ďťż
Rychtal ObwĂłd VI
witam,mam taki dziwny problem,moze zaczne od poczatku.Jakis czas temu miałem wyciek z chłodnicy nie byl duzy wiec kupiłem uszczelniacz do chłodnic,wlałem troche do chłodnicy a troche do zbiornika wyrównawczego i po paru dniach wycieku juz nie było.Ale eraz zauwazyłem ze co pare dni musze dolewac płynu do chłodnicy( podobno ma byc zawsze pod sam korek) natomiast nic nie ubywa ze zbiorniczka. Powino raczej sobie brac i wyrównywac z tego zbiorniczka wkonu do tego on słuzy.Wiec mam pytanie czy zawsze musi byc pod korek w chlodnicy?Czy mozliwe ze "uszczenilo" mi równiez i zatkało przewód łączący zbiornik z chłodnica?W zbiorniczku na zimnym silniku płynu jest równo z MAX,to tez chyba za duzo bo jak sie nagrzeje to jest prawie pod sam korek. Dzieki wszystkim za pomoc i sugestie,pozdrawiam


Mi też chłodnica ciekła też nasypałem uszczelniacz i jest oki. Zbiorniczek jest napełniony na tyle na ile powinien a z chłodnicy nie wycieka. Jak masz zimny silnik to w chłodnicy nigdy max nie będziesz miał dopiero jak się nagrzeje. Zależy też ile Ci tego płynu ubywa
ja mam MAX na zimnm w zbiorniczku bo tyle wlało mi sie,czy to nie za duzo? i czy w chłodnicy zawsze powinno byc płynu az pod korek? bo u mnie jest mniej i nic sobie ze zbiorniczka nie bierze aby wyrównac i zrobic zeby bylo pod sam korek,musze samemu dolewac plynu do chlodnicy
Mam dokladnie to samo :( Tylko, ze teraz to juz mam w zbiorniczku ponad MAX. Po dolewkach do chlodnicy przybylo mi plynu w wyrownawczym. Natomiast z wyrownawczego jakos pobrac sobie nie chce, gdy w chlodni brakuje :(


czytałem ze to moze byc oznaka uszczelki pod głowicą ale nic innego u mnie nie ma,zadnego bulgotania czy masła na korku itp. nie wiem jak u Ciebie z tymi oznakami,jak wpadnie ktos na pomysł co to moze byc i jak temu zaradzic to bedziemy wdzieczni z kolegą:) pozdro Mateusz
U mnie dokladnie to samo, zadnego bulgotania, zadnego masla, zadnej zmiany konsystencji oleju, itd.
Korek chłopaki do wymiany macie. Mam na myśli ten do chłodnicy oczywiście. Aaa no i odpowietrzyc układ też nie zaszkodzi.

Korek chłopaki do wymiany macie. Mam na myśli ten do chłodnicy oczywiście. Aaa no i odpowietrzyc układ też nie zaszkodzi.

Korek juz zalozony nowy i bede obserwowal co sie bedzie dziac. A uklad w jaki sposob odpowietrzyc?
to daj znac jak tam obserwacje,dobrze byłoby gdyby to był tylko ten korek
Chyba nic nie dala wymiana korka. W wyrownawczym nic nie przybylo, nic nie ubylo ale w chlodnicy juz pod korek nie bylo (chyba, ze po postoju zawsze tak jest). Przejechalem moze jakies 10km od wymiany korka. Bede obserwowal dalej.
Odpowietrzanie...no nie wiem jak to u Ciebie wygląda, w d15b2 na wylocie z bloku silnika do chłodnicy, jest taka sobie dziwna nakrętka, nalezy ja poluzowac, i obserwowac co sie dzieje, oczywiscie na odpalonym silniku,jak zacznie cieknąc czysty płyn, bez babelków i piany, to zakręcic, i git.
http://www.sportcom.pl/inne/honda/IMG_0012.jpg - mozesz mi pokazac w ktorym miejscu ta nakretka moze byc? Jest to moj silnik...
No jest, od chłodnicy idzie gumowy wąż do bloku silnika, w miejscu gdzie się kończy, zaczyna się metalowa częśc i taki cypek to ta nakrętka. Sorry, kazdy normalny pewno by Ci na zdjeciu pokazał, ale nie ja - nie umiem, heheh, mam nadzieje ze dobrze wytłumaczyłem. pozdrawiam
http://www.sportcom.home..../IMG_0012_2.jpg - zaznaczylem. To ta? ;)
tak to jest śrubka od odpowietrzenia - ale watpię żeby pomogło :]

to że znika z chłodnicy a nie z wyrównawczego oznacza iż nie ma pełnego ciśnienia w układzie :)
tylko w przypadku kiedy jest wszystko szczelne w przypadku braku płynu w chłodnicy znika płyn z wyrównawczego :)

przykład: rozwaliła mi sie chłodnica - zaczął sie grzać silnik - patrzę do wyrównawczego wszystko ładnie; zaglądam do chłodnicy a tam suchuteńko

wnioski: podejrzewam jakąś nieszczelność chłodnicy - płyn dalej sobie wycieka - możliwe że dopiero jak sie nagrzeje (czyli będzie większe ciśnienie) :]
Kruca ale juz dolewalem uszczelniacza do chlodnic, to nieszczelnosc powinien uszczelnic przeciez... :( Na postoju zadnego wycieku nie ma...
uszczelnianie chłodnicy to jest bania - robiłem tak i nic nie było :]

kup od kogoś nie cieknącą używkę za dwie flaszki i masz problem z głowy :)

na postoju rzeczywiscie może nie uciekać ale pamiętaj że normalna temperatura płynu w czasie pracy to 90C czyli sporo większe ciśnienie niż chłodnej wody :]
Gdybym jeszcze mial pewnosc, ze to wlasnie chlodnica to moglbym szukac. Ale pewnosci nie ma:( bo moze to pompa wody, moze uszczelka pod glowica, moze gdzies na wezach cieknie. Zlokalizowac to to masakra. :(
wcale nie tak trudno - zalewasz chłodnicę na maxa, podkładasz karton pod samochód i odpalasz niech sobie chodzi :]

jak dojdzie wskazówka temperatury do normalnej roboczej (tak 2/5 skali) to wtedy patrzysz na karton czy coś nie zaczyna sie pojawiać - jak dalej nic to możesz podgazować go trochę i znowu zajrzeć na karton :]

ta woda gdzieś musi być :]

pompę wodną łatwo sprawdzic - zdejmujesz osłonę rozrządu i ktoś dodaje gazu a Ty patrz czy przy niej nie pryska/kropi/cieknie woda
Z tym kartonem to wcale nie glupi pomysl. No ale przeciez moze byc i tak, ze ta woda moze odparowywac gdzies i golym okiem sie tego nie zauwazy... :/ Chyba pozostaje mi dolewac plynu i jezdzic :P
Mój cholerny zamiennik poci sie w okolicy tych zagiętych blaszek na górze i dole chłodnicy. I coś tam kapkę ubędzie, a nie widac żeby kapało. Moze też tak masz.

Mój cholerny zamiennik poci sie w okolicy tych zagiętych blaszek na górze i dole chłodnicy. I coś tam kapkę ubędzie, a nie widac żeby kapało. Moze też tak masz.

Ale o ktorym zamienniku mowisz? O korku? Ja doslownie nigdzie nie widze bialego nalotu, czy tez wycieku a plynu i tak ubywa :(

Mój cholerny zamiennik poci sie w okolicy tych zagiętych blaszek na górze i dole chłodnicy. - chłodnica. No dziwny masz problem, nic mi już nie przychodzi do głowy. Powodzenia.
A czy nie bedzie to przypadkiem uszczelka pod glowica? Olej co prawda jest czarny po dluzszym postoju, po krotszym jest ciemnobrazowy. Pod korkiem nie ma masla. Oleju nie przybywa, bo raczej ubywa. No ale jak pokrece auto do 4500 obrotow to takjakby kopcil lekko na bialo. Eh, juz sam nie wiem co z tym ubywaniem plynu jest i od czego :/
jak nigdzie nie cieknie to diagnoza może być tylko jedna - uszczelka :]
A czy jest taka mozliwosc, ze ten wyciekajacy plyn od razu wyparowuje? Jak wiadomo pod maska jest cieplo...Tak mi kiedys cos mechanik mowil, ze istnieje taka mozliwosc i za chiny pana nie idzie zlokalizowac skad to wycieka. Jak wycieka to od razu wyparowuje. Jest takowa mozliwosc? Jak jest, to wtedy nawet ten karton nic nie da...
Może tak być ja mam problem ze ubywa ze zbiorniczka a wycieku nie ma. Kolega stwierdził ze to może być pompa wody. Mówił mi że może tego nie byc widać a będzie własnie tam uciekać. Miał tak w Vectrze ale to chyba bez różnicy . Dodam ze ja mam cały czas olej w porządku a auto jest 30 tys km po remoncie silnika i nie bierze prawie nic oleju
Poszedlem dzisiaj posprawdzac to co pisaliscie. I tak:
- przy odpalaniu silnika nie ma zadnego bablenia w chlodnicy i w wyrownawczym,
- na zimnym silniku i podniesieniu obrotow do 4000 tys. nie ma zadnego bablenia,
- na rozgrzanym silniku i podniesieniu obrotow do 4000 tys. nie ma zadnego bablenia,

a plyn ubywa. Podlozylem pod chlodnice duzy karton i karton suchy podczas rozgrzewania silnika i podczas stygniecia silnika - wycieku w ten sposob raczej nie ma :/

Co jeszcze moge sprawdzac?
Witam

Mam taki o to problem:

Jednego dnia wywala mi wode z chlodnicy do zbiorniczka, a nastepne dwa dni jest spokoj. Czasami nawet w zbiorniczku brakuje, a w chlodnicy jest stan.
Żadnego wycieku nie ma nigdzie, pod autem sucho jest.
Nigdzie tez nie przybywa mi płynów.

Termostat wymieniłem na nowy.
Układ zalany koncentratem i odpowietrzony.
Wiatraki działają i załączają sie.

Kto mi pomoże rozwiązać ten problem, bo to raczej nie jest normalne.Bo ja już nie daje rady z tym.

Silnik H22A5 .

Pozdrawiam Mati
Czy przez zapowietrzony uklad chlodzenia moze ubywac plynu z chlodnicy?
MATI_WLKP, wyczyść albo wymień korek zbiorniczka wyrównawczego, pewnie zaworki zaszły kamieniem i to cały problem
Dzisiaj zas sprawdzilem plyn w chlodnicy - zas brakowalo, bo dolalem jakies 300-400ml. Zrobilem od ostatniej dolewki jakies 150km i przez ten czas tyle ubylo. Rurka miedzy chlodnica a wyrownawczym drozna, bo sprawdzalem. Tak wiec czemu nie pobiera plynu z wyrownawczego, tylko non-stop utrzymuje sie miedzy min a max, a w chlodnicy ubywa? Teraz musze zabrac sie za to odpowietrzanie, moze akurat to cos da bo juz denerwuje mnie to ubywanie tego plynu i ciagle dolewanie :/

Zauwazylem rowniez zielony nalot w okolicy wezy ktore ida od klimatyzacji i sa na wysokosci chlodnicy wody. I teraz nie wiem od czego ten zielony nalot sie tam wzial...

Czy przez zapowietrzony uklad moze ubywac plyn?

Zauwazylem rowniez zielony nalot w okolicy wezy ktore ida od klimatyzacji i sa na wysokosci chlodnicy wody. I teraz nie wiem od czego ten zielony nalot sie tam wzial...
Węże są miedziane? Może to patyna.
MrUkAs, jak Ci się zatkają zaworki o których Ci pisałem to układ nie ma skąd zaciągnąć płynu bo w zbiorniczku wyrównawczym robi się podciśnienie, bo nie ma skąd zassać powietrza. Może sprawdź co pisałem z później będziemy myśleli dalej

MrUkAs, jak Ci się zatkają zaworki o których Ci pisałem to układ nie ma skąd zaciągnąć płynu bo w zbiorniczku wyrównawczym robi się podciśnienie, bo nie ma skąd zassać powietrza. Może sprawdź co pisałem z później będziemy myśleli dalej

O ktorych zaworkach mowisz? Jesli mowisz o korku od chlodnicy to mialem wymieniany i nic nie pomoglo. Ta rurka co idzie od chlodnicy do wyrownawczego jest drozna - sprawdzalem.

Czy zapowietrzony uklad moze powodowac takie ubytki plynu? Chce odpowietrzyc, ale nie mam takiego klucza i pytanie - moge odkrecac ten zaworek kombinerkami? Nic nie zrobie mu?
MrUkAs, zaworki są w korku od zbiorniczka wyrównawczego
Hm, i czym je przeczyscic, czy co z nimi zrobic? Ciezko zakreca mi sie wyrownawczy, bo ta rurka co laczy chlodnice z wyrownawczym jest na styk. No ale to chyba raczej nie ma znaczenia.
a ja mam takie pyt piszesz ze dolewasz cudujesz i kombinujesz czy powodem twojego kombinowania jest przegrzewanie sie silnika bo jezeli silnik ci sie nie grzeje to po co tak kombinujesz
Silnik sie nie przegrzewa. No jak po co kombinuje? Przeciez plynu mi ubywa, a tak byc nie moze... :( Jak tylko nie doleje plynu, ubedzie te 0,5l albo lepiej to jak stoje w korkach to mi temperatura o 2mm idzie w gore i po chwili opada. Jak mam plyn uzupelniony to nic takiego nie ma miejsca...
spróbuj tak odkrec korek z chlodnicy nie dolewaj plynu zapal auto przy odkreconym korku i obserwuj jak plyn zacznie sie podnosic w chlodnicy i lekko przelewac sie to wtedy dokrec korek chłodnicy powinno byc gitt jak juz silnik sie zagrzeje az kilka razy zalonczy sie wentylator to zobaczysz ze w zbiorniczku wyrównawczym poziom plynu sie podniesie jak autko ostygnie doporzątku to poziom płynu w zbiorniczku opadnie wtedy będziesz widział ze jest gitara

spróbuj tak odkrec korek z chlodnicy nie dolewaj plynu zapal auto przy odkreconym korku i obserwuj jak plyn zacznie sie podnosic w chlodnicy i lekko przelewac sie to wtedy dokrec korek chłodnicy powinno byc gitt jak juz silnik sie zagrzeje az kilka razy zalonczy sie wentylator to zobaczysz ze w zbiorniczku wyrównawczym poziom plynu sie podniesie jak autko ostygnie doporzątku to poziom płynu w zbiorniczku opadnie wtedy będziesz widział ze jest gitara

Ale kiedy to robic? Jak mam juz pelna chlodnice uzupelniona plynem? Czy wtedy jak mam ubytki, czyli po tym ze jezdzilem 200km i ubylo mi 0,5l plynu. Odkrecam korek chlodnicy i jest ubytek plynu to wtedy odpalic fure i czekac az sie nagrzeje i plyn sie podniesie? Skad ma sie podniesc skoro jak bylo auto zimne to brakowalo? nie kumam tego troche...
to zrób tak jak przyjdziesz do auta odkręć korek z chłodnicy dolej płynu niezakrecając korka odpal bryke obserwuj wlew chłodnicy jak już auto zacznie osiągać temperaturę i termostat zacznie się otwierać zobaczysz jak płyn z chłodnicy zacznie się ulewać niech się trochę uleje może jakieś 3setki wtedy przykręć korek chłodnicy zobacz jaki jest poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym jedz sobie pojeździć jak przyjedziesz zobacz teraz jaki jest poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym powinien być wyższy jak fura ostygnie to poziom płynu w zbiorniczku powinien spaść
Hm i czemu to ma sluzyc? Zrobie tak jak piszesz, zas pojezdze z 200km i zas ubedzie mi 0,5l w chlodnicy :(
zobacz najpierw jaki bedzie efekt
Zawsze na rozgrzanym silniku w wyrownawczym mam wiecej plynu, po ostygnieciu auta poziom opada...Za bardzo nie wiem po co mam robic ten test, czemu on ma sluzyc? Ja chce rozwiazac problem ubywania plynu i znalezc przyczyne :|
witam,tez mialem ten problem nawet zakladalem temat ale mi chyba samo przeszlo,tez jakis czas temu miales dziurawa chlodnice i dolewales uszczelniacz?ja ostatnio znowu wlalem i od tego momentu nic nie dolewalem do zbiorniczka.Moze gdzies jednak przecieka Ci?

witam,tez mialem ten problem nawet zakladalem temat ale mi chyba samo przeszlo,tez jakis czas temu miales dziurawa chlodnice i dolewales uszczelniacz?ja ostatnio znowu wlalem i od tego momentu nic nie dolewalem do zbiorniczka.Moze gdzies jednak przecieka Ci?

Uszczelniacz dolewalem...ale malo tego wlalem (efekt byl taki, ze z wyrownawczego nie ubywa, tylko z chlodnicy) i moze rzeczywiscie nie dal rady? Probowac jeszcze raz z tym uszczelniaczem? Boje sie, zeby mi czegos nie przytkalo, itd.

Zawsze na rozgrzanym silniku w wyrownawczym mam wiecej plynu, po ostygnieciu auta poziom opada...Za bardzo nie wiem po co mam robic ten test, czemu on ma sluzyc? Ja chce rozwiazac problem ubywania plynu i znalezc przyczyne :|

wiec jezeli jest tak jak piszesz to jest wporządku silnik sie nie grzeje to jest gitara poco szukasz problemu tam gdzie go nie ma a na marginesie te smieszne uszczelniacze tylko niszczą uklad chlodzenia a nie naprawiają kup sobie lepiej nową chlodnice zamiennik okolo 150zl przeczysc uklad chlodzenie z tego swinstwa co wlales zalej nowym plynem zapamientajcje sobie ze te uszczelniacze sa tylko poto ze jak jestes w trasie a rozcieknie ci sie mocno chlodnica to wtedy dodajesz tego uszczelniacza zeby dojechac do domu a potem wymiana chlodnicy cie czeka
moze masz walnieta uszczelke pod glowca jak nie widzisz nigdzie wycieku plynu
Na postoju wycieku na pewno nie ma. Jedynie to niezauwazalna mala dziurka i w czasie jazdy odparowuje i tego nie jestem w stanie zauwazyc...
jezeli myslisz ze to mala dziurka to wymien chlodnice i po sprawie zamiennik okolo 150zl bo wiecej na plyn wydasz
Tak tylko mniemam, bo nie mam pewnosci...Nie wiem jak to zlokalizowac :( nie chce sie pakowac w koszty (czyt. wymiana chlodnicy) jak to moze nie to. Chyba pozostanie dolewac plynu i jezdzic :/

Tak tylko mniemam, bo nie mam pewnosci...Nie wiem jak to zlokalizowac :( nie chce sie pakowac w koszty (czyt. wymiana chlodnicy) jak to moze nie to. Chyba pozostanie dolewac plynu i jezdzic :/

jakie koszty 150zl to nie duzo jak policzysz ile plynu bedziesz musial dolac to po miesiacu bys mial chlodnice ale twój wybór jak juz musiales dodawac jakiegos srodka zeby uszczelnic chlodnice to powiem ci tylko tyle ze to nie bedzie wiecznie trzymac i tak bedziesz musial wymienic chlodnice
Dolalem srodka, bo myslalem ze cos zapobiedze ale nic nie dal rady, jak plynu ubywalo tak ubywa :(
Szczepol ma racje,takie dolewanie srodka albo pomoze jak mi albo nie jak u Ciebie a i tak pewnie za jakis czas bede musial wymienic chlodnice,chyba musisz sie przygotowac na to samo bo z czasem pewnie coraz wiecej bedzie Ci ubywac.Jesli nie masz innych objawów uszczelki pod głowica to pewnie chlodnica wiec sie cieszyc ze to tylko to.pozdrawiam
No pewnosci nie mam, ze to chlodnica. Co prawda oleju w plynie nie ma, oleju nie przybywa, ale pewnosci nie ma ze to nie uszczelka. Jestem w sumie w kropce...
mam podobny problem.Mianowicie w zbiorniku wyrównawczym ubywa płynu(D15B2) wumieniony rozrząd z pompa wody.Tylko 90% pewne że poszła chłodnica bo żeberka mozna palcami wyciągac .jednak nie widac zeby gdzieś ciekło...a silnik sie nie przegrzewa..
No ja moge jeszcze tyle powiedziec, ze poprzednik mial dzwon przodem i mialem chlodnice od klimy do wymiany. Moze i czasem od tego dzwona cos sie w chlodnicy od wody stalo? Ale jak patrze na chlodnice to wyglada na OK, nie ma jakis szpar czy cos w tym stylu...
MrUkAs, skoro nie dasz sobie nic powiedziec bo piszesz caly czas ze nie masz pewnosci to dolewaj plynu i trac kase na plyn jak masz pewnosc ze kupujesz plyn