, 15:35 ]