ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
Zakupilem to.. http://moto.allegro.pl/it...ivic_88_91.html akurat moja wersja nie miala na tylnych amorach U tylko gume i mi idelalnie podpasowaly ale zanim to dojdzie chcialbym sie cos dowiedziec o tym.. sprezyny do wyrzucenia wiec rozmowa tylko o amorkach.
czerwone? czy to klasa nizej od zoltych i czarncyh czy jak to wyglada..?
regulacja twardosci? jak sie wcisnie bedzie czy nie?
regulacja na talezach tyl? bo nie widac na foto?
i do ilu mozna obnizyc na tych amorach.. bo szykuje sie wieeeeelka glebai nie wiem czy to wytrzyma.
nic nie moglem w necie o tym znalez
jedynie to ze
cyt
Przypadłości tej udało się uniknąć dopiero po założeniu amortyzatorów firmy KONI (czerwone z 4 stopniową regulacją twardości).
mozliwe ze to nieznane cudo tez to bedzie miec.


Żólte to podobno sport ... czerwone niby racing.
Tyle co mogę od siebie to na bank czerwone są twardsze od żółtych (miałem takie i takie)

Co do regulacji twardości ... były pokrętła - regulacja stopnia tłumienia, ustawienia od soft do hard i tyle ... jeżeli o to chodzi ale tutaj takich nie widze.

Obniżenie:
żółte komplet niby 45 / - 35 do - 45
czerwone - 60 lub - 65 / - 55 do - 60

Tak podawała instrukcja ... u mnie przód siadł o - 70 bo były założone jakieś inne sprężyny ( w VW nie w HONDZIE)
a czasem czerwonie nie sa zamiennikami oryginalow ja sadze ze tak

a czasem czerwonie nie sa zamiennikami oryginalow ja sadze ze tak

Może teraz te nowe modele to tak ... ale te na nowe nie wyglądają

Te nowe mają nazwę special ... kosztują coś koło 280 zeta (za przód)
i faktycznie to lepsze zamienniki oryginałów ale te stare (przynajmniej te co miałem)
obniżają sporo (z tym że miałem inne sprężyny nie KONI a to też mogło mieć wpływ)


Czerwone są prawie zamiennikami oryginałów
Są troche twardsze i lepiej się na nich jeździ, ale nie tak jak na żółtych

"Czerwone amortyzatory KONI Special są opracowane specjalnie dla kierowców, którzy cenią pewność prowadzenia swojego samochodu.Zapewniają one poprawę komfortu i doskonałe trzymanie się nawierzchni zwiększając poziom bezpieczeństwa ; są dostępne dla większości produkowanych samochodów. Każdy amortyzator jest specjalnie opracowany, "szyty na miarę", a jego charakterystyka optymalizowana pod kątem zastosowania w konkretnym samochodzie. W ten sposób KONI Special jest zawsze najlepszym wyborem: zarówno przy wymianie zużytego amortyzatora jak i przy poprawianiu właściwości jezdnych samochodu."

Przy okazji jakby chciało Ci się troche poszukać to wszedłbyś sobie na strone Koni
Sprawdził serie amortyzatorów, które kupiłeś i znalazłbyś odpowiedzi na wszystkie pytania
http://www.koni.com.pl/index.php
blaine_86, to co napisalem wlasnie nalezy do opisu nowych amoryzatorow koni ( tzn zamennikach ) a to jest seria chyba z przed 5 lat cos mis ie tak wydaje.
ziom jak dostaniez ten zawsia zalozysz i bedziesz wiedzial
Serie 8040, 8240

regulowane amortyzatory dwururowe hydrauliczne z przestrzenią wyrównawczą wypełnioną gazem pod niskim ciśnieniem

Dane z amortyzatorów. Caution GAS filled Koni Holland 8040 1078 8809
to bedzie chyba to
Czyli czerwone Koni

http://www.koni.com.pl/car7.php
Mama takie w accordzie, są troche twardsze od serii ale nie tak jak żółte. Mają regulacje twardości ale bez możliwości regulacji na aucie - trzeba zdemontować amortyzator.
Cena to ok 350zł/szt już dokładnie nie pamiętam...